امروزه یکی از مهم ترین عناصر در خرید و انتخاب لپ تاپ سایز صفحه نمایش بوده است که این موضوع برای گیمرها و یا تدوین گران و حتی دانشجویان و… بسیار مهم بوده است. برای آشنایی با لیستی از بهترین لپ تاپ های ۱۵ اینچی با ما همراه باشید.

سایز صفحه نمایش نسبت به مدل یکی از مهم ترین مزایای لپ تاپ شناخته میشود که اگر در این زمینه محصول خوبی را نمیشناسید و قصد دارید یک لپ تاپ ۱۵ اینچی خریداری کنید با پلازا همراه باشید. در ادامه لیست خوبی از بهترین Laptop های ۱۵ اینچی را برای شما آماده سازی نموده ایم. محصولات قرار گرفته به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته اند و میتوانید با مزایا و معایب هریک از محصولات موجود در فهرست بهترین لپ تاپ های ۱۵ اینچی آشنا شوید.

فهرست مطالب

بهترین لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچی ۲۰۲۴

تاحد ممکن سعی نمودیم لیست بهترین لپ تاپ های ۱۵ اینچی را بروز آماده سازی کنیم یعنی در این زمینه به محصولات عرضه شده در سال ۲۰۲۴ اشاره شده که ممکن است یکی دو مورد مربوط به سال های قبل باشد. حضور محصولات قدیمی در این محصول ضعف مقاله را نشان نمیدهد بلکه قدرت بالای محصول را بازگو میکند و همین امر سبب متمایز شدن فهرست بهترین لپ تاپ های ۱۵ اینچی خواهد شد.

۱. لپ‌تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX507VI

بهترین لپ تاپ 15 اینچی

ASUS TUF Gaming F15 FX507VI
پردازنده اینتل Core i7-13620H
پردازنده گرافیکی RTX 4070
نمایشگر پنل IPS با رزولوشن ۱۹۲۰x۱۰۸۰ و رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتز
رم و حافظه ۱۶ گیگابایت رم | ۱ ترابایت حافظه
قیمت حدود ۷۷ میلیون تومان
  • نقاط قوت: کیفیت ساخت خوب، عملکرد عالی در گیمینگ، نمایشگر باکیفیت
  • نقاط ضعف: وزن زیاد

لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی ایسوس TUF Gaming F15 FX507 یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید برای گیمینگ خریداری کنید. این محصول از پردازنده ۱۰ هسته‌ای اینتل Core i7-13620H با فرکانس بیشینه ۴.۹ گیگاهرتز بهره می‌برد و در کنار آن گرافیک RTX 4070 را با حداکثر توان ۱۴۰ وات در اختیار شما قرار می‌دهد. از سمت دیگر، بهره‌مندی از دو فن سبب شده لپ‌تاپ TUF Gaming F15 FX507، عملکرد مناسبی در خنک‌کردن قطعات داخلی داشته باشد و در نتیجه در گیمینگ، درخشان ظاهر شود. همچنین، ایسوس در این مدل از یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی استفاده کرده است که رزولوشن FHD را با رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتز و پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگ sRGB در اختیار شما قرار می‌دهد. بهره‌مندی از سوئیچ ماکس، درگاه تاندربولت ۴ و باتری ۹۰ وات ساعتی با آداپتور ۲۴۰ وات، از دیگر ویژگی‌های TUF Gaming F15 FX507 هستند.

همچنین بخوانید :

۲. لپ‌تاپ لنوو LOQ 15IRX9

لپ تاپ 15 اینچ

Lenovo LOQ 15IRX9
پردازنده اینتل Core i7-13650HX
پردازنده گرافیکی RTX 4050
نمایشگر پنل IPS با رزولوشن ۱۹۲۰x۱۰۸۰ و رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتز
رم و حافظه ۱۶ گیگابایت رم | ۱ ترابایت حافظه
قیمت حدود ۶۳ میلیون تومان
  • نقاط قوت: سخت‌افزار با قدرت مناسب، نمایشگر با روشنایی و دقت رنگ کافی
  • نقاط ضعف: وزن زیاد، بدنه تمام پلاستیکی

