در میان جدیدترین اخبار بازی مطلع شدیم که استودیو Creative Assembly سرانجام پس از گذشت بیش از ۱۰ سال از انتشار Alien: Isolation و تقاضای فراوان طرفدارها برای نسخه دوم از توسعه دنباله این بازی خبر داده است. همان‌طور که رسانه گیمینگ‌بولت گزارش داد، ال هوپ، مدیر نوآوری استودیو کریتیو اسمبلی با انتشار بیانیه جدیدی اعلام کرد که این دنباله در مرحله اولیه توسعه است.

ال هوپ در ۱۰امین سالگرد انتشار Alien: Isolation از این بازی به‌عنوان پروژه‌ای رؤیایی یاد کرد که توسط یک تیم بااستعداد ساخته شد. مدیر نوآوری کریتیو اسمبلی اعلام کرد که این استودیو درخواست‌ها برای دنباله بازی را به‌طور واضح و رسا شنیده است. این دنباله هنوز در مراحل اولیه توسعه به‌سر می‌برد و جزئیات بیشتری از پروژه در زمان آمادگی استودیو به اشتراک گذاشته می‌شود.

بازی Alien: Isolation در ماه اکتبر ۲۰۱۴ دردسترس کاربران پلتفرم‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 3، ایکس باکس وان، ایکس باکس 360 و کامپیوتر قرار گرفت. داستان این بازی ۱۵ سال پس از نخستین فیلم مجموعه رخ می‌دهد و به ماجراهای آماندا ریپلی می‌پردازد که در جست‌وجوی مادرش به سواستوپول می‌رود، اما تحت تعقیب یک زنومورف هوشمند قرار می‌گیرد. بازیکن‌ها نمی‌توانند این موجود بیگانه را برخلاف دیگر دشمنان از پا درآورند؛ بنابراین مخفی‌کاری و فرار تنها گزینه موجود است.

بازی Alien: Isolation با واکنش مثبت منتقدها مواجه شد و تا ماه مه ۲۰۱۵ توانست بیش از دو میلیون نسخه بفروشد. هنوز زمان انتشار و پلتفرم‌های مقصد دنباله این بازی مشخص نیست.

source