شرایط سیستم مورد نیاز برای ویندوز 11 به طور کلی چیزی بوده است که علاقه‌ مندان و کاربران ویندوز را آزار داده است. افرادی که از دستگاه‌ های پشتیبانی نشده استفاده می‌کنند، معمولاً از روش‌ های غیر رسمی برای دور زدن این شرایط استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، ابزار رسانه USB محبوب روفوس به تازگی یک هک دور زدن رجیستری را برای رفع مشکلات ارتقای محلی ویندوز 11 24H2 در سیستم‌ هایی که واجد شرایط ارتقا نیستند، منتشر کرده است.

 

مایکروسافت خداحافظی با ویندوز های قدیمی

 

علاوه بر این، افرادی نیز هستند که از کامپیوترهای قدیمی استفاده می‌کنند و هنوز سیستم عامل خود را به ویندوز 11 یا حتی 10 ارتقا نداده‌اند. مایکروسافت به آرامی راهنمای پشتیبانی خود را که برای کمک به چنین کاربرانی در انتقال از نسخه‌ های قدیمی‌ تر ویندوز، یعنی ویندوز 8.1، 7، ویستا و XP، به ویندوز 11 طراحی شده است، بروزرسانی کرده است.

اطلاعات جدید در این راهنمای پشتیبانی، که همچنین به عنوان یک سؤالات متداول در نظر گرفته می‌شود، شامل توصیه‌ هایی برای یک کامپیوتر جدید و همچنین OneDrive است که باید به کاربران در انتقال آسان هنگام ارتقا به ویندوز 11 کمک کند.

 

این مقاله همچنین اطلاعات عمومی مربوط به معنای دقیق “پایان پشتیبانی” برای یک سیستم عامل ویندوز و اینکه آیا کاربران می‌توانند به صورت رایگان به ویندوز 11 ارتقا دهند، را مورد بحث قرار می‌دهد.

مایکروسافت می‌نویسد:

 

پایان پشتیبانی به چه معناست؟

دستگاه‌ هایی که از نسخه پشتیبانی نشده ویندوز استفاده می‌کنند، همچنان کار خواهند کرد، اما مایکروسافت موارد زیر را ارائه نمی‌دهد:

  1. پشتیبانی فنی از هر مشکلی
  2. بروزرسانی نرم‌ افزار
  3. بروزرسانی‌ ها یا اصلاحات امنیتی

در حالی که می‌توانید به استفاده از کامپیوتر خود ادامه دهید، بدون بروزرسانی‌ های مداوم نرم‌ افزار و امنیتی، کامپیوتر شما در معرض خطر بیشتری برای ویروس‌ ها و بد افزارها قرار دارد. توصیه می‌کنیم به نسخه‌ای از ویندوز که هنوز پشتیبانی می‌شود ارتقا دهید. یک دستگاه جدید که می‌تواند ویندوز 11 را اجرا کند، برای یک انتقال آسان و یک تجربه عالی مناسب است.

همانطور که در بالا ذکر شد، مایکروسافت می‌گوید یک کامپیوتر جدید با ویندوز 11 روی آن، راه توصیه شده برای انتقال است و این شرکت غول فناوری اشتباه نمی‌کند که این موضوع را پیشنهاد می‌دهد، زیرا تقریباً هر دستگاهی که هر چیزی قبل از ویندوز 10 را اجرا می‌کند، به طور رسمی با ویندوز 11 سازگار نیست.

 

همچنین می‌توانید با استفاده از برنامه رسمی PC Health Check مایکروسافت یا با استفاده از یک برنامه شخص ثالث قابل اعتماد مانند WhyNotWin11، بررسی کنید که آیا این مورد است یا خیر.

