حذف گروه واتساپ توسط ادمین باعث بستن کلی گروه و توسط فرد فقط باعث خارج شدن از آن گروه میشود.

🗑️ در ادامه به آموزش حذف و بستن گروه در واتساپ برای همیشه توسط ادمین می پردازیم.

حذف گروه واتساپ توسط ادمین

How to Exit and Delete Whatsapp Groups as An Admin

به طور خلاصه اگر ادمین گروه در واتساپ هستید، برای حذف کردن آن، چه در گوشی ایفون و چه در گوشی‌های اندرویدی، مراحل زیر را طی کنید:

  • روی نام گروه در فهرست چت‌های نرم‌افزار بزنید و قسمت اطلاعات گروه را با لمس نام گروه در بالای صفحه باز کنید.
  • در بخش Group Info (اطلاعات گروه) پایین بروید تا بخش Members را پیدا کنید.
  • اعضا را یک به یک از گروه حذف کنید. سپس Exit Group را بزنید.
  • در پیغام ظاهرشده، گزینه Delete Group را انتخاب نمایید.

اگر عضو یک گروه در واتساپ هستید، تنها لازم است گزینه Exit Group را لمس کنید. برای حذف گروه از لیست چت‌های خودتان، روی More بزنید و Delete Group را انتخاب کنید. ضمنا برای حذف تاریخچه گروه، بدون نیاز به حذف گروه تنها کافی است از منوی More در بالای صفحه گروه، گزینه Clear Chat را انتخاب نمایید.

نحوه حذف گروه در واتساپ توسط مدیر گروه

حذف گروه واتساپ در ایفون و گوشی‌های اندرویدی به شکل یکسانی انجام می‌شود. بنابراین اگر صاحب یک گروه در نرم‌افزار واتساپ هستید و قصد دارید گروه را با تمام محتوای داخل آن به طور کامل پاک کنید، طبق مراحل زیر پیش بروید:

برنامه واتساپ را روی گوشی خود باز کنید و روی گروهی که قصد حذف آن را دارید بزنید تا باز شود. در بالای صفحه، روی نام گروه بزنید.

مراحل بستن گروه در واتساپ توسط مدیر

با این کار، بخش Group Info که شامل اطلاعات گروه مورد نظر است باز می‌شود. در این بخش صفحه را به پایین اسکرول کنید تا بخش Members را بیابید. روی نام اولین فردی که قصد دارید او را از گروه حذف کنید، بزنید.

حذف اعضا در گروه واتساپ برای حذف کامل گروه

یک منوی جدید روی صفحه ظاهر می‌شود. در این منو گزینه Remove را انتخاب کنید. نرم‌افزار از شما می‌خواهد حذف این فرد را از گروه تایید کنید. گزینه Remove را بزنید. اگر در انجام این کار مشکلی دارید، آموزش اضافه و حذف اعضا از گروه واتساپ به شما کمک می‌کند.

حذف کامل گروه توسط مدیر به روش حذف اعضا

برای حذف گروه واتساپ توسط ادمین به طور کامل، تمام اعضای آن را به همین شیوه حذف کنید. پس از حذف اعضا در گروه واتساپ، روی Exit Group که در پایین صفحه Group Info قابل مشاهده است، ضربه بزنید. نرم‌افزار این بار هم از شما می‌خواهد درخواست خود را تایید کنید. وقتی پیغام روی صفحه ظاهر شد، بار دیگر گزینه Exit را انتخاب نمایید.

اگر مدیر گروه واتساپ لفت دهد آیا گروه حذف می شود

پیغام “You’re no longer a member in this group” در وسط صفحه ظاهر می‌شود که نشان می‌دهد شما دیگر عضو گروه مورد نظر نیستید. روی گزینه Delete Group در پایین صفحه بزنید.

وقتی نرم‌افزار مجددا از شما تایید خواست، بار دیگر Delete Group را انتخاب کنید. اکنون حذف کامل گروه توسط مدیر در واتساپ به طور کامل انجام شده است.

