راهنماتو- استفاده از گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون خانه تبدیل به یکی از ترندترین‌ها شده؟ چرا؟ آیا به این دلیل نیست که می‌خواهیم دوباره با طبیعت دست دوستی دهیم؟ فرصت آن است تا زیباترین گلدان‌ها را به آشپزخانه بیاوریم، اما کدام یک از این گیاهان مناسب آشپزخانه هستند؟

به گزارش راهنماتو، استفاده از گیاهان آپارتمانی در آشپزخانه، امروزه بیش از هر زمان دیگری مرسوم شده است؛ و ما از این موضوع خوشحالیم. از این که قرار است بوهای زائد و دی اکسید کربن موجود در آشپزخانه را نه با هود بلکه با گیاهان طبیعی در آشپزخانه تصفیه کنیم. ما خوشحالیم از اینکه قرار است دکوراسیون آشپزخانه‌مان سبز شود، از اینکه همراه با این گیاهان در آشپزخانه ریشه بدوانیم و آن را جزئی از شخصیت و وجودمان کنیم. حالا این آشپزخانه فضایی است متعلق به ما که زیباترین لحظات را در آن خواهیم ساخت. خواه در حال آشپزی باشیم، خواه در حال غذا خوردن. در این مطلب از راهنماتو بهترین گیاهان آپارتمانی برای آشپزخانه را معرفی می‌کنیم.

گل چمچه‌ای

گل چمچمه_ای

در انگلیسی به گل چمچمه‌ای Peace Lily می‌گویند. لیلی صلح! صلح به ذهن آرامش را متبادر می‌کند و به نظر می‌رسد چنین نام‌گذاری‌ای بی‌دلیل نیست. واقعا وقتی به این گیاه نگاه می‌کنید حسی از آرامش تمام وجود شما را در بر می‌گیرد. وقتی گل‌های سفید بلند و ظریف آن‌ها با برگ‌های بزرگ و سبز تیره‌شان در تضاد قرار می‌گیرند حسی از امید به ذهن ما القا می‌شود. مراقبت از گل چمچمه‌ای آسان است، آن‌ها می‌توانند در نور کم زنده بمانند و نیازی به آبیاری روزانه ندارند. گل چمچمه‌ای بومی مناطق استوایی هستند و در کف جنگل‌ها رشد می‌کنند، بنابراین نور مستقیم خورشید باعث خشک شدن سریع آنها می‌شود. به علاوه، زمانی که به تشنه هستند به شما اطلاع می دهند زیرا برگ هایشان می‌ریزد. (به قول معروف رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر درون)

چرا گل چمچمه‌ای انتخابی مناسب برای آشپزخانه است؟

گل چمچمه‌ای در تصفیه کردن هوا عالی عمل می‌کنند و شرایط آب و هوایی مرطوب را دوست دارند؛ به همین دلیل انتخابی مناسب برای آشپزخانه هستند. این گل‌ها مرگ ندارند و نگهداری آنها بسیار آسان است. بنابراین یک گلدان را روی اپن آشپزخانه خود قرار دهید. اما اگر حیوان خانگی یا بچه کوچک دارید این گیاه را دور از دسترس آنان قرار دهید چون برگ‌های آن ممکن است موجب مسمومیت شود.

نخشید

نخشید

در انگلیسی به گل نخشید یا آگلونما، Chinese Evergreen به معنای چینی همیشه سبز می‌گویند. این یک الهام محض است برای اینکه مطمئن باشیم قرار نیست این فرزند جدیدمان را به این زودی‌ها از دست بدهیم. این گیاه پر جنب و جوش با برگ های سبز و روشن که گاهی متمایل به رنگ‌های قرمز، صورتی، زرد یا سفید می‌شود فورا به آشپزخانه تمی شاد می‌افزاید. نخشید مرگ ندارد، می‌تواند تقریباً هر شرایطی را تحمل کند و مدت طولانی را بدون آبیاری سپری کرده و زنده بماند، پس برای کسانی دستشان به گل نمی‌افتد عالی است.

