طرفداری | باشگاه آرسنال این فرصت را دارد تا در بازی مقابل بورنموث به یک رکورد تاریخی دست یابد.

اگر توپچی‌ها بتوانند در بازی لیگ برتری روز شنبه، بورنموث را شکست دهند، به دومین تیم انگلیسی تاریخ تبدیل خواهند شد که به رکورد 2000 برد در سطح اول فوتبال انگلیس می‌رسد.

در حال حاضر، لیورپول با 2065 پیروزی، تنها باشگاه انگلیسی است که به این رکورد دست یافته است. قرمزها در دسامبر 2021، از مرز 2000 پیروزی در لیگ برتر گذشتند.

تیم تحت هدایت میکل آرتتا، پس از پیروزی 3-1 مقابل ساوتهمپتون در آخرین بازی خود، در آستانه رسیدن به 2000 پیروزی قرار داد. با توجه به اینکه منچستریونایتد با 91 پیروزی کمتر، در رتبه‌بندی کلی پشت سر آرسنال قرار دارد، هیچ شکی نیست که آرسنال دومین تیمی خواهد بود که به این رکورد دست می‌یابد.

بیشترین پیروزی در تاریخ سطح اول فوتبال باشگاهی انگلیس
رکوردداران بیشترین پیروزی در تاریخ سطح اول فوتبال باشگاهی انگلیس.

آرسنال از زمان نقل مکان به ورزشگاه امارات در سال 2006، موفق شده است 229 بازی لیگ برتری را در این استادیوم برنده شود. پیش از این، 951 پیروزی آنها در ورزشگاه هایبوری به دست آمده بود. در بازی‌های خارج از خانه، آرسنال بیشترین برد را در ورزشگاه گودیسون پارک داشته است. توپچی‌ها توانسته‌اند 32 بار در خانه اورتون پیروز شوند.

در مجموع هم آرسنال ۱۰۲ بار اورتون را شکست داده‌است. این بیشترین تعداد پیروزی یک تیم مقابل تیم دیگر در تاریخ لیگ انگلیس است.

رکورد آرسنال در لیگ انگلیس
آرسنال در لیگ انگلیس بیشترین پیروزی را مقابل کدام تیم‌ها به ثبت رسانده است؟

آرسنال؛ از اولین پیروزی در لیگ برتر تا رکورد 1500 پیروزی
 

آرسنال، که در ابتدای قرن ۲۰ به نام وولویچ آرسنال شناخته می‌شد، در فصل ۰۵-۱۹۰۴، اولین فصل خود را در سطح اول فوتبال انگلیس تجربه کرد. آنها سال قبل به عنوان نایب قهرمان لیگ دوم به سطح اول صعود کرده بودند.

آرسنال در سه بازی ابتدایی خود در لیگ برتر موفق به کسب پیروزی نشده بود (یک تساوی و دو شکست)، اما در دیدار خانگی مقابل ولورهمپتون، اولین بردش را در لیگ ثبت کرد.

این اولین رویارویی رقابتی آرسنال و ولورهمپتون بود و توپچی‌ها با گل‌های چارلی ساترتویت و تیم کولمن، با نتیجه 2-0 به پیروزی رسیدند. این اولین گل ساترتویت فقید برای آرسنال بود و او در پایان فصل، با 11 گل، به عنوان بهترین گلزن آرسنال در اولین فصل حضورشان در لیگ برتر معرفی شد.

آرسنال که حالا در آستانه پیروزی شماره ۲۰۰۰ قرار دارد، ۲۳ سال پیش در بازی با چلسی به رکورد 1500 پیروزی در لیگ برتر (دسامبر 2001) رسید. این رکورد می‌تواند به عنوان یک فال نیک برای آرسنال تلقی شود، زیرا آنها در پایان همان فصل، قهرمان لیگ برتر شدند.

فرانک لمپارد در نیمه اول چلسی را پیش انداخت، اما گل‌های سول کمپل و سیلوین ویلتور در نیمه دوم، سه امتیاز را برای تیم آرسن ونگر به ارمغان آورد.

بیشترین برد به عنوان بازیکن آرسنال در ادوار لیگ انگلیس

  1. تونی آدامز (۲۵۵ برد)
  2. دیوید اولری (۲۵۴ برد)
  3. لی دیکسون (۲۳۰ برد)
  4. جرج آرمسترانگ (۲۱۴ برد)
  5. نایجل وینتربرن (۲۱۳ برد)
  6. دیوید سیمن (۲۰۹ برد)
  7. ادی هپگود (۱۹۸ برد)
  8. باب جان (۱۹۳ برد)
  9. دنیس برکمپ (۱۸۶ برد)
  10. پت رایس (۱۸۰ برد)

source