    حذف گروه واتساپ توسط ادمین برای همیشه

    نکات مهم:

    • برای بستن گروه در واتساپ توسط مدیر لازم است ابتدا تمام اعضا از گروه حذف شوند. در غیر این صورت گروه به طور کامل حذف نخواهد شد.
    • اگر مدیر یک گروه باشید و آن را ترک کنید، یکی دیگر از اعضای گروه به صورت تصادفی توسط نرم‌افزار به عنوان مدیر جدید گروه انتخاب می‌شود. اگر بعدا دوباره به گروه ملحق شوید و بخواهید دوباره مدیر باشید، باید از مدیر جدید بخواهید شما را مدیر گروه کند.

    حذف گروه واتساپ به عنوان یکی از اعضای گروه

    اگر عضو یک گروه واتساپ هستید و می‌خواهید از گروه خارج شوید، لازم است قبل از حذف گروه از آن بیرون بیایید. با این کار، شما دیگر پیام‌های جدیدی که اعضای آن گروه می‌فرستند برای شما قابل مشاهده نخواهند بود. با این حال، هنوز به تاریخچه چت‌ها (گفتگوهای قبلی) دسترسی دارید.

    نرم‌افزار واتساپ را باز کنید و گروهی که قصد ترک آن را دارید باز کنید. روی نام گروه در بالای صفحه ضربه بزنید تا صفحه Group Info ظاهر شود. این صفحه را به پایین اسکرول و گزینه Exit Group را انتخاب کنید. وقتی پیغام نرم‌افزار روی صفحه ظاهر شد، مجددا روی Exit بزنید. در اینجا می‌توانید به جای تایید ترک گروه، از گزینه Archive Instead استفاده کنید تا همچنان در گروه بمانید، اما گروه به آرشیو واتساپ شما منتقل شود. همچنین می‌توانید به جای خروج، از رمزگذاری و مخفی کردن گروه واتساپ استفاده کنید.

    حذف کامل گروه واتساپ با گزینه خروج از گروه

    پیغام “You’re no longer a member in this group” را مشاهده خواهید کرد که نشان می‌دهد شما دیگر عضوی از گروه نیستید. اما گروه همچنان در لیست پیام‌های شما در واتساپ وجود دارد، اما وقتی آن را باز کنید نمی‌توانید پیام جدیدی بفرستید.

    چگونه بفهمیم از گروه واتساپ حذف شدیم

    می‌توانید گروهی را که از آن خارج شده‌اید در بخش آرشیو نرم‌افزار نگه دارید. برای این کار، در لیست چت‌های داخل برنامه انگشت خود را روی گروه نگه دارید و در نوار بالای برنامه، روی آیکون آرشیو ضربه بزنید. اگر قصد حذف گروه را از فهرست چت‌های خود دارید، آیکون حذف را انتخاب کنید. دوباره گزینه Delete Group را انتخاب کنید تا درخواست شما تایید شود. در این مرحله اگر گوشی شما آیفون است، تنها کافی است روی نام گروه نگه دارید و پس از ظاهر شدن منو روی صفحه، گزینه Archive یا Delete Group را انتخاب کنید.

    حذف گروه واتساپ توسط ادمین و حذف پیام ترک گروه در واتساپ

    نکات مهم:

    • در صورت خروج از گروه، تنها مدیران گروه متوجه خروج شما می‌شوند. سایر اعضا تا ۶۰ روز نام شما را در فهرست اعضای گروه می‌بینند. آنها برای شناختن فردی که گروه واتساپ را ترک یا حذف کرده است به روش دیگری باید این کار را انجام دهند. بنابراین نیازی نیست نگران حذف پیام ترک گروه در واتساپ باشید.
    • پس از خروج از گروه سابقه چت‌ها دیگر برای شما قابل دسترسی نخواهد بود. بنابراین اگر پیام مهمی در گروه وجود دارد، آن را قبل از خروج از گروه ذخیره کنید.
    • اگر از یکی از گروه‌های متعلق به یک Community در واتساپ خارج شوید، از کل Community خارج خواهید شد. همچنین خروج از Community منجر به خروج از تمام گروه‌های آن می‌شود.

