بروزرسانی‌ های جدید ویندوز 11 اینسایدرز در کانال Dev

اینسایدرهای ویندوز 11 در کانال Dev، این هفته یک بروزرسانی جدید برای آزمایش دارند. مایکروسافت نسخه 26120.1930 را منتشر کرده است که شامل برخی تغییرات جالب مانند امکان تغییر کلید Copilot، یک فونت جدید چینی ساده، بهبود های Windows Sandbox و موارد دیگر است.

 

تغییرات جدید در ویندوز 11 اینسایدرز

 

در اینجا تغییراتی که به‌ طور تدریجی برای اینسایدرهای Dev با فعال بودن گزینه “Get the latest features as soon as they are available” منتشر می‌شود، آورده شده است:

 

تغییرات و بهبودهایی که به‌ طور تدریجی برای کانال Dev با گزینه فعال منتشر می‌شود:

  1. عمومی: این بروزرسانی شامل مجموعه‌ای کوچک از بهبود ها و رفع اشکالات عمومی است که تجربه کلی اینسایدرهایی که این نسخه را روی رایانه‌ های خود اجرا می‌کنند، بهبود می‌بخشد.
  2. فونت‌ ها: یک فونت جدید چینی ساده (Simsun-ExtG) با 9753 ایدئوگرام وجود دارد که از Unicode Extensions G، H و I پشتیبانی می‌کند. این شامل کاراکتر بسیار درخواست شده برای رشته‌ های Biangbiang است. گفته می‌شود که این کاراکتر U+30EDD پیچیده‌ ترین کاراکتر چینی است، همانطور که در تصویر زیر می‌بینید. ما می‌دانیم که برخی برنامه‌ ها ممکن است هنوز نتوانند این کاراکترهای جدید را نمایش دهند.

    1. محدوده یونیکد G 30000-3134A (4939 کاراکتر)
    2. محدوده یونیکد H 31350-323AF (4192 کاراکتر)
    3. محدوده یونیکد I 2EBF0-2EE5D (622 کاراکتر)

  3. Windows Sandbox: پیش‌ نمایش جدید Windows Sandbox Client که با نسخه 26120.1843 شروع به انتشار کرد، اکنون باید برای همه اینسایدرهای کانال Dev در دسترس باشد.

 

رفع اشکالاتی که به‌ طور تدریجی برای کانال Dev با گزینه فعال منتشر می‌شود:

  1. سایر: یک مشکل برای برخی اینسایدرها با دستگاه‌ های دو بوت برطرف شد که در آن منوی بوت (جایی که انتخاب می‌کنید کدام سیستم عامل را بوت کنید) به‌ درستی نمایش داده نمی‌شد (رنگ اشتباه بود و ممکن است فقط در نیمی از فضای موجود نمایش داده شود).

 

و در اینجا بروزرسانی‌ هایی که همچنین به‌ طور تدریجی در حال انتشار هستند، اما این بار برای همه اینسایدرهای Dev:

  1. تنظیمات: ما در حال اضافه کردن امکان پیکربندی کلید Copilot هستیم. می‌توانید انتخاب کنید که کلید Copilot یک برنامه‌ای را که MSIX بسته‌ بندی شده و امضا شده است، راه‌ اندازی کند، بنابراین نشان می‌دهد که این برنامه الزامات امنیتی و حریم خصوصی را برای حفظ امنیت مشتریان برآورده می‌کند. این کلید همچنان Copilot را روی دستگاه‌ هایی که برنامه Copilot نصب شده است راه‌ اندازی می‌کند تا زمانی که مشتری یک تجربه متفاوت را انتخاب کند. این تنظیم را می‌توان از طریق Settings > Personalization > Text input یافت. اگر کیبورد متصل به رایانه شما کلید Copilot ندارد، تنظیم این تنظیم هیچ کاری انجام نخواهد داد. ما در حال برنامه‌ ریزی برای اصلاحات بیشتر این تجربه در یک پرواز آینده هستیم.

 

مشکلات شناخته شده در نسخه 26120.1930 عبارتند از:

  1. عمومی: این نسخه ممکن است با خطای 0x800f0983 نصب نشود. اگر این خطا را مشاهده کردید، لطفاً سعی کنید دوباره آن را نصب کنید، زیرا باید در تکرار کار کند. اگر روی 0% باقی ماند، لطفاً صبور باشید – باید ادامه یابد.
  2. منوی شروع: اگر روی یک حرف در لیست All apps منوی شروع کلیک یا ضربه بزنید، لیست All apps ممکن است خراب شود. اگر با این مشکل مواجه شدید، لطفاً سعی کنید رایانه خود را ریبوت یا explorer.exe را مجدداً راه اندازی کنید تا آن را برطرف کنید.

source