 

چه گزینه‌ هایی برای پشتیبانی در ویندوز دارم؟

چند گزینه برای استفاده از یک نسخه پشتیبانی شده ویندوز وجود دارد:

  1. توصیه شده: کامپیوتر جدید با ویندوز 11 – ویندوز 11 جدیدترین نسخه ویندوز است. اگر کامپیوتر قدیمی‌ تری دارید، توصیه می‌کنیم با خرید یک کامپیوتر جدید به ویندوز 11 مهاجرت کنید. سخت‌ افزار و نرم‌ افزار بسیار بهبود یافته‌اند و کامپیوترهای امروزی سریع‌ تر، قدرتمند تر و امن‌ تر هستند.
  2. نصب ویندوز 11 روی کامپیوتر فعلی شما – همچنین می‌توانید بررسی کنید که آیا کامپیوتر فعلی شما حداقل الزامات سیستم مورد نیاز برای ویندوز 11 را برآورده می‌کند. کامپیوترهایی که از نسخه پشتیبانی نشده ویندوز استفاده می‌کنند، بعید است که این الزامات را برآورده کنند، اما اگر کامپیوتر شما این کار را انجام می‌دهد، می‌توانید یک نسخه کامل ویندوز 11 Home یا ویندوز 11 Pro را خریداری و دانلود کنید یا از یک خرده فروش خریداری کنید. اگر این مسیر را انتخاب کنید، باید برنامه‌ های خود را مجدداً نصب کنید. در برخی موارد، ممکن است نسخه جدید تری از برنامه مورد نیاز باشد. همچنین باید فایل‌ ها، داده‌ ها و تنظیمات خود را انتقال دهید. نصب، محتوای درایو سخت فعلی شما را بازنویسی می‌کند. ممکن است برای شما آسان‌ تر باشد که ابتدا به ویندوز 10 و سپس به ویندوز 11 ارتقا دهید.
  3. نصب ویندوز 10 روی کامپیوتر فعلی شما – ویندوز 10 همچنان در دسترس است و تا 14 اکتبر 2025 پشتیبانی خواهد شد. می‌توانید بررسی کنید که آیا کامپیوتر فعلی شما حداقل الزامات سیستم مورد نیاز برای ویندوز 10 را برآورده می‌کند. اگر این کار را انجام داد، می‌توانید با خرده فروشان تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها هنوز ویندوز 10 را برای فروش ارائه می‌دهند.

 

اگر کسی می‌پرسد که آیا ارتقای رایگان به ویندوز 11 یا 10 از چیزی مانند ویندوز 7 یا 8.1 امکان‌ پذیر است، این شرکت تأیید کرده است که این امکان وجود ندارد.

 

آیا گزینه‌ های رایگان برای ارتقا به ویندوز 10 یا ویندوز 11 وجود دارد؟

در حال حاضر هیچ مسیر ارتقای رایگان از نسخه‌ های پشتیبانی نشده ویندوز به ویندوز 10 یا ویندوز 11 وجود ندارد. می‌توانید ویندوز 11 را از مایکروسافت خریداری کنید یا با یک خرده فروش تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری در مورد گزینه‌ ها کسب کنید. می‌توانید از ویندوز 10 به ویندوز 11 به صورت رایگان ارتقا دهید.

سرانجام، آخرین بخش اطلاعات مربوط به انتقال فایل‌ های شخصی مانند عکس‌ ها است که در آن مایکروسافت استفاده از فضای ذخیره‌ سازی ابری OneDrive را برای همگام‌ سازی و پشتیبان‌ گیری آسان داده‌ های مهم توصیه کرده است. این شرکت همچنین گفته است که چیزی مانند یک هارد دیسک خارجی (HDD) نیز بسته به سناریو یک گزینه جایگزین است:

 

چگونه فایل‌ های شخصی خود را به یک کامپیوتر جدید انتقال دهم؟

استفاده از OneDrive، یک سرویس ذخیره‌ سازی ابری، انتقال فایل‌ ها و عکس‌ های خود به یک کامپیوتر جدید آسان است. می‌توانید فایل‌ های خود را به صورت آنلاین در فضای ابری پشتیبان‌ گیری و محافظت کنید و سپس روی یک کامپیوتر جدید همگام‌ سازی کنید. همگام‌ سازی فایل‌ ها بین کامپیوتر جدید و فضای ابری به شما امکان می‌دهد فایل را به صورت محلی برای استفاده آفلاین زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید ذخیره کنید. آنها همچنین در سرویس OneDrive در فضای ابری ذخیره می‌شوند که در صورت بروز مشکل می‌توانید آنها را بازیابی کنید. OneDrive می‌تواند به طور خودکار دو نسخه را همگام‌ سازی کند تا تغییرات انجام شود.

اگر OneDrive برای شما مناسب نیست، همچنین می‌توانید از یک هارد دیسک خارجی یا یک کلید USB برای کپی کردن فایل‌ ها استفاده کنید.

source