لپ‌تاپ‌های سری LOQ از لنوو بلافاصله پس از ورود به بازار با استقبال قابل توجهی از سوی کاربران مواجه شدند. یکی از جدیدترین مدل‌های این سری در سال ۲۰۲۴، لپ‌تاپ LOQ 15IRX9 است که برای گیمینگ در رزولوشن 1080p، گزینه مناسبی به حساب می‌آید. این محصول با پردازنده ۱۴ هسته‌ای Core i7-13650HX همراه شده و از گرافیک RTX 4050 با توان ۱۰۵ وات بهره می‌برد. این ترکیب در کنار ۱۶ گیگابایت رم DDR5 و حافظه سریع SSD، این امکان را به شما می‌دهد تا تمامی بازی‌ها را با فریم‌ریت مناسب در این لپ‌تاپ تجربه کنید. از سمت دیگر، می‌توانید برای کارهای گرافیکی و تولید محتوا نیز روی LOQ 15IRX9 حساب باز کنید؛ چراکه نمایشگر آن می‌تواند ۱۰۰ درصد فضای رنگ sRGB را پوشش دهد که برای کارهای نیمه‌حرفه‌ای کافی است.

۳. Apple MacBook Air 15-inch

Apple MacBook Air 15-inch (2023)

Apple MacBook Air M2
پردازنده اپل M2
پردازنده گرافیکی اپل M2
نمایشگر پنل IPS با رزولوشن ۲۸۸۰x۱۸۶۴
رم و حافظه ۸ گیگابایت رم | ۲۵۶ گیگابایت حافظه
قیمت حدود ۷۰ میلیون تومان
  • نقاط قوت: صفحه نمایش بزرگ، طراحی باریک و قیمت عالی
  • نقاط ضعف: مشخصات داخلی مشابه مدل ۱۳ اینچی و وزن مدل ۱۳ اینچی

دیگر لپ تاپ ۱۵ اینچی برتر این لیست مربوط مک‌بوک ایر ۲۰۲۳ است. این لپ تاپ قدرتمند با برخورداری از صفحه نمایش عالی و طراحی باریک توانسته امتیاز بالایی را کسب کند که متاسفانه در بخش هایی مشابه به نسخه ۱۳ اینچی بوده است. بکارگیری پردازنده اختصاصی M2 اپل سبب خواهد شد تا با سرعت و قدرت بسیار خوبی مواجه باشید.

همچنین بخوانید :

در بخش سخت افزار باید بدانید که این محصول با طراحی کلاسیک خود یکی از بهترین های اپل بوده است که مستقیما میتواند روی تصمیم گیری های شما تاثیرگذار باشد. از دیگر مزایای این مک بوک ایر ۱۵ اینچی میتوان به گرافیک مجمع قدرتمند اشاره داشت که این مورد شاید به اندازه گرافیک جداگانه قدرتمند نباشد ولی برای اجرای بازی و برنامه های سنگین گزینه نسبتا خوبی بوده است که همین امر سبب حضور MacBook Air 15-inch در ابتدای لیست شده است.

۴. لپ تاپ Acer Aspire 5 A515-57-53T2

ابعاد لپ تاپ 15 اینچ

Acer Aspire 5 A515-57-53T2
پردازنده اینتل Core i5-1235U
پردازنده گرافیکی RTX 2050
نمایشگر پنل IPS با رزولوشن ۱۹۲۰x۱۰۸۰
رم و حافظه ۸ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت حافظه
قیمت حدود ۳۷ میلیون تومان
  • نقاط قوت: ارزش خرید بالا، عملکرد روان، وزن نسبتا کم
  • نقاط ضعف: شارژدهی ضعیف

سری لپ تاپ های ایسر با قدرت بالای خود همیشه در لیست های بسیاری حضور دارند و Acer Aspire 5 یک نمونه بارز در میان بهترین لپ تاپ های ۱۵ اینچی بوده که نباید آن را ساده از دست داد. بدنیست بدانید که این محصول از یک پردازنده خوب مدل اینتل برخوردار است که نسل آن ۱۲ بوده و میتواند قدرت مناسبی را برایتان به همراه داشته باشد.