چرا نخشید انتخابی مناسب برای آشپزخانه است؟

گیاه نخشید می‌تواند در نور کم و حتی آشپزخانه‌های بدون پنجره یا فقط در نور مصنوعی زنده بماند. بنابراین نگران نباشید اگر آشپزخانه شما پنجره‌ای ندارد (یا یک پنجره بسیار کوچک دارد). آنها برای گربه‌ها و سگ‌ها سمی هستند، بنابراین مطمئن شوید که آنها را از دسترس دوستان پشمالوی خود دور نگه داشته‌اید.

زاموفیلیا  

زاموفیلیا

زاموفیلیا یا گیاهان ZZ برای کسانی که تازه تبدیل به سرپرست گیاهان آپارتمانی شده‌اند یک گزینه عالی است. این گیاه دارای برگ‌های سبز تیره و براق بوده و در مناطق کم نور بهترین رشد را دارند. آنها نیاز زیادی به ما ندارند اما وجودشان برای آشپزخانه ما ضروری است، بنابراین شما می‌توانید زیاد به آن‌ها رسیدگی نکنید، اما آن‌ها به قدری زیبا هستند که اگر یک روز کسی به شوخی آن را از آشپزخانه بردارد، متوجه نبودشان خواهید شد.گیاهان ZZ حتی در خشکسالی رشد می‌کنند و ترجیح می‌دهند بیشتر در بخشی از آشپزخانه باشند که هوا خشک‌تر است. فراموش نکنید که بهتر است آنها را کم آبیاری کنید.

چرا زاموفیلیا   انتخابی مناسب برای آشپزخانه است؟

زاموفیلیا  بسیار سخت و انعطاف‌پذیر هستند، بنابراین هر نیرویی را که آشپزخانه شما به سمت آنها پرتاب کند به راحتی کنترل می‌کنند. آنها همچنین به تصفیه هوا کمک می‌کنند ور بهتر است در سایه قرار بگیرند. بسته به بزرگی گیاهی که انتخاب می‌کنید، می‌توانید آنها را روی زمین یا جزیره آشپزخانه خود قرار دهید. حتما آنها را دور از دسترس نگه دارید زیرا می توانند برای کودکان و حیوانات سمی باشند.

فیلودندرون برگ قلبی

برگ قلبی

فیلودندرون برگ قلبی زیبا که در انگلیسی به sweetheart philodendron نیز شناخته می‌شوند، به سختی از بین می‌روند و در گونه‌های مختلفی وجود دارند. مانند گیاهان بالا، آنها در مناطق کم نور زندگی خوبی خواهند داشت، بنابراین اگر آشپزخانه شما نور طبیعی زیادی دریافت نمی‌کند، نگران نباشید. در واقع، آنها در زیر نور مستقیم خورشید رشد خوبی ندارند. فیلودندرون ها همچنین نیاز به زهکشی خوبی دارند و می‌توانند در خاک یا آب رشد کنند.

چرا فیلودندرون برگ قلبی انتخابی مناسب برای آشپزخانه است؟

فیلودندرون برگ قلبی در تراریوم یا به شکل آویزان از یک سبد به شدت زیبا به نظر می‌رسند. با وجود آن‌ها در حالی که آشپزخانه خود را زیباتر می‌کنید فضای بیشتری را روی پیشخوان دارید که توسط گلدان‌ها اشغال نشده. ضمنا سرعت رشد این گیاهان آپارتمانی عالی است، بنابراین شما در کمترین زمان یک دنباله زیبا از برگ‌ها در آشپزخانه خواهید داشت. بهتر است این گیاه را دور از دسترس سگ‌ها، گربه‎ها و اسب‌ها قرار بگیرید.

