مایکروسافت مدتی است که بر روی نسخه بازطراحی شده اپلیکیشن Windows Admin Center کار می‌کند. این اپلیکیشن به منظور کمک به کارشناسان فناوری اطلاعات و مدیران در مدیریت بهتر کامپیوترها و خدمات ویندوز طراحی شده است. در ماه ژوئیه، مایکروسافت نسخه پیش‌ نمایش عمومی جدیدی از این اپلیکیشن بازطراحی شده را منتشر کرد.

امروز مایکروسافت نسخه دیگری از پیش‌ نمایش عمومی اپلیکیشن جدید Windows Admin Center را منتشر کرد. بر اساس پست وبلاگی این شرکت، نسخه جدید دارای شماره 2410 است. همانند نسخه پیش‌ نمایش عمومی قبلی، مایکروسافت اعلام کرده است که این نسخه جدید نمی‌تواند به‌ طور همزمان با نسخه آخر اپلیکیشن که به صورت عمومی عرضه شده و شماره نسخه 2311 دارد یا با هیچ یک از نسخه‌های قبلی نصب شود.

 

انتشار پیش‌ نمایش 2410 Windows Admin Center

 

مایکروسافت توصیه نمی‌کند که نسخه پیش‌ نمایش عمومی 2410 در محیط‌های تولیدی نصب شود.

 

مایکروسافت بیان کرده است:

کاربرانی که از تنظیمات با قابلیت دسترسی بالا (HA) استفاده می‌کنند، نباید این نسخه پیش‌ نمایش را با هدف استفاده از HA نصب کنند. در پیاده‌ سازی نسخه v2 بک‌اند ما و همچنین در نسخه پیش‌ نمایش عمومی 2410، HA فعلاً پشتیبانی نمی‌شود.

نسخه اپلیکیشنی که در ماه ژوئیه منتشر شد، دارای تعدادی ویژگی جدید بود که شامل پشتیبانی از .NET Core 8 و بهبودهای متعدد در ابزار ماشین مجازی می‌شد. همچنین دارای نصب‌ کننده به‌ روز، یک فرآیند جدید برای مهاجرت داده و تغییراتی در رابط کاربری برای تنظیمات بود.

نسخه 2410 Windows Admin Center که امروز منتشر شده، به اندازه بروزرسانی ماه ژوئیه بزرگ نیست. وبلاگ مایکروسافت اعلام کرده که بزرگترین تغییر در این نسخه بهبودهای بیشتر در ابزار ماشین مجازی است:

هدف اصلی ما این است که فهرست ماشین‌های مجازی را هر چه سریع‌تر به شما ارائه دهیم تا بتوانید به کارهای مدیریتی خود به صورت کارآمد بپردازید. برای ساده‌تر کردن این کار، یک گزینه جدید در گوشه بالا سمت راست ابزار ماشین‌های مجازی اضافه کرده‌ایم که به شما اجازه می‌دهد بین حالت «جزئیات» و «سبک» جابجا شوید.

علاوه بر این، تعدادی باگ نیز در نسخه 2410 برطرف شده است. انتظار می‌رود نسخه جدید اپلیکیشن Windows Admin Center تا قبل از پایان سال 2024 به صورت عمومی در دسترس قرار گیرد.

source