نشست مشترک شرکت های عضو “صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی، سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی فولاد مبارکه اصفهان” یا به اختصار MSTID و کارشناسان پالایشگاه نفت اصفهان به میزبانی هلدینگ پترو پالایش اصفهان نیمه اول مهرماه برگزار شد.

به گزارش واحد رسانه روابط عمومی وبین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان در این نشست رئیس پژوهش و فناوری هلدینگ پترو پالایش اصفهان، با اشاره به اینکه پالایشگاه اصفهان تامین کننده ۲۳ درصد انرژی کشور است ادامه داد: در یک بازه زمانی استراتژی در این شرکت بر مبنای کیفی سازی محصولات بود ولی اکنون استراتژی این شرکت بر مبنای آینده پژوهی و تبدیل به هلدینگ پتروپالایش است که با ۸ شرکت زیر مجموعه این امر محقق شده است .

محسن مرادمند، تصریح کرد: پالایشگاه اصفهان سرمایه گذاری ۶٫۲ میلیارد دلار در پروژه های آتی خود را هدف قرار داده است و این طرح ها به همت شرکت های داخلی و دانش بنیان عملیاتی میشوند.

رئیس پژوهش و فناوری هلدینگ پترو پالایش اصفهان افزود: این شرکت ها در تامین و اجرای پروژه ها و رسیدن به پالایشگاه به اهداف خود کمک موثری ایفا می کنند .

صالحیون ،مسئول مرکز نوآوری فولاد مبارکه نیز در این نشست با اشاره به اینکه صندوق سرمایه گذاری فولاد به عنوان صندوق نو آوری و فناوری در ۳ سال اخیر اقدام به ارزیابی شرکت های زیادی کرده است گفت:  اکنون این صندوق بر روی ۴۰ شرکت که در رابطه با هوش مصنوعی و رباتیک فعالیت می کنند و کارشان مرتبط با اقدامات فولاد مبارکه است سرمایه گذاری کرده است که همه این ها بازوی فناورانه فولاد و دیگر صنایع هستند.

در این نشست مشترک علاوه بر معرفی هلدینگ پالایش نفت اصفهان و صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی، سرمایه گذار شرکتی فولاد مبارکه MSTID تعدادی از شرکتهای عضو این صندوق سرمایه گذاری به تشریح توانمندی ها و دستاوردهای خود پرداختند.

زمینه فعالیت این شرکتها شامل ربات های بازرسی و تعمیرات صنعتی، ربات لایروبی و بازرسی کف مخازن نفتی، ربات رسوب زدایی و بازرسی لخته گیرهای انگشتی گاز؛ بازدید پهپادی با اهداف پایش خطوط اتصالاتی (خطوط انتقال برق، آب، گاز، نفت و فلر)، پایش مشعل ها و مخازن با دوربین ترمال، تهیه مدل سه بعدی سایت با پهپاد فوتوگرامتری، تعیین سطح نفت در مخازن نفتی با پهپاد ترمال است .

همچنین شرکت های فعال در رابطه با اتوماسیون صنعتی نسل جدید، پیاده سازی تحلیل داده و امنیت شبکه صنعتی، آنالیز عنصری آنلاین لیزری LIBS (سیستم آنلاین تشخیص عناصر)،واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (سیستمهای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی با کاربری آموزشی و تعمیر و نگهداری و ارتقای عملکرد اپراتورهای خط تولید)، استحصال مواد پیشرفته از کاتالیست پالایشگاه و پتروشیمی، تولید قطعات تنگستنی و کاربید تنگستن (مصارف: مته های حفاری و …)ارتعاش سنج، خدمات عیب یابی ارتعاشی ماشینهای دوار، پایش سلامت سازههای صنعتی، نصب و راه اندازی سیستم های پایش وضعیت دائمی نیز معرفی شدند.

source