فیلم لنگ دراز یکی از فیلم‌های سینمایی دیده شده در ژانر وحشت کشور آمریکاست که توانست مورد توجهات زیادی قرار گیرد. در این مقاله قصد داریم تا با معرفی و بررسی کامل فیلم سینمایی لنگ درازها همراه شما باشیم.

ژانر وحشت از آن دسته ژانرها نیست که در دنیا طرفداران بسیار زیادی مانند کمدی یا رمانتیک ندارد اما طرفداران خاص خود را دارد و همین موضوع باعث می‌شود که مورد توجه قرار گیرد. چیزی که ساختن آثار در این ژانر را دشوار می‌کند، نویسندگی و نحوه ساخت فیلم در آنهاست. اینکه موضوع فیلم روانشناختی باشد یا درباره جن و روح از جمله تصمیماتی است که کارگردان باید بگیرد. همچنین استفاده از تکنیک‌های مختلف برای ترساندن مخاطب نیز باید مدام به روز شود زیرا یک تکنیک اگر مکررا تکرار شود، مخاطب به آن عادت می‌کند. برای مثال جیمز وان (James Wan) تکنیک جامپ اسکیر را متداول کرد و این تکنیک آنقدر در فیلم و سریال‌ها استفاده شد که امروزه چندان مخاطب را هیجان زده نمی‌کند.

فیلم Longlegs یک فیلم آمریکایی به کارگردانی و نویسندگی اوسگود پرکینز (Osgood Perkins) است. این اثر توسط کمپانی نئون اکران شد و توانست فروش کاملا موفقی در گیشه داشته باشد. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی فیلم سینمایی لنگ درازها همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم سینمایی لنگ درازها

ژانر فیلم لنگ دراز روانشناختی، ترسناک، مهیج، ماوراءطبیعی و جنایی است. این اثر نخستین بار در تاریخ 12 ژوئیه 2023 (22 تیر 1403) اکران شد‌. مدت زمان فیلم 101 دقیقه است.

داستان فیلم لنگ دراز

داستان فیلم لنگ دراز

خلاصه فیلم سینمایی لنگ دراز درباره یک مامور اف بی آی به اسم لی هارکر است. او در دهه 1990 برای حل یک پرونده درباره قاتلی سریالی انتخاب می‌شود. هنگامی که او در این باره تحقیق می‌کند، درمی‌یابد که قاتل سریالی با نام لانگلگز یا لنگ دراز شناخته می‌شود زیرا پس از قتل نامه‌ای کنار قربانیان خود با کدهای شیطان‌پرستی قرار می‌دهد که امضای انتهای آن لانگلگز است‌. قتل‌ها در ایالت اورگن آمریکا انجام می‌شوند. تمامی قتل‌ها به این صورت است که پدر خانواده تحت نیرویی شیطانی خود و خانواده‌اش را می‌کشد و در هر خانواده یک دختربچه 9 ساله که تولد او 14 ماه است، حضور دارد. اتفاقات 6 روز قبل یا بعد تولد دختر مورد نظر اتفاق می‌افتد. لی با تحقیقاتی می‌فهمد که تمامی این قتل‌ها برای انجام یک مراسم شیطانی باستانی هستند…

بازیگران فیلم لنگ دراز

در این قسمت به سراغ معرفی بازیگران این فیلم می‌رویم. این هنرپیشگان اکثرا شناخته شده هستند و زمینه حرفه‌ای خوبی دارند.

مایکا مونرو در نقش لی هارکر

بازیگران فیلم لنگ دراز

مایکا مونرو (Maika Monroe) بازیگر اهل کشور آمریکا در 29 مه 1993 (8 خرداد 1372) به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 2019 شروع کرد اما اولین فعالیت سینمایی خود را به طور حرفه‌ای با فیلم به هر قیمتی (At Any Price) داشت. او سپس در فیلم تعقیب می‌کند (It Follows) بازی کرد و به عنوان یک ملکه جیغ معرفی شد. مونرو سپس در فیلم‌های مهمان (The Guest)، تاو (Tau)، گرتا (Greta)، تماشاگر (Watcher) و شریک (Significant Other) بازی کرد. همانطور که اشاره کردیم، نکته قابل توجه درباره این هنرپیشه فیلم سینمایی لنگ درازها، حضور او در آثار مهیج و ترسناک است.

