نمایشگاه خودرو پاریس 2024 محلی برای مانور خودروسازان فرانسوی شده است اما چینی‌ها نیز در این رویداد حضور فعالی داشتند. برند لوکس چینی هونگچی با محصولات جدید خود ازجمله هونگچی گوویا (Guoya) در این رویداد حاضر شد. نسخه رونمایی‌شده در نمایشگاه خودرو پاریس 2024، نسخه تولیدی این شرکت است که مشتریان می‌توانند سفارش آن را ثبت‌ کنند.

هونگچی گوویا آوریل 2024 در جریان نمایشگاه خودرو پکن 2024 نخستین بار معرفی شد. اکنون این خودرو در پاریس رونمایی شده است. هونگچی تأکید دارد نسخه رونمایی‌شده، همان نسخه تولیدی است که به دست مشتریان چینی می‌رسد. هنوز مشخص نیست هونگچی قصد دارد سدان Guoya را در اروپا نیز عرضه کند یا خیر.

کابین خودرو

بخش قابل‌توجهی از تزبینات کرومی مدل مفهومی Guoya در نسخه تولیدی حفظ شده‌اند. چراغ‌های گرد با جلوپنجره بزرگ کرومی بخشی از زبان طراحی جدید هونگچی هستند. همچنین قاب پنجره‌ها با استفاده از کروم برجسته شده است. به گفته طراحان هونگچی، چراغ‌های عقب مدل Guoya شبیه فانوس‌های چینی است.

یکی از گران‌ترین چینی‌ها در نمایشگاه خودرو پاریس 2024

هونگچی گوویا، با نام آفتابگردان هونگچی، یکی از گران‌ترین خودروهای این شرکت شناخته خواهد شد. علاوه‌بر نوار پرچم‌مانند قرمز روی کاپوت، اکنون هونگچی گوویا به آرم بالدار جمع‌شونده‌ای مانند خودروهای رولزرویس مجهز شده است.

ابعاد هونگچی گوویا 5353 میلی‌متر طول، 1998 میلی‌متر عرض، 1511 میلی‌متر ارتفاع و 3260 میلی‌متر فاصله بین‌محوری هستند؛ بنابراین هونگچی گوویا سدان بزرگی محسوب می‌شود. مشتریان می‌توانند برای این خودرو رینگ‌های 19 یا 20 اینچی انتخاب کنند. هونگچی گوویا در نمایشگاه پکن با بدنه دوپرنگ حاضر شد اما نسخه‌ای که در نمایشگاه خودرو پاریس 2024 حضور داشت، از بدنه یک‌دست با رنگ سبز متالیک بهره می‌برد.

نمایشگاه خودرو پاریس

دو پیشرانه برای هونگچی گوویا وجود دارد که هر دوی آن‌ها هیبریدی هستند. گزینه نخست موتور هیبریدی سه‌لیتری توربوشارژر فاو است که با کد CA6GV30TD-30 شناخته می‌شود و حداکثر 388 اسب‌بخار قدرت ارائه می‌دهد. این نسخه از رینگ‌های 19 اینچی بهره می‌برد. مدل پرچم‌دار و قوی‌تر از موتور چهارلیتری CA8GV40TD-01 فاو بهره می‌برد که حداکثر راندمان آن 482 اسب‌بخار است. درحال‌حاضر جزئیات بیشتری از مشخصات فنی هونگچی گوویا منتشر نشده است. فروش این خودرو در نیمه اول 2025 آغاز خواهد شد.

source