شرکت اسپاتیفای امروز اعلام کرد که درحال آزمایش قابلیت پخش موزیک ویدیو برای کاربران پریمیوم در 85 بازار جدید است. این شرکت برای اولین‌بار در ماه مارس این قابلیت را در مناطقی محدود اجرا کرد.

به گزارش تک‌کرانچ، اسپاتیفای در ابتدا قابلیت موزیک ویدیوها را به صورت بتا (آزمایشی) در 11 کشور از جمله بریتانیا، آلمان، ایتالیا، هلند، لهستان، سوئد، برزیل، کلمبیا، فیلیپین، اندونزی و کنیا منتشر کرد. بعداً مصر نیز به این فهرست اضافه شد. حالا به‌زودی 85 کشور دیگر از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد.

این شرکت مشخص نکرده که آیا این 85 بازار جدید شامل ایالات متحده می‌شود یا خیر. ایالات متحده بازار بزرگی برای این غول استریم موسیقی است، اما نامش در اولین مجموعه از مناطقی که موزیک ویدیوها در دسترس بودند، دیده نمی‌شد. لازم به ذکر است که ویژگی نمایش موزیک ویدیو محدود به کاربران پولی اسپاتیفای است.

موزیک ویدیو اسپاتیفای

عملکرد رو به پیشرفت قابلیت موزیک ویدیو اسپاتیفای

موزیک ویدیوهای اسپاتیفای روی موبایل و دسکتاپ در دسترس هستند و کاربران به‌راحتی می‌توانند از طریق یک دکمه بین صدا و تصویر جابه‌جا شوند. در ابتدا که این قابلیت عرضه شده بود، هنگامی که حالت پخش را از صدا به تصویر تغییر می‌دادید، ویدیو از ابتدا شروع به پخش می‌کرد. این شرکت اکنون سوییچ بین صدا و تصویر را یکپارچه‌تر کرده است.

Spotify همچنین نشانگرهای ویدیویی را در کنار نام آهنگ‌ها اضافه می‌کند تا بتوانید آن‌ها را به‌راحتی در نتایج جستجو ببینید.

کاربران می‌توانند گوشی خود را به حالت افقی بچرخانند تا موزیک ویدیو به صورت تمام صفحه نمایش داده شود. این شرکت می‌گوید کاربرانی که آهنگی را برای اولین‌بار گوش می‌دهند و موزیک ویدیو آن را تماشا می‌کنند، به‌طور میانگین 34 درصد بیشتر احتمال دارد که هفته بعد همان آهنگ را دوباره گوش کنند.

اسپاتیفای اکنون در تلاش است تا با ارائه سرویس موزیک ویدیو، برخی از کاربران علاقه‌مند به این محتواها را جذب کند.

source