همچنین بخوانید :

نیکلاس کیج در نقش لنگ دراز

هنرپیشه های لنگ درازها

نیکلاس کیم کوپولا (Nicolas Kim Coppola) ملقب به نیکلاس کیج (Nicolas Cage) بازیگر و تهییه‌کننده اهل آمریکا در 7 ژانویه 1964 (17 دی 1342) چشم به جهان گشود. او اولین بار با سریال بهترین اوقات (The Best of Times) و یک اپیزود آزمایشی جلوی دوربین رفت تا اینکه سال بعد با فیلم اوقات خوش در ریجمونت های (Fast Times at Ridgemont High) وارد دنیای سینما شد. از آنجایی که او از خانواده کوپولا بود، در فیلم‌های دختر دره (Valley Girl)، ماهی جنگی (Rumble Fish)، انجمن پنبه (The Cotton Club) و پگی سو ازدواج کرد (Peggy Sue Got Married) بازی کرد. آقای کیج تا کنون برنده جوایز مختلفی همچون اسکار، جایزه انجمن بازیگران فیلم، گلدن گلوب و نامزدی بفتا شده است. نیکلاس کیج بیشتر به واسطه فیلم‌های کالت خود شناخته می‌شود. از فیلم‌های معروف این بازیگر باید به ترک لاس وگاس (Leaving Las Vegas)، اقتباس (Adaptation)، مندی (Mandy)، خوک (Pig) و سنگینی طاقت‌فرسای استعداد فراوان (The Unbearable Weight of Massive Talent) اشاره کنیم. آقای کیج از تهییه‌کنندگان فیلم لانگ لگز نیز است.

بلیر آندروود نقش مامور کارتر

خلاصه فیلم سینمایی لنگ دراز

بلیر آندروود (Blair Underwood) بازیگر آمریکایی متولد 25 اوت 1964 (3 شهریور 1343) است. او اولین بار با فیلم Krush Groove مقابل دوربین قرار گرفت و با سریال قانون لس آنجلس (L.A. Law) شناخته شد. بلیز آندروود در فیلم‌هایی همچون انگیزه عدالت (Just Cause)، مقررات درگیری (Rules of Engagement)، جوانیتا (Juanita)، سریال‌هایی مانند تحت درمان (In Treatment) و کوانتیکو (Quantico) بازی کرده است.

آلیشیا ویت در نقش روث هارکر

ژانر فیلم لنگ دراز

آلیشیا ویت (Alicia Witt) بازیگر، آهنگساز و پیانیست اهل آمریکا در 21 اوت 1975 (30 مرداد 1354) به دنیا آمد. او بازیگری را از کودکی شروع کرد و توسط دیوید لینچ برای حضور در فیلم تلماسه 1984 (Dune) و سریال توئین پیکس (Twin Peaks) انتخاب شد. ویت سپس به مدت چهار فصل نقش سیبل شپرد (Cybill Shepherd) سیتکام سیبل را بازی کرد. فیلم‌های افسانه محلی (Urban Legend)، آسمان‌ وانیلی (Vanilla Sky)، آخرین تعطیلات (Last Holiday)، سریال‌های مردگان متحرک (The Walking Dead)، سوپرانوز (The Sopranos)، چراغ‌های جمعه شب (Friday Night Lights) و سوپرنچرال (Supernatural) از جمله آثار معروف این بازیگر هستند.

سایر هنرپیشه های لنگ درازها عبارتند از

  • میشل چوی-لی (Michelle Choi-Lee) در نقش مامور برونینگ
  • داکوتا دالبی (Dakota Daulby) در نقش مامور فیسک
  • کیرنان شیپکا (Kiernan Shipka) در نقش کری آن کمرا
  • جیسون دی (Jason Day) در نقش پدر کمرا
  • لیسا چندلر (Lisa Chandler) در نقش مادر کمرا
  • آوا کلدرز (Ava Kelders) در نقش روبی
  • کارمل امیت (Carmel Amit) در نقش آنا کارتر
  • پیتر برایانت (Peter Bryant) مامور اف بی آی