    پاک کردن تاریخچه چت‌ها در گروه واتساپ اندروید

    برای اینکه تاریخچه چت را در گروه واتساپ پاک کنید نیازی به ترک یا حذف گروه واتساپ توسط ادمین یا حتی حذف اعضا در گروه واتساپ نیست. با این روش شما می‌توانید تمام گفتگوها و پیام‌های داخل گروه را پاک کنید اما همچنان به عنوان عضو فعال در گروه باقی بمانید. پیش از انجام این کار اگر قصد دارید از پیام‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و به مشکل برخوردید، می‌توانید از راهنمای قدم به قدم حل مشکل بکاپ واتساپ استفاده کنید. مراحل پاک کردن تاریخچه چت‌های گروه واتساپ در گوشی‌های اندرویدی به صورت زیر است:

    نرم‌افزار واتساپ را باز کنید و در لیست چت‌ها، گروهی که قصد دارید سابقه چت را در آن پاک کنید، باز نمایید. روی نام گروه در بالای صفحه ضربه بزنید و در بالای صفحه، روی سه نقطه بزنید و گزینه More را انتخاب کنید.

    حذف تاریخچه چت واتساپ به جای حذف کامل گروه توسط مدیر

    برای اینکه از سابقه چت‌های گروه یک فایل پشتیبان داشته باشید، می‌توانید از همین منو گزینه Export Chat را انتخاب کنید و طبق دستور نرم‌افزار پیش بروید.

    در نهایت برای پاکسازی چت روی Clear Chat بزنید.

    به منظور پاک کردن تمام تاریخچه چت تا آن لحظه، مجددا گزینه Clear Chat را انتخاب کنید. اگر قبلا برخی از پیام‌ها را به صورت ستاره‌دار درآورده باشید، نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد که تمام پیام‌ها را به استثنای پیام‌های ستاره‌دار حذف کنید. برای این کار، تیک Delete starred messages را بردارید و بعد سابقه چت را پاک کنید.

    حذف گروه واتساپ توسط ادمین

    حذف کردن تاریخچه چت‌ها در گروه واتساپ آیفون

    برخلاف یکسان بودن حذف گروه واتساپ در ایفون و اندروید، پاک کردن تاریخچه پیام‌ها در گوشی آیفون تفاوت اندکی با گوشی‌های اندرویدی دارد. در گوشی آیفون برای حذف تاریخچه پیام‌های گروه باید روی نام گروه ضربه بزنید و در صفحه اطلاعات گروه، گزینه Clear Chat را انتخاب نموده و تایید کنید.

    حذف گروه واتساپ در ایفون

    سوالات متداول

    نشان ندادن پیام ترک گروه واتساپ امکان پذیر است؟

    هنگامی که یکی از اعضای گروه در واتساپ آن گروه را ترک می‌کند، تنها مدیران گروه از خروج او مطلع می‌شوند. بنابراین پیام ترک گروه برای تمامی اعضا نشان داده نمی‌شود. نام و پروفایل شما (با توجه به تنظیمات شخصی اکانت شما) تا 60 روز پس از ترک گروه همچنان در لیست اعضای قبلی در بخش Group Info قابل مشاهده است.

    بازیابی گروه حذف شده واتساپ امکان پذیر است؟

    تنها در صورتی که از گروه خود یک نسخه پشتیبان تهیه کرده باشید، می‌توانید گروه حذف‌شده را بازیابی کنید. پشتیبان گیری واتساپ از گروه‌ها و چت‌ها به طور خودکار در Google Drive (در دستگاه‌های اندرویدی) یا iCloud (در دستگاه‌هایی که سیستم عامل iOS دارند) انجام می‌شود. شما می‌توانید تنظیمات پشتیبان گیری را در بخش تنظیمات نرم‌افزار واتساپ تغییر دهید.

