شرکت سامسونگ الکترونیکس، غول فناوری کره جنوبی، برنامه‌های خود برای ساخت کارخانه تولید تراشه در تگزاس را با تأخیر مواجه کرده است. این شرکت سفارش تجهیزات پیشرفته ساخت تراشه از شرکت ASML هلند را به تعویق انداخته و همچنین سفارشات خود را به سایر تأمین‌کنندگان کاهش داده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، سامسونگ هنوز نتوانسته مشتریان عمده‌ای برای محصولات تولیدی این کارخانه جدید پیدا کند. از طرفی رقبای سامسونگ مانند TSMC، با سرمایه‌گذاری گسترده در تولید تراشه‌های پیشرفته، رقابت را در این بازار بسیار تنگاتنگ کرده‌اند. کاهش تقاضا برای تراشه در برخی صنایع، بر تصمیم سامسونگ برای سرمایه‌گذاری در این پروژه تأثیر گذاشته است.

به همین دلیل آغاز تولید در کارخانه تگزاس از سال ۲۰۲۴ به ۲۰۲۶ موکول شده است. البته تأخیر در پروژه، هزینه‌های سامسونگ را افزایش می‌دهد و ممکن است به یک “دارایی سرگردان” تبدیل شود.تحلیلگران نسبت به آینده این پروژه ابراز نگرانی کرده و احتمال تاخیرهای بیشتر را پیش‌بینی می‌کنند. تاخیر در پروژه تگزاس، نشان‌دهنده چالش‌های پیش روی سامسونگ در بازار رقابتی تراشه‌ها است. این شرکت برای موفقیت در این پروژه، نیازمند جذب مشتریان جدید و کاهش هزینه‌ها است.

source