مایکروسافت نسخه جدیدی از ویندوز 11 را برای اعضای برنامه اینسایدر ویندوز در کانال کاناری منتشر کرده است که شماره ساخت 27723 است. این نسخه، راهی برای کاربران اضافه می کند تا فایل های محلی موجود در جعبه جستجو در نوار وظیفه ویندوز 11 را به اشتراک بگذارند، علاوه بر ویژگی ها و بهبود های دیگر همراه با برخی مسائل شناخته شده.

 

ویندوز 11 ویژگی‌ های جدید برای جستجو و تایپ

 

اینها تغییرات و بهبود های نسخه جدید هستند:

تغییرات و بهبودها

[عمومی] [یادآوری] انقضای نسخه پیش نمایش اینسایدر: تاریخ انقضای نسخه های پیش نمایش اینسایدر که به کانال کاناری پرواز کرده اند، از نسخه 27695 به 15/9/2025 به روز شده است. لطفاً مطمئن شوید که به آخرین نسخه در کانال کاناری به روز هستید.

[جستجو در نوار وظیفه] ما در حال شروع به ارائه توانایی اشتراک‌ گذاری فایل‌ های محلی مستقیماً از داخل نتایج جستجوی نشان داده شده در جعبه جستجو در نوار وظیفه هستیم. گزینه جدید برای اشتراک گذاری یک فایل محلی برجسته در یک کادر قرمز در نتایج جستجو از جعبه جستجو در نوار وظیفه.

[دسترسی صوتی] ما در حال بهبود تجربه املا و تصحیح در دسترسی صوتی هستیم. اکنون می‌توانید از این تجربه برای کل جلسه دسترسی صوتی استفاده کنید. تجربه املا اکنون به شما امکان می‌دهد کاراکترها را با سرعت بیشتری دیکته کنید و انعطاف‌ پذیری بیشتری را در ویرایش داخل تجربه با دستورات دیکته، یعنی انتخاب، حذف و دستورات ناوبری متن ارائه دهید.

[فونت ها] یک فونت جدید چینی ساده شده (Simsun-ExtG) با 9753 ایدئوگرام وجود دارد که از Unicode Extensions G، H و I پشتیبانی می کند. این شامل کاراکتر بسیار درخواست شده برای رشته رشته رشته رشته است. گفته می شود این کاراکتر U+30EDD پیچیده‌ ترین کاراکتر چینی است،

[تنظیمات] دکمه جدا کردن دیسک مجازی (VHD/VHDx) که با نسخه 27686 در زیر تنظیمات > سیستم > ذخیره سازی > دیسک ها و حجم ها اضافه کردیم، از نسخه 27718 به طور موقت غیرفعال شده است. ما در حال کار هستیم تا این تغییر را در یک پرواز آینده به زودی مجدداً فعال کنیم.

 

مشکلات شناخته شده

[عمومی] [یادداشت مهم برای رایانه های COPILOT+] اگر از طریق Dev Channel، Release Preview Channel یا Retail به یک رایانه جدید Copilot+ در کانال Canary بپیوندید، پین و داده های بیومتریک Windows Hello برای ورود به رایانه خود با خطای 0xd0000225 و پیام خطای “چیزی اشتباه پیش رفته است و پین شما در دسترس نیست”. شما باید بتوانید با کلیک بر روی “تنظیم پین من” پین خود را مجدداً ایجاد کنید.

[جدید] ما در حال بررسی گزارش‌ هایی هستیم که برخی از بازی‌ ها، از جمله Microsoft Solitaire & Casual Games، پس از نصب 27718 هنگام راه‌ اندازی خراب می‌شوند.

[جدید] ما در حال بررسی گزارش‌ هایی هستیم که برخی از اینسایدرها هنگام تلاش برای نصب آخرین نسخه‌ های کاناری، همچنان با بازگشت (با کد خطای 0xc190010) مواجه می‌شوند.

[ورودی] ما در حال کار بر روی رفع یک مشکل اساسی هستیم که باعث می شود پانل Emoji و تاریخچه کلیپ بورد در برخی سطوح دیگر، از جمله در ویرایشگر رجیستری، باز نشوند.

source