پردازنده گرافیکی RTX 2050  شاید گزینه خوبی برای نصب و اجرای بازی های سنگین و برنامه های ادیت در ۲۰۲۴ نباشد اما برای استفاده سبک، انتخاب مناسبی است. Acer Aspire 5 از یکسری اتصالات ساده برخوردار بوده که بدنیست بدانید میتوانید به وای فای ۶ و بلوتوث ۵.۰ و پورت اترنت دسترسی داشته باشید که همین موارد سبب تبدیل شدن Acer Aspire 5 به یک محصول حرفه ای شده است. اگر به دنبال یک محصول خوب برای تولید محتوا هستید این گزینه محصول خوبی برای شما خواهد بود.

۵. لپ تاپ HP Victus 15-FB2082WM

HP Victus 15

HP Victus 15-FB2082WM
پردازنده AMD Ryzen 5 8645HS
پردازنده گرافیکی RTX 4050
نمایشگر پنل IPS با رزولوشن ۱۹۲۰x۱۰۸۰ و رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتز
رم و حافظه ۸ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت حافظه
قیمت حدود ۴۷ میلیون تومان
  • نقاط قوت: قیمت خوب، عملکرد مناسب برای بازی
  • نقاط ضعف: طراحی ساده و عمر باتری بد

تا به اینجای مقاله بهترین لپ تاپ های ۱۵ اینچی محصول مدنظر خود را پیدا کردید؟ درغیر این صورت پیشنهاد میشود با ما همراه باشید. لپ تاپ HP Victus 15 نمونه خوب دیگری در میان لپ تاپ های گیمینگ ۱۵ اینچی بوده که ماهیت آن با تکیه بر سخت افزار عالی به تکامل رسیده است.

همچنین بخوانید :

از نظر پردازنده گرافیکی بدنیست بدانید که این لپ تاپ ۱۵ اینچ اچ پی محدودیتی نداشته و به آسانی میتواند میزبان بازی و برنامه های گرافیکی بسیاری باشد. این قطعه با ارتباط عالی اش با صفحه نمایش میتواند کیفیت خوبی را در معرض دید قرار دهد که یکی از مزایای عالی این بخش نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتز بوده است که برای بازی های آنلاین و گرافیکی یک قابلیت عالی بوده است. در کنار مزایای ذکر شده باید بدانید که عمر باتری بد HP Victus 15 شما را ملزم میکند تا در هنگام اجرای بازی و یا کار با برنامه های گرافیکی همیشه شارژر را متصل کنید تا شاهد لگ و افت کیفیت نباشید.

سوالات متداول

۱. لپ تاپ ۱۵ اینچ چند سانت است؟

اندازه لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچی بسته به مدل متفاوت است اما این لپ‌تاپ‌ها معمولا بین ۳۳ تا ۳۶ سانتی‌متر عرض و ۱۸.۵ تا ۲۱ سانتی‌متر ارتفاع دارند.

۲. آیا ابعاد لپ تاپ ۱۵ اینچ برای حمل و نقل مناسب است؟

لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچی در مقایسه با لپ‌تاپ‌های کوچک‌تر (مثل ۱۳ یا ۱۴ اینچی) کمی بزرگ‌تر و سنگین‌تر هستند، اما همچنان برای بسیاری از کاربران حمل و نقل آن‌ها راحت است.

۳. وزن لپ تاپ ۱۵ اینچ چقدر است؟

وزن لپ‌تاپ ۱۵ اینچی بسته به برند، مدل و مواد ساخت آن متفاوت است، اما به طور معمول وزن لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچی از حداقل ۱.۶ تا حداکثر ۳ کیلوگرم وزن دارند.

سخن پایانی

همانطور که شاهد بودید بررسی محصولات موجود در لیست بهترین لپ تاپ های ۱۵ اینچی به پایان رسید و به نقاط ضعف و قوت هریک از لپ تاپ ها اشاره شد. حال شما عزیزان میتوانید نظر خود نسبت به این مقاله را بیان کنید و بگویید که از نظر شما بهترین لپ تاپ های ۱۵ اینچی برای خرید کدامند؟ بی تردید نظرات شما روی رشد بهتر این مقاله تاثیرگذار خواهد بود پس نظرات و پیشنهادات خود را از ما دریغ نکنید و در ادامه با ما همراه باشید.

منتخب کاربران

source