ساعت 24- مسافران هر گونه شکایت خود درباره عدم پرداخت هزینه بلیت‌های باطل شده را در سامانه حقوق مسافر ثبت کنند و با ثبت شکایات خود در سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری می‌توانند سریع‌تر و راحت‌تر به حقوق خود برسند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی با اشاره به الزام اجرای دستورالعمل سازمان هواپیمایی درباره استرداد هزینه‌های بلیت پروازهای باطل شده در زمان نوتام سازمان، تاکید کرد: طبق قوانینی که اعلام شده نمایندگان فروش ایرلاین‌های خارجی در ایران باید طبق این قوانین عمل کنند. در دستورالعمل هم به صراحت اشاره شده که هم شرکت‌های هواپیمایی داخلی و شرکت‌های هواپیمایی خارجی و هم عوامل فروش بلیت، موظف هستند که هزینه بلیت این پروازهای باطل شده را بدون کسر جریمه به مسافران پرداخت کنند.
 
جعفر یازرلو درباره مسافرانی که نسبت به عدم رعایت بخشنامه سازمان هواپیمایی در زمان نوتام لغو پروازها از سوی برخی از شرکت‌های هواپیمای معترض هستند یا هزینه بلیت آن‌ها مسترد نشده، اظهار داشت: مسافران هر گونه شکایت خود درباره عدم پرداخت هزینه بلیت‌های باطل شده را در سامانه حقوق مسافر ثبت کنند و با ثبت شکایات خود در سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری می‌توانند سریع‌تر و راحت‌تر به حقوق خود برسند.
 

وی همچنین درباره مسافران این پروازها به ویژه مسافران پروازهای خارجی که پس از ابطال پرواز تا انجام پرواز بعدی متحمل پرداخت هزینه اسکان شده‌اند و اینکه آیا پرداخت این هزینه مشمول تعهدات شرکت‌های هواپیمایی خواهد شد، گفت: توصیه به مسافرانی که با این موارد مواجه شدند این است که در سامانه حقوق مسافر شکایت خود را ثبت کنند چراکه این موارد از جمله موضوعات استثنایی هستند و در دستورالعمل سازمان هواپیمایی برای شرایط غیر مترقبه دیده شده‌است. بنابراین احتمالا راهکار دیگری برای این مسافران در نظر می‌گیرند از اینرو بهترین مسیر برای بررسی مشکلات این مسافران ثبت شکایت است.
 
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به الزام اجرای دستورالعمل سازمان هواپیمایی درباره استرداد هزینه‌های بلیت پروازهای باطل شده، تاکید کرد: طبق قوانینی که اعلام شده نمایندگان فروش ایرلاین‌های خارجی در ایران باید طبق این قوانین عمل کنند. در دستورالعمل هم به صراحت اشاره شده که هم شرکت‌های هواپیمایی داخلی و شرکت‌های هواپیمایی خارجی و هم عوامل فروش بلیت، موظف هستند که هزینه بلیت این پروازهای باطل شده را  بدون کسر جریمه به مسافران پرداخت کنند
 
یازرلو همچنین درباره مسدود کردن سایت‌های غیر مجاز فروش بلیت هواپیما یا سایت‌های مجاز متخلف و گرانفروش اظهار داشت: این موارد را به معاون دادستان ارجاع می‌دهیم و بلافاصله دستور انسداد این سایت‌ها صادر می‌شود و دامنه اینترنت این سایت‌ها بسته می‌شود.
 
وی درباره اقدام این سایت‌های مسدود شده به تغییر دامنه برای ادامه کار گفت: به همین دلیل که برخی از این سایت‌های مسدود شده به سرعت نسبت به تغییر دامنه اقدام می‌کنند، همزمان درگاه بانکی آن‌ها هم مسدود می‌شود.  

ایلنا 

source