ویژگی پرچم‌ دار هوش مصنوعی ویندوز 11، یعنی Recall، سرانجام برای دستگاه‌ هایی با پردازنده‌ های اینتل و AMD در دسترس قرار می‌گیرد.

امروز، مایکروسافت به کاربران یادآوری کرد که Recall در اواخر این ماه برای ویندوز اینسایدرهایی با رایانه‌ های Copilot+ در دسترس خواهد بود و کسانی که رایانه‌ های جدید با تراشه‌ های اینتل و AMD خریداری می‌کنند، در ماه نوامبر به آن دسترسی خواهند داشت. این تأییدیه، بیانیه قبلی اینتل در مورد ویژگی‌ های مبتنی بر هوش مصنوعی Copilot+ PC که در ماه نوامبر در سیستم‌ هایی با پردازنده‌ های آن در دسترس خواهد بود را تأیید می‌کند.

 

Recall به ویندوز ۱۱ با پردازنده‌ های اینتل و AMD می‌آید

 

بیانیه رسمی:

از ماه اکتبر، ویندوز اینسایدرها شروع به مشاهده Recall روی Arm برای رایانه‌ های Copilot+ با پشتیبانی Qualcomm خواهند کرد. مشتریانی که یک Copilot+ PC با پشتیبانی اینتل یا AMD خریداری می‌کنند، در ابتدا در برنامه ویندوز اینسایدر ما از ماه نوامبر Recall را مشاهده خواهند کرد.

متأسفانه، Recall همچنان یک ویژگی انحصاری روی Copilot+ PC است، به این معنی که رایانه‌ های موجود با پردازنده‌ های “سنتی” x86 از اینتل و AMD قادر به اجرای این ویژگی نخواهند بود. علاوه بر این، در آخرین بروزرسانی معماری امنیتی Recall، مایکروسافت اقدامات حفاظتی جدیدی را برای جلوگیری از کار Recall روی رایانه‌ های غیر Copilot+ پیاده‌ سازی کرده است. اینکه آیا علاقه‌ مندان قادر به دور زدن این اقدامات خواهند بود یا خیر، همچنان یک سوال باز است.

اگر می‌خواهید یک رایانه ویندوز با قابلیت Recall داشته باشید اما نمی‌خواهید به دنیای ویندوز روی ARM شیرجه بزنید، لپ‌ تاپ‌ هایی با جدید ترین پردازنده‌ های سری Core Ultra 2 اینتل یا تراشه‌ های Ryzen 300 AI AMD را خریداری کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که هنوز خبری درباره در دسترس بودن گسترده Recall وجود ندارد. در ماه‌ های آینده، فقط ویندوز اینسایدرها به Recall دسترسی خواهند داشت و کسانی که خارج از نرم‌ افزار پیش‌ انتشار باقی می‌مانند، باید بیشتر صبر کنند. با این حال، مایکروسافت می‌گوید جزئیات مربوط به انتشار عمومی “به زودی به اشتراک گذاشته خواهد شد.”

علاوه بر بروزرسانی‌ های Recall و راه‌ اندازی نسخه 24H2 ویندوز 11 برای عموم مردم، مایکروسافت مجموعه‌ای از ویژگی‌ های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای رایانه‌ های Copilot+ را اعلام کرد. اینها شامل “کلیک برای انجام”، جستجوی ویندوز مبتنی بر هوش مصنوعی، پر کردن و پاک کردن تولید کننده، فوق وضوح و موارد دیگر است.

source