اگر قصد تغییر نام کاربری در اینستاگرام خود را دارید یا به دنبال تعویض اسم هستید، با ما همراه باشید تا در کنار آموزش عوض کردن آیدی اینستا، روش های بازیابی یوزنیم را بیان کنیم.

اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان، روزانه میلیون‌ها کاربر فعال دارد که از آن برای اشتراک‌گذاری تصاویر، ویدئوها و برقراری ارتباط استفاده می‌کنند. با این حال، برخی کاربران ممکن است به دلایل مختلف نیاز به تغییر یا بازیابی نام کاربری خود داشته باشند. این کاربران ممکن است نام کاربری را فراموش کرده باشند یا بخواهند برای حفظ حریم خصوصی نام کاربری را عوض کنند. نام کاربری که هر فرد در فضای مجازی برای خود انتخاب می‌کند، می‌تواند معرف شخصیت آن فرد باشد. اما اگر در اینستاگرام خود قبلا نامی را انتخاب کرده‌اید که درحال حاضر آن را نمی‌پسندید، به‌راحتی می‌توانید آن را تغییر دهید. اما سوال اصلی این است که چگونه نام کاربری اینستا را پیدا و آن را عوض کنیم؟ با پلازا همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

فهرست مطالب

آموزش تغییر نام کاربری در اینستاگرام از طریق اپلیکیشن

آموزش تغییر نام اکانت اینستاگرام بسیار کوتاه و ساده است. برای عوض كردن نام كاربري در اينستاگرام کافی است چند قدم ساده بردارید. اپلیکیشن اینستاگرام خود را باز کرده و روی تصویر پروفایل خود که در قسمت پایین صفحه و سمت راست آن قرار دارد ضربه بزنید. (لازم به ذکر است که اگر زبان اینستاگرام در حالت فارسی باشد، این تصویر در قسمت چپ پایین صفحه اصلی قرار گرفته است.)

نام کاربری اینستاگرام را چگونه وارد کنیم

حال صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که تمام مشخصات کاربری و پست‌هایی را که تا به حال به اشتراک گذاشته‌اید را نمایش می‌دهد. در بالای صفحه و پس از قسمت مشخصات، کادر سفید مستطیل شکلی به نام Edit Profile یا ویرایش پروفایل قرار دارد. روی این کادر ضربه بزنید. صفحه جدیدی باز می‌شود که تمامی اطلاعات موجود در پروفایل شما را نمایش می‌دهد و در عین حال می‌توانید این اطلاعات را ادیت کنید. اما «نام کاربری اینستاگرام را چگونه وارد کنیم؟»، در قسمت بالای صفحه و پس از عکس پروفایل، دو کادر قرار دارد که اولی کادر مربوط به نام نمایشی یا همان Name، و دومی کادر مربوط به آیدی یا همان Username شما است. برای عوض كردن اسم پيج اينستا، روی کادر دوم ضربه بزنید و نام مورد نظر خود را وارد کنید.

چگونه نام کاربری اینستا را تغییر دهیم

برای ادیت یوزرنیم اینستاگرام روی کادر دوم ضربه بزنید و نام کاربری خود را تغییر دهید. البته همانطور که قبلا گفتیم محدودیت عوض کردن نام در اینستا، این است که آیدی انتخابی شما نباید قبلا توسط کاربر دیگری انتخاب شده باشد و باید منحصر به فرد باشد. پس از انجام تغییرات مورد نظر روی آیکون تیک یا Done که در قسمت سمت راست بالای صفحه قرار دارد ضربه بزنید تا این تغییرات ذخیره شوند.

همچنین بخوانید :

چگونه نام کاربری اینستا را از طریق کامپیوتر تغییر دهیم؟

اگر از نسخه تحت وب استفاده می‌کنید و قصد تعویض نام کاربری اینستاگرام را دارید، ما در ادامه به صورت تصویری طریقه تغییر آیدی اینستاگرام وب یا همان اسم را به شما آموزش می‌دهیم. وارد سایت اینستاگرام شوید. با استفاده از یوزرنیم و رمز عبور، وارد اکانت خود شوید. روی تصویر پروفایل خود که در پنل سمت چپ صفحه قرار دارد کلیک کنید. در صفحه پروفایل خود روی گزینه Edit Profile کلیک کنید. در پنجره بعدی، روی گزینه See more in Accounts Center کلیک کنید.

