مایکروسافت نسخه جدیدی را برای کانال بتای ویندوز ۱۱ اینسایدر منتشر کرده است. این نسخه جدید، 22635.4300، با KB5044386، یک ابزارک برای ساعت و زمان‌ سنج اضافه می‌کند، برخی از مشکلات مربوط به منوی شروع را برطرف می‌کند و موارد دیگر.

 

ساعت جدید ویندوز ۱۱

 

تغییرات و بهبود ها به تدریج در کانال بتا با فعال کردن سوئیچ ارائه می‌شوند:

منوی شروع: “همه برنامه‌ ها” اکنون در منوی شروع فقط “همه” است. این تغییر با نسخه 22635.4291 در اوایل این هفته شروع به اجرا شد.

فونت‌ ها: یک فونت جدید چینی ساده (Simsun-ExtG) با 9753 ایدئوگرام وجود دارد که از Unicode Extensions G، H و I پشتیبانی می‌کند. از جمله کاراکتر بسیار مورد درخواست برای رشته‌ های بیانگبیانگ است. گفته می‌شود که این کاراکتر U+30EDD پیچیده‌ ترین کاراکتر چینی است، همانطور که در تصویر زیر می‌بینید. ما می‌دانیم که برخی از برنامه‌ ها ممکن است هنوز نتوانند این کاراکترهای جدید را نمایش دهند.

     محدوده یونیکد G 30000-3134A (4939 کاراکتر)

     محدوده یونیکد H 31350-323AF (4192 کاراکتر)

     محدوده یونیکد I 2EBF0-2EE5D (622 کاراکتر)

     کاراکتر بیانگبیانگ یونیکد 30EDD.

امنیت: Windows Search IFilters را در Less Privileged App Containers (LPAC) اجرا می‌کند. LPAC مانند کانتینرهای برنامه هستند، اما به طور پیش‌ فرض مجوزهای بیشتری را سلب می‌کنند. هدف این است که یک فرایند در حال اجرا در یک LPAC فقط به منابع مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد. این مدل به کاهش آسیب بالقوه‌ای که می‌تواند توسط یک فرایند به خطر افتاده ایجاد شود، با محدود کردن دسترسی آن به اجزای حساس سیستم و داده‌ ها کمک می‌کند.

 

رفع اشکال به تدریج در کانال بتا با فعال کردن سوئیچ ارائه می‌شود:

عمومی: یک خطای explorer.exe با ضربه بالا که اینسایدرها هنگام استفاده از رایانه شخصی خود در چند نسخه بتای گذشته با آن مواجه بودند، برطرف شد.

File Explorer: یک مشکل که باعث می‌شد آیتم‌ های موجود در پنل ناوبری برای برخی افراد بسیار پخش شوند (با فاصله غیرمنتظره بین هر آیتم) برطرف شد.

 

مشکلات شناخته شده:

منوی شروع: پس از نصب این نسخه، ممکن است متوجه شوید که فضای غیرمنتظره‌ای بین آیتم‌ های موجود در لیست همه برنامه‌ های منوی شروع وجود دارد.

زیرنویس زنده: پس از نصب این نسخه، اگر سعی کنید از آن استفاده کنید، زیرنویس زنده خراب می‌شود.

ابزارک‌ های جدید ساعت: شمارش معکوس و زمان‌ سنج

 

ما در حال ارائه یک بروزرسانی برنامه ساعت برای Windows Insiders در تمام کانال‌ های اینسایدر هستیم که شامل دو ابزارک جدید ساعت می‌شود: شمارش معکوس و زمان‌سنج. مطمئن شوید که آخرین نسخه از بروزرسانی برنامه ساعت را از Microsoft Store (نسخه 11.2408.9.0 و بالاتر) دارید. پس از باز کردن صفحه ابزارک‌ ها، می‌توانید با کلیک کردن روی دکمه «+» در گوشه بالا سمت راست، جایی که می‌توانید این ابزارک‌ ها را به صفحه خود اضافه کنید، انتخابگر ابزارک‌ ها را باز کنید.

ابزارک‌ های جدید شمارش معکوس و زمان‌ سنج از برنامه ساعت که در صفحه ابزارک‌ ها نشان داده می‌شوند.

source