نقد فیلم ترسناک سینمایی لنگ دراز

فیلم سینمایی لنگ درازها یکی از پرتبلیغ‌ترین فیلم های ترسناک 2024 بود که با وجود بازیگران قوی و فیلمنامه جالب خود انتظارات منتقدان را بسیار بالا برد. این اثر به کارگردانی و نویسندگی اوسگود پرکینز ساخته شد که پیش از این گرتل و هانسل (Gretel & Hansel) را به عنوان یک فیلم ترسناک مورد توجه قرار گرفته از او دیدیم. همچنین حضور نیکلاس کیج آن هم در قامت ویلن اصلی فیلم باعث شد که انتظارات از فیلم بیشتر شود.

لنگ دراز داستان منسجم و فیلمسازی خوبی داشت. این اثر نظرات مثبتی دریافت کرد و توانست پرفروش‌ترین فیلم توزیع شده توسط Neon به صورت خانگی و پرفروش‌ترین فیلم مستقل سال تا به امروز شود. این فیلم اما قربانی هایپ شدن بیش از حد خود شد. اکثر مخاطبان با انتظارات بسیار بالا به سمت فیلم آمدند در واقع تبلیغات گسترده لانگلگز باعث می‌شد تا با فیلم‌هایی همچون سکوت برده‌ها (The Silence of the Lambs) یا هفت (Se7en) مقایسه شود. اما فیلم در این حد نیز فوق‌العاده و بی‌نقص نبود. در واقع این اثر در بین فیلم های ترسناک اخیر خوب بود و ارزش تماشا داشت اما یک شاهکار نبود.

نقد فیلم ترسناک سینمایی لنگ دراز

در پایین جدول نمرات فیلم Longlegs را مشاهده می‌کنید:

سایت امتیاز
آی‌ام‌دی‌بی (IMDb) 6.8/10
راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) 85/100
متاکریتیک (Metacritic) 77/100

از بین 52 منتقدی که در سایت متاکریتیک به این فیلم رای داده‌اند، 45 منتقد نظری مثبت، 4 منتقد نظری متوسط و 3 منتقد نظری منفی نسبت به این اثر داشته‌اند.

کیتی والش (Katie Walsh) / Los Angeles Times نمره: 100

تنشی که در فیلم لنگ دراز وجود دارد تمام نمی‌شود و از آن کم نمی‌شود. حتی ادغام فیلم با کمدی سیاه این تنش را آزاردهنده‌تر می‌کند.

هانا استرانگ (Hannah Strong) / Little White Lies نمره: 80

اگر به فیلم توجه کنید، بسیاری از عناصر تبدیل آن به یک فیلم روانشناختی مانند: قاتل ترسناک، بازمانده آسیب دیده، پدر و مادری با رازهای تاریک تکراری هستند. اما زیر دستان زبردست پرکینز، در صفحه‌ای که به خون آغشته شده، عناصر آشنا همانقدر آزاردهنده هستند.

همچنین بخوانید :

جاش لارسن (Josh Larsen) / LarsenOnFilm نمره: 75

در فیلم لنگ دراز پرکینز، که هم نقش نویسنده و هم کارگردان را دارد، فضایی خلق کرده که بتواند بازی قوی نیکلاس کیج را بطلبد.

رکس رید (Rex Reed) / Observer نمره: 0

چیزی که از فیلم سینمایی لنگ درازها انتظار نمی‌رفت این بود که به جای داشتن ایده یک آشغال کامل پر از حقه‌های جذب مخاطب اعم از: صحنه‌های دزدیده شده از فیلم‌های دیگر، اصالت نداشتن، عدم بازیگری حرفه‌ای و همچنین پیچش بدون هدف داستان به جای داشتن یک فیلمنامه قوی باشد.

سخن نهایی

بررسی فیلم Longlegs 2024

در این مطلب با معرفی و بررسی فیلم Longlegs 2024 همراه شما بودیم. این اثر با تبلیغات زیادی ساخته شد و می‌توان گفت جز فیلم‌های موفق سال 2024 در ژانر وحشت بود که مخاطب را جذب خود کرد. آیا شما لنگ دراز را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما درباره این اثر چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

منتخب کاربران

source