    چگونه در گروه واتساپ خودمان را مدیر کنیم؟

    انتخاب یکی از اعضای گروه واتساپ به عنوان مدیر تنها توسط مدیر فعلی گروه امکان‌پذیر است. شما با ایجاد یک گروه جدید در واتساپ به طور خودکار به عنوان مدیر گروه تعیین می‌شوید. اگر می‌خواهید در گروه دیگری عضو شوید و مدیر آن باشید، باید به مدیران فعلی آن گروه درخواست دهید. همچنین اگر مدیر گروه بوده و از گروه خارج شده‌اید و می‌خواهید مجددا به عنوان مدیر به آن گروه بپیوندید، باید از عضو دیگری که نرم‌افزار در غیاب شما به عنوان مدیر مشخص کرده درخواست کنید شما را مدیر گروه کند.

    چگونه بفهمیم از گروه واتساپ حذف شدیم؟

    هنگامی که از یک گروه واتساپ حذف شده باشید، قادر نیستید پیامی در گروه ارسال کنید. همچنین پیام‌های جدید گروه برای شما نمایش داده نمی‌شود. وقتی گروهی را که از آن حذف شده‌اید باز کنید، احتمالا دو پیام “Admin removed you” (به جای Admin نام فردی که شما را از گروه حذف کرده دیده می‌شود) و “You can’t send messages to this group because you’re no longer a member” را خواهید دید. این بدین معناست که نمی‌توانید در این گروه پیامی ارسال کنید زیرا دیگر عضو گروه نیستید.

    جمع بندی

    حذف گروه در واتساپ به دلایل مختلفی ممکن است انجام بپذیرد، اما عدم انجام درست این کار باعث می‌شود گروه همچنان برای برخی از اعضا یا در تاریخچه نرم‌افزار واتساپ باقی بماند. به این معنا که سایر اعضا همچنان گروه را در لیست چت‌های خود می‌بینند؛ هرچند دیگر قادر به ارسال پیام در آن گروه نیستند. برای حذف کامل گروه توسط مدیر چه در گوشی آیفون و چه در گوشی‌های اندرویدی، باید از بخش Group Info ابتدا تمام اعضای گروه را حذف کنید. بعد از آن روی Exit Group ضربه بزنید تا از گروه خارج شوید و سپس با انتخاب گزینه Delete Group از همین قسمت، گروه را به طور کامل از واتساپ پاک کنید.

    همچنین برای حذف گروه واتساپی که تنها عضو معمولی آن هستید، تنها انتخاب گزینه Exit Group کافی است و اگر بخواهید، می‌توانید گروه را با پیام‌های قبلی آن در بخش آرشیو نگه دارید یا با انتخاب گروه و زدن آیکون حذف، آن را از لیست چت‌های خود نیز پاک کنید. اگر تنها قصد دارید تاریخچه چت یک گروه را در واتساپ پاک کنید، بدون نیاز به حذف گروه می‌توانید از داخل گروه با ضربه روی سه نقطه بالای صفحه و انتخاب Clear Chat از منوی More، این کار را انجام دهید. در صورتی که از گوشی آیفون استفاده می‌کنید، گزینه Clear Chat را می‌توانید در صفحه Group Info بیابید.

    نظرات و پیشنهادات شما؟

    مراحل حذف گروه واتساپ توسط ادمین را به صورت تصویری در گوشی‌های اندرویدی و آیفون توضیح دادیم. چنانچه در این زمینه سوال یا ابهامی دارید، می‌توانید در بخش نظرات از ما بپرسید و با ارائه پیشنهادهای ارزشمندتان ما را در ارائه مطالب سودمندتر یاری کنید.

source