تغییر نام در اینستاگرام

در صفحه بعدی روی حسابی که می‌خواهید نام کاربری آن را عوض کنید، کلیک کرده و در پنجره باز شده Username را انتخاب کنید. نام کاربری جدید را در کادر وسط صفحه تایپ کرده و روی گزینه Done کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

نکات امنیتی هنگام تغییر نام کاربری در اینستاگرام

تغییر نام کاربری در اینستاگرام یک فرآیند ساده است، اما برای حفظ امنیت حساب کاربری خود، باید به چند نکته مهم توجه کنید:

  • اطمینان از استفاده از رمز عبور قوی: قبل از تغییر نام کاربری، مطمئن شوید که رمز عبور حسابتان قوی و منحصربه‌فرد است. استفاده از ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها می‌تواند به جلوگیری از هک شدن حساب شما کمک کند.
  • فعال‌سازی تایید دو مرحله‌ای: با فعال‌کردن تایید دو مرحله‌ای، امنیت حسابتان افزایش می‌یابد. در این حالت، حتی اگر نام کاربری خود را تغییر دهید، یک لایه امنیتی اضافی (کد تایید) برای دسترسی به حساب شما لازم خواهد بود.
  • اطلاع‌رسانی به دنبال‌کنندگان: تغییر نام کاربری می‌تواند باعث سردرگمی دنبال‌کنندگان شما شود. بهتر است از طریق استوری یا پست، به دنبال‌کنندگان خود اطلاع دهید تا آن‌ها مطمئن شوند که حسابی که دنبال می‌کنند، همچنان حساب شماست و به لینک‌های مشکوک اعتماد نکنند.
  • بررسی لینک‌های متصل به حساب: اگر سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی دیگر را به حساب اینستاگرام خود لینک کرده‌اید، پس از تغییر نام کاربری، آن لینک‌ها را به‌روزرسانی کنید تا به درستی به حساب شما هدایت شوند.
همچنین بخوانید :

محدودیت‌های مربوط به تغییر نام کاربری در اینستاگرام

اینستاگرام برای جلوگیری از کلاهبرداری ها و انتشار اطلاعات اشتباه، محدودیت‌هایی برای تغییر نام کاربری حساب‌ها ایجاد کرده است. این محدودیت‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • نام کاربری انتخابی نباید تکراری باشد؛
  • نام کاربری باید کمتر از ۳۰ کاراکتر باشد؛
  • تنها مجاز به استفاده از حروف، اعداد و آندرلاین در نام کاربری هستید؛
  • امکان استفاده از الفاظ ناشایست در نام کاربری وجود ندارد؛
  • هر کاربر حداکثر می‌تواند نام کاربری را ۲ بار در ۱۴ روز تغییر دهد.

اینستاگرام

رفع محدودیت تغییر نام در اینستاگرام

همانطور که گفته شد، شما در هر ۱۴ روز حداکثر می‌توانید نام کاربری را ۲ بار عوض کنید. اما اگر زمانی نیاز داشتید که بیشتر از دو بار نام کاربری را تغییر دهید، می توانید اکانت خود را تا ۲۴ ساعت غیر فعال نموده و سپس نام حساب اینستاگرام خود را مجددا تغییر دهید. برای انجام این کار لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  • با مرورگر وب وارد اینستاگرام شوید؛
  • گزینه Edit Profile را انتخاب کنید؛
  • با اسکرول به پایین گزینه Temporarily disable my account را مشاهده می کنید. آن را انتخاب کنید؛
  • دلیل غیرفعال کردن اکانت خود را انتخاب نمایید؛
  • ۲۴ ساعت منتظر بمانید و دوباره اکانت خود را فعال کنید. وارد حساب کاربری خود شوید و یوزنیم اینستا را بازیابی کنید.
همچنین بخوانید :

” url=”https://www.plaza.ir/140306/86870/reset-instagram-password/” float=”right”]

چگونه نام کاربری اینستا را پیدا کنیم؟

در صورتی که نام کاربری را فراموش کرده‌اید، همچنان می‌توانید با استفاده از شماره تلفن یا ایمیلی که به حساب خود اضافه کرده‌اید، وارد حساب شوید؛ کافی است در صفحه ورود به حساب، به جای وارد کردن نام کاربری، ایمیل یا شماره تلفن را وارد کنید. پس از ورود به حساب، می‌توانید به پروفایل خودتان رفته و نام کاربری را در بالای صفحه ببینید.

