ماه گذشته، یکی از نسخه‌ های پیش‌ نمایش ویندوز ۱۱ ویژگی بسیار مورد نیاز مشتریانی که دستگاه‌ های آنها مجهز به کلید فیزیکی Copilot بود را معرفی کرد: امکان تغییر کلید به برنامه دیگری. اما اگر اخیراً به آخرین نسخه بتا بروزرسانی کرده‌اید و نمی‌توانید این ویژگی اعلام‌ شده را پیدا کنید، به این دلیل است که مایکروسافت آن را حذف کرده است. موقتاً.

 

تغییر برنامه کلید Copilot در ویندوز ۱۱ متوقف شد

 

مایکروسافت اخیراً یادداشت‌ های انتشار نسخه ۲۲۶۳۵.۴۲۹۱ را بروزرسانی کرد و تأیید کرد که ویژگی تغییر کلید Copilot اکنون حذف شده است. دلیل آن ساده است: اشکالات. خوشبختانه، این ویژگی برای همیشه حذف نشده است و مایکروسافت قصد دارد آن را در بروزرسانی آینده دوباره معرفی کند. در اینجا چیزی است که مایکروسافت در یک تغییرنامه بروزرسانی‌ شده برای نسخه ۲۲۶۳۵.۴۲۹۱ می‌گوید:

[اضافه شده] ما به‌ طور موقت امکان پیکربندی کلید Copilot را که با نسخه ۲۲۶۳۵.۴۲۲۵ شروع به پخش شد، غیرفعال کرده‌ایم تا برخی از مشکلات را برطرف کنیم و تجربه را بهبود بخشیم. ما قصد داریم آن را به‌ زودی برگردانیم.

پس از بازگشت تغییر کلید Copilot، می‌توانید آن را برای باز کردن هر برنامه MSIX امضا شده و بسته‌ بندی شده تنظیم کنید. این ویژگی در تنظیمات > شخصی‌ سازی > ورودی متن > سفارشی کردن کلید Copilot روی صفحه کلید در دسترس خواهد بود. به‌ طور پیش‌ فرض به Copilot نگاشت می‌شود تا زمانی که کاربر آن را تغییر دهد.

به خاطر داشته باشید که این گزینه فقط برای دستگاه‌ هایی با کلید فیزیکی Copilot، مانند آخرین کامپیوترهای Copilot+ مانند Surface Laptop 7 است. تغییر تنظیمات در رایانه‌ هایی بدون کلید Copilot هیچ کاری انجام نخواهد داد.

علاوه بر بازگرداندن قابلیت تغییر کلید Copilot به شکل اصلی آن از نسخه ۲۲۶۳۵.۴۲۲۵، مایکروسافت “بهبود های بیشتر در این تجربه” را برنامه‌ ریزی کرده است. در حال حاضر مشخص نیست که مشتریان می‌توانند چه نوع بهبود هایی انتظار داشته باشند. خوب است که بتوانیم هر برنامه‌ای را راه‌ اندازی کنیم، نه فقط MSIX بسته‌ بندی شده، اما مایکروسافت می‌گوید این محدودیت برای اطمینان از اینکه برنامه‌ های نگاشت شده “با الزامات امنیتی و حریم خصوصی مطابقت دارند تا مشتریان را ایمن نگه دارند” است.

source