استودیوی تکیلا ورکز، توسعه‌دهنده بازی Rime به‌عنوان بخشی از برنامه بازسازی شرکت، تعدادی از کارکنان خود را اخراج کرده و ساخت یک بازی معرفی‌نشده را نیز لغو کرده است. هیئت‌مدیره استودیو امروز در لینکدین این خبر را اعلام کردند و نوشتند:

«متاسفانه تصمیم گرفتیم مراحل توسعه یک بازی معرفی‌نشده را متوقف کنیم. این تصمیم بدان معنا است که ساختار استودیو دچار بازسازی خواهد شد و می‌خواهیم تنها روی یک بازی متمرکز باشیم. این تغییرات روی تعداد کمی از کارمندان استودیو تاثیر خواهد گذاشت. زمان بسیار سختی را می‌گذرانیم و تمرکز ما بر ارائه حمایت و راهنمایی به آسیب‌دیدگان است.»

هنوز مشخص نیست که دقیقا چه تعداد از کارکنان تحت تاثیر این فرایند قرار خواهند گرفت. استودیوی تکیلا ورکز که در شهر مادرید واقع شده است، بیشتر به‌عنوان سازنده Rime شناخته می‌شود؛ یک بازی پازلی زیبا در مورد پسری جوان که در یک جزیره گم شده است.

جدیدترین بازی این استودیو Song of Nunu: A League of Legends Story نام دارد که در سال ۲۰۲۳ روانه بازار شد. همانطور که در بیانیه شرکت نیز خواندیم، اعضای این تیم در حال حاضر فقط روی یک پروژه کار می‌کنند و قصد دارند تمام تمرکز خود را به ساخت آن معطوف کنند.

تخمین‌زده می‌شود که از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون بیش از ۱۳ هزار نفر شغل خود را در صنعت ویدیو گیم از دست داده‌اند. در ماه گذشته شرکت مایکروسافت ۶۵۰ نفر از کارکنان خود را اخراج کرد و سونی نیز در ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۲) حدود ۹۰۰ نفر از نیروی کار خود را کاهش داد.

لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در آینده با زومجی همراه باشید و نظرات خود را در این باره با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Eurogamer

source