بیوگرافی شهید نادر مهدوی حماسه ساز ایرانی کیست و اهل کجاست و ماجرای تحقیر امریکا توسط شهید نادر مهدوی را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی شهید نادر مهدوی

نادر مهدوی متولد ۱۴ خرداد ۱۳۴۲ بوده که در ۱۶ مهر ۱۳۶۶ به شهادت رسید ایشان فرمانده ناوگروه دریایی ذوالفقار، وابسته به منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران  بود.

بیوگرافی شهید نادر مهدوی حماسه ساز ایرانی کیست +ماجرای تحقیر امریکا

وی و افرادش در جریان درگیری چندین ساعته با ناوها و هلیکوپترهای آمریکایی، زخمی و اسیر شده و تعدادی دیگر به شهادت رسیدند پیکر وی شش روز بعد از طریق عمان به فرودگاه مهرآباد تهران منتقل شد.

وی در عملیات دیگری از جمله عملیات کربلای ۳ در مورخه ۱۱ شهریور ۱۳۶۵ که منجر به فتح اسکله و پایانه نفتی الامیه عراق گردید و ضربه مهمی به صادرات نفت عراق از طریق خلیج فارس وارد کرد نیز حضور داشت.

بیوگرافی شهید نادر مهدوی حماسه ساز ایرانی کیست +ماجرای تحقیر امریکا

ماجرای ماجرای تحقیر امریکا و شهادت

در زمان جنگ ایران و عراق زمانی که کویت اقدام به فروش نفت عراق به صورت پنهانی میکرد با حملات نیروی دریایی ایران مواجه شد و کویت از امریکا درخواست کمک کرد که نفتکش های انها را در خلیج فارس اسکورت کنند حرکت اولین کاروان اسکورت نفتکش‌های کویتی در تاریخ ۲۴ ژولای ۱۹۸۷ آغاز شد. در این عملیات تأمین امنیت نفتکش الرخاره برعهده کشور آمریکا بود و به همین دلیل نفتکش کویتی با نصب پرچم آمریکا و تغییر اسم خود به بریجتون توسط ناوهای جنگی آمریکا اسکورت شد تا از تنگه هرمز و خلیج فارس عبور نماید.

برای حفظ امنیت نفتکش بریجتون، سه ناو جنگی به نام‌های کید، فوکس و کروملین در اطراف آن قرار گرفتند و مجموعه کاروان، شکل یک پیکان را به خود گرفته بود.

بیوگرافی شهید نادر مهدوی حماسه ساز ایرانی کیست +ماجرای تحقیر امریکا

بریجتون در فاصله ۱۳ مایلی غرب جزیره فارسی با مین‌های ایرانی برخورد کرد و یک حفره به اندازه ۴۳ مترمربع در بدنه نفتکش ایجاد شد.

فرماندهٔ نفتکش بریجتون با بی‌سیم به ناوشکن‌های آمریکایی اطلاع داد که ما مورد اصابت قرار گرفتیم و در میدان مین قرار داریم.

این مینگذاری ها تحت فرماندهی شهید نادر مهدوی صورت گرفته بود و نیروهای نادر مهدوی این منطقه را مین گذاری کرده بودند. خبر اصابت بریجتون با مین در رسانه‌های خبری سر و صدای زیادی کرد.

source