طرفداری | در چارچوب دور سوم مرحلۀ گروهی لیگ ملت‌های اروپا، تیم ملی بوسنی و هرزگوین در استادیوم بلینو پولیه میزبان تیم ملی آلمان بود. شاگردان یولیان ناگلزمان از همان ابتدا کارشان را هجومی شروع کردند و توانستند به‌خوبی بر بازی مسلط شوند. میزبان نیز در ابتدا عملکرد خوبی از خود در خط دفاع نشان داد؛ اما پس از 30 دقیقه سرانجام مقاومت‌شان مقابل حملات آلمانی‌ها در هم شکست و دنیز اونداف موفق شد دروازه‌شان را باز کند. البته پیش‌ازاین گل، فرصت باز کردن دروازه الکساندر نوبل را داشتند؛ اما ضربۀ ارمیدین دمیروویچ با بد شانسی به تیر دروازه برخورد کرد. در ادامه اونداف موفق شد یک گل دیگر هم به ثمر برساند تا نیمه اول با برتری 2-0 مانشافت به پایان برسد.

در نیمه دوم نیز بازی به همین شکل دنبال شد. حملات آلمان ادامه پیدا کرد و بوسنی نیز روی ضد حملات و ضربات ایستگاهی حساب باز کرده بود. هم اونداف و هم گنابری موفق شدند دروازه بوسنی را باز کنند؛ اما هر دو گل آن‌ها به دلیل قرارگیری در موقعیت آفساید، مردود اعلام شد. در نهایت این ادین ژکو و میزبان بودند که از موقعیت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کردند و موفق به جبران یکی از گل‌های خورده شدند. پس از آن، تلاش‌های هر دو تیم برای باز کردن دروازه یکدیگر بی‌فایده بود و بازی با برتری 2-1 آلمان به پایان رسید.

اکنون با این پیروزی و با توجه به تساوی هلند مقابل مجارستان، آلمان با هفت امتیاز صدرنشین گروه 3 لیگ ملت‌های اروپا است و حالا باید خود را برای جدال حساس با لاله‌های نارنجی‌های در روز دوشنبه آماده کنند.

گزارش بازی

دقیقه 19 / پاس دردسرساز سرژ گنابری؛ سرژ گنابری برای کمک به خط دفاعی به عقب برگشت؛ اما پاس او به الکساندر نوبل چندان جالب نبود و الکساندر دمیروویچ در آستانه گرفتن توگ بود که گلر مانشافت مجبور شد توپ را دفع کند.

دقیقه 25 / ضربه خطرناک پاسکال گروس؛ با رسیدن توپ به پاسکال گروس، او پس از یک کنترل خوب به توپ ضربه زد و توپ با فاصله‌ای نزدیک از تیر افقی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 34 / تیر دروازه ناجی آلمان‌ها؛ پس از فرار به پشت مدافعان تیم ملی آلمان، ارمیدین دمیروویچ در دوئل با روبرت آندریش موفق شد به توپ برسد و در موقعیت تک‌به‌تک با الکساندر نوبل قرار بگیرد. بااین‌حال ضربۀ او با بد شانسی به تیر افقی دروازه مانشافت برخورد کرد و به بیرون رفت.

بوسنی 0-1 آلمان؛ دنیز اونداف در دقیقه 30: با ارسال عالی روبرت آندریش به درون محوطه جریمه، فلوریان ویرتس پس از فرار به پشت مدافعان میزبان صاحب توپ شد و سپس به دنیز اونداف پاس داد تا او با یک ضربه به‌سادگی گل اول آلمان را به ثمر برساند.

بوسنی 0-2 آلمان؛ دنیز اونداف در دقیقه 36: با ارسال مکسیمیلیان میتلشتات به درون محوطه جریمه بوسنی، توپ به دنیز اونداف رسید و او نیز با فرصت‌طلبی خود برای بار دوم دروازه میزبان را باز کرد تا خودش نیز بریس کرده باشد.

دقیقه 54 / آفساید مانع از هت‌تریک دنیز اونداف؛ پس از آنکه ضربه تیم کلایندینست به طور ناقص دفع شد، توپ در برگشت به دنیز اونداف رسید و او موفق شد دروازه بوسنی را باز کند. بااین‌حال به دلیل حضور کلایندینست در موقعیت آفساید، گل او مردود اعلام شد تا هت‌تریکش کامل نشود.

دقیقه 69 / باز هم گل آفساید آلمان؛ سرژ گنابری پس از فرار به پشت مدافعان بوسنی موفق شد در موقعیت تک‌به‌تک قرار بگیرد و دروازه میزبان را برای بار سوم باز کرد؛ بااین‌حال به دلیل قرارگیری در موقعیت آفساید، گلش مردود اعلام شد.

بوسنی 1-2 آلمان؛ ادین ژکو در دقیقه 70: پس از ارسال بنجامین طاهروویچ از روی نقطه کرنر، توپ به ادین ژکو رسید و او نیز با یک ضربه سر استادانه توانست دروازه الکساندر نوبل را باز کند.

اطلاعات بازی بوسنی – آلمان

  • بستر برگزاری: دور سوم مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا؛ سال 2024
  • تاریخ برگزاری: جمعه، 20 مهر 1403 (11 اکتبر 2024)
  • ساعت برگزاری: 22:15 به وقت تهران
  • مکان برگزاری: استادیوم بیلینو پولیه؛ زنیکا
  • داور: فرانسو لوتکسیه (فرانسه)
  • گلزنان آلمان: دنیز اونداف ’36 ’30
  • گلزنان بوسنی: ادین ژکو ’70

ترکیب ابتدایی بوسنی و آلمان

 
بوسنی و هرزگوین (1-4-1-4): واسلیچ | گازیبگوویچ، کولاشیناچ، کاتیچ، باریسیچ | گیگوویچ | حسین باشیچ، بورنیچ، باشیچ، دمیروویچ | ژکو

آلمان (1-3-2-4): نوبل | کیمیش، یوناتان تا، رودیگر، میتلشتات | آندریش، گروس | ویرتس، گنابری، اونداف | کلایندینست

نمرات بازیکنان، آمار بازی و جدول گروه

 

نمرات بازیکنان بوسنی و آلمان از دید فوت‌موب
دنیز اونداف با کسب نمره 8.6 بهترین بازیکن زمین از دید فوت‌موب
نمرات بازیکنان تعویضی بوسنی و آلمان از دید فوت‌موب
نمرات بازیکنان تعویضی
آمار بازی بوسنی و آلمان از دید فوت‌موب
برتری واضح تیم ملی آلمان (سفید) نسبت به میزبان (آبی)
جدول گروه 3 لیگ ملت‌های اروپا پس از دور سوم
صدرنشینی تیم ملی آلمان در گروه 3

خلاصه بازی

 

 

source