سری گلکسی S25 اولین دستگاه‌های سامسونگ هستند که انتظار می‌رود به تراشه ۳ نانومتری این شرکت مجهز شوند. پیشتر گفته شده بود گلکسی اس 25 و اس 25 پلاس تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ خواهند داشت و نسخه اولترا نیز با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ روانه بازار می‌شود. اما به نظر می‌رسد سامسونگ در تولید تراشه‌های اختصاصی خود با مشکل مواجه شده است.

براساس خبری که وب‌سایت Business Korea منتشر کرده، بازدهی تولید تراشه‌های ۳ نانومتری اگزینوس ۲۵۰۰ مطابق انتظار سامسونگ نیست و این تراشه‌ها در واقع بازدهی تولید کمی دارند. بازدهی تولید به معنای درصد تراشه‌هایی است که ساخته می‌شوند و می‌توانند گواهی کیفیت را پاس کنند درحالی‌که بقیه تراشه‌ها دور ریخته می‌شوند. پایین‌ بودن بازدهی تولید درنهایت تعداد تراشه‌های سالم و قابل‌استفاده را کاهش می‌دهد و سامسونگ را در تولید دستگاه‌های اس 25 با مشکل جدی مواجه می‌کند.

تولید تراشه‌های اگزینوس ۲۵۰۰ برای گلکسی S25 مطابق انتظار پیش نمی‌رود

سامسونگ اعلام کرده بود به فرایند ۳ نانومتری تراشه‌های جدید خود ایمان دارد اما خبری که منبع کره‌ای منتشر کرده، حکایت از آن دارد که تولید این سری از تراشه‌ها مطابق برنامه پیش نمی‌رود و بازدهی تولید بسیار پایین‌تر از حد انتظار است.

اگر این گزارش صحت داشته باشد، سامسونگ ممکن است درنهایت در تمام مدل‌های گلکسی S25 از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ استفاده کند که خبری بسیار خوب برای کوالکام است. تراشه‌های اسنپدراگون در گذشته همواره قدرت و بازدهی بهتری از تراشه‌های اگزینوس سامسونگ داشته‌اند و در شرایط برابر شاید مشتریان ترجیح بدهند سراغ مدل‌هایی بروند که تراشه‌های اسنپدراگون روی آن‌ها نصب شده است. علاوه‌براین، بنچمارک‌های منتسب به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ از افزایش قابل‌توجه قدرت آن نسبت به نسل پیشین خبر می‌دهند.

واحد تولید تراشه سامسونگ در سال‌های گذشته با مشکلات زیادی مواجه بوده و حتی بسیاری از مشتریان خود مانند انویدیا و کوالکام را از دست‌ داده است. این شرکت‌ها همگی سراغ استفاده از معماری و فرایندهای TSMC رفته‌اند.

source