گیاه قهوه

گیاه قهوه

آیا تا به حال به این فکر افتاده‌اید که خودتان برای خودتان قهوه پرورش دهید؟ حتی اگر فکر کنید هرگز گل قهوه را نخواهید دید، اما امید است که انسان را زنده نگه می‌دارد. خوب، حالا وقتش رسیده کمی امیدوار باشید! در حالی که چند سال طول می‌کشد تا آنها گل دهند و قهوه‌هایی را پرورش دهند که می‌توان آنها را دم کرد، تا آن زمان می‌توانید از برگ‌های سبز براق آن لذت ببرید. گیاهان قهوه نیازی به آبیاری هر روز ندارند (یک بار در هفته معمولاً خوب است)، اما مطمئن شوید که خاک کاملاً اشباع از آب شده است.

چرا گیاه قهوه انتخابی مناسب برای آشپزخانه است؟

گیاهان قهوه در شرایط گرم و مرطوب به بهترین وجه رشد می‌کنند (به هر حال آنها گیاهان گرمسیری هستند!)  همین مساله است که آنها را برای آشپزخانه گزینه‌ای عالی می‌کند. آنها همچنین به نور زیادی نیاز ندارند و در یک گوشه‌ای که سایه است به خوبی رشد می‌کنند. (روزی را تجسم کنید که عطر قهوه‌ای که خودتان پرورش داده‌اید در آشپزخانه بپیچد!)

پاپیتال

پاپیتال

پاپیتال یک گیاه سرسبز و زیباست که برای آویزان کردن بالای سینک یا کنار پنجره بسیار مناسب است، پیچک انگلیسی به راحتی در داخل آشپزخانه رشد می‌کند (تا زمانی که مدتی در معرض نور مستقیم خورشید باشد)، و رنگ‌های زیبایی به فضا می‌افزاید. برگ‌های نوک تیز آن در سایه‌های مختلف سبز با لهجه‌های سفید، زرد و مشکی فضایی زیبا به وجود می‌آورد، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که آشپزخانه خود را رنگارنگ و متنوع کرده‌اید.

چرا پاپیتال انتخابی مناسب برای آشپزخانه است؟

پیچک انگلیسی یا پاپیتال می‌تواند به تصفیه هوا کمک کند، زیرا یکی از کاهش‌دهنده‌ترین آلاینده‌های هوای داخل خانه مانند فرمالدئید، بنزن، کپک و باکتری است. فقط مطمئن شوید که این گیاه زیبا را از دسترس گربه‌ها، سگ‌ها و سایر دوستان چهار پا دور نگه داشته‌اید.

برگ عبایی

برگ عبایی

برگ عبایی؛ این گیاه خانگی دلچسب و بدون دردسر می‌تواند موارد زیادی از جمله نور بسیار کم، گرمای شدید و نوسانی و آبیاری کم را تحمل کند. مهم نیست تا چه حد فکر می‌کنید نگهداری از گیاهان را بلد نیستید یا به دستتان نمی‌افتد، به سختی می‌توانید این گیاه همیشه سبز را از بین ببرید. آن را در گوشه آشپزخانه، گوشه میز صبحانه یا اتاق غذاخوری خود قرار دهید و از زیبایی آن لذت ببرید.

چرا برگ عبایی انتخابی مناسب برای آشپزخانه است؟

نام عجیب و غریب برگ عبایی تنها دلیل اضافه کردن این گیاه به دکوراسیون آشپزخانه شما نیست. شما هرگز نمی‌دانید آشپزخانه شما چه آب و هوایی خواهد داشت (یک روز هوای آن از اجاق گازی که قابلمه روی آن در حال جوشیدن است چسبناک و مرطوب می شود؛ روزی دیگر از ساعت ها روشن بودن اجاق گاز خشک و گرم می شود). بنابراین مهم نیست در آشپزخانه شما چه اتفاقی می‌افتد، این گیاه زنده خواهد ماند.

source