چگونه نام کاربری اینستا را پیدا کنیم

در صورتی که به ایمیل و شماره تلفن مربوط به حساب اینستاگرام خود دسترسی ندارید، کار چندان زیادی برای بازیابی اکانت از دست شما بر نمی‌آید. تنها راهی که پیش روی شما وجود دارد، ارتباط با پشتیبانی اینستاگرام و درخواست بازیابی حساب است. این روش نیز ممکن است در همه مواقع جواب‌گو نباشد.

بازیابی نام کاربری اینستاگرام چگونه است؟

اگر نام کاربری خود را تغییر داده‌اید و مایل به بازیابی نام کاربری قدیمی‌تان هستید، تنها ۱۴ روز پس از تغییر فرصت دارید که از طریق تنظیمات حساب، نام کاربری سابق را دوباره انتخاب کنید. پس از این مدت، نام کاربری مورد نظر آزاد می‌شود و هر فردی در اینستاگرام می‌تواند آن را انتخاب کند. در صورتی که کاربر دیگری نام کاربری شما را برگزیده باشد، تنها راه این است که با او تماس بگیرید و از او بخواهید که نام کاربری خود را تغییر دهد تا شما بتوانید نام کاربری مورد نظرتان را بازیابی کنید.

از سمت دیگر، در صورتی حساب خود را حذف کرده باشید، نام کاربری مربوط به حساب تا ۳۰ روز تعلیق خواهد شد و پس از حداقل ۶ و حداکثر ۱۲ ماه، مجددا قابل انتخاب خواهد بود. اما اگر حساب شما توسط اینستاگرام مسدود یا تعلیق شده باشد، نام کاربری مربوط به آن حساب دیگر قابل استفاده نیست.

سوالات متداول

چگونه اسم خود را در اینستا عوض کنیم؟

تعویض اسم در اینستاگرام، فرایند متفاوتی از تغییر نام کاربری دارد. برای تغییر اسم کافی است به پروفایل خود بروید و گزینه Edit profile را انتخاب کنید. سپس در کادر Name می‌توانید اسم را تغییر دهید.

چگونه نام کاربری اینستا را تغییر دهیم؟

برای تغییر نام کاربری نیز لازم است به پروفایل خود رفته و Edit profile را انتخاب کنید. سپس در کادر Username می‌توانید یک نام کاربری جدید تایپ کنید.

چرا نام کاربری در اینستاگرام تغییر نمی کند؟

همانطور که در این مطلب آموزش عوض كردن اسم در اينستاگرام نیز اشاره کردیم، گاهی ممکن است نام کاربری انتخابی شما، با آیدی کاربر دیگری یکسان باشد. بنابراین در این صورت، اینستاگرام به شما اجازه تغییر نام کاربری را نمی‌دهد. همچنین درصورت استفاده از کاراکترهای خاص نیز، امکان تغییر نام وجود ندارد.

چگونه نام کاربری اینستا را پیدا کنیم؟

به پروفایل خود بروید. نامی که در بالای صفحه نشان داده شده است، همان نام کاربری شما در این شبکه اجتماعی است.

هر چند وقت یکبار می توانم نام کاربری اینستاگرام خود را تغییر دهم؟

شما در هر ۱۴ روز می‌توانید نام کاربری را حداکثر ۲ بار تغییر دهید. اگر دوباره بخواهید آن را عوض کنید، باید بعد از گذشت 14 روز این کار را انجام دهید.

آیا می توانم نام کاربری اینستاگرام خود را به نام کاربری که قبلا استفاده کرده ام تغییر دهم؟

در صورتی که کاربر دیگری نام کاربری قبلی شما را انتخاب نکرده باشد، مانعی برای بازگشت به آن نام وجود ندارد.

کلام آخر

در این مطلب روش های تغییر یوزرنیم اینستا را به صورت تصویری و گام به گام آموزش دادیم. بنابراین اگر بلاگر هستید و یا قصد معرفی محصول جدید یا راه‌اندازی کسب و کاری جدید را دارید توصیه می‌کنیم به تعویض اسم و همچنین اینکه چگونه بهترین نام کاربری اینستا را برای صفحه خود پیدا کنیم، اهمیت بیشتری بدهید. مطالعه این مطلب نیز کمک بسیاری به موفقیت کاری برند شما خواهد کرد. اگر سوال یا نظری در مورد عوض کردن آیدی اینستا دارید، در قسمت نظرات با پلازا به اشتراک بگذارید.

source