مدتی می‌شود که به‌لطف بازسازی ویدیوگیم‌های مولف در ژانر ترس/بقا، این سبک محبوب حالا بعد از گذشت سالیان کم‌رونق، دوباره به‌نقل محفل بازیکنان تبدیل شده است. نوسازی آثاری همچون رزیدنت ایول ۲ (Resident Evil 2) و دد اسپیس (Dead Space) نه‌تنها ویدیوگیم‌هایی تحسین‌شده از این سبک را در دسترس بازیکنان جدید قرار دادند، بلکه محصولاتی تقریبا فراموش‌شده همچون دد اسپیس را نیز از خواب زمستانی بیدار کردند؛ حالا و به‌دنبال این جریان هیجان‌انگیز از رستاخیز ژانر وحشت، نوبت‌به سایلنت هیل (Silent Hill) رسیده که نوبتی هم اگر باشد، نوبت‌به احیای ترس ناب ژاپنی و بازگشت این مجموعه‌ی فراموش‌نشدنی است.

حالا بعد از گذشت ۱۴ سال از نشر آخرین نسخه‌ی اصلی مجموعه سایلنت‌ هیل، یعنی بازی Silent Hill: Downpout و لغو بازی Silent Hills هیدئو کوجیما که با دموی P.T هنوز هم تحسین و حسرتمان را بلند می‌کند، استودیو بلوبر تیم با پشتیبانی شرکت کونامی، دومین نسخه از سری سایلنت هیل را بازسازی کرده است. در بازسازی Silent Hill 2 و همراه با جیمز، دوباره به‌سایلنت هیل مه‌آلود قدم می‌گذاریم؛ نامه‌ی مری و درخواست ملاقاتش با جیمز آن‌هم در سایلنت هیل، آغازگر ماجرایی است که زندگی جیمز، ژانر وحشت و شخص بازیکن را برای همیشه به‌قبل و بعد از خود تقسیم کرد. حالا به‌سراغ نمرات این بازسازی برویم؛ محصولی که برخلاف اکثر انتظارات، توانست واکنش بسیار مثبت منتقدان را به‌دست بیاورد.

Silent Hill 2

  • سازنده: استودیو بلوبر تیم
  • ناشر: کونامی
  • پلتفرم: پلی استیشن 5، ایکس باکس سری اس | ایکس، کامپیوتر
  • تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ (۸ اکتبر ۲۰۲۴)

وبسایت Eurogamer: نمره ۵ از ۵

در برابر تمام حدس و گمان‌ها، بلوبرتیم موفق شد تا از دل این بازسازی، اثری را تحویل دهد که هم‌زمان در عین محافظت از منبع اقتباس‌اش، آن را در مسیر درستی گسترش می‌دهد.

ویکی بلیک، وبسایت Eurogamer

وبسایت VG247: نمره ۵ از ۵

بلوبر تیم…منو خوشحال کردی! و بعد از تجربه بازسازی سایلنت هیل ۲ مشتاقم تا ببینیم استودیو بلوبر و کونامی چه آینده‌ای را برای سایلنت هیل ترسیم خواهند کرد. شاید بازسازی نسخه اول و سوم هم ایده بدی نباشد.

کلسی راینور، وبسایت VG247

وبسایت GamesSpot: نمره ۹ از ۱۰

بازسازی یکی از محترم‌ترین آثار ترسناک تاریخ هرگز وظیفه‌ی ساد‌ه‌ای نیست اما بلوبرتیم به‌تاثیرگذارترین شکل ممکن توانست جادوی سایلنت هیل کلاسیک را زنده کند.

مارک دیلنی، وبسایت GameSpot

وبسایت Push Square: نمره ۹ از ۱۰

استودیو بلوبرتیم با احترام به‌نسخه‌ی کلاسیک، مخلوقی وفادار را آفریده و به‌روش‌های صحیح، یکی از برترین‌های تاریخ ژانر وحشت‌بقا را نوسازی کرده است.

لیام کرافت، وبسایت Push Square

وبسایت VGC: نمره ۴.۵ از ۵

بازسازی سایلنت هیل ۲ بازآفرینی ماهرانه یکی از محبوب‌ترین بازی‌های سبک ترس/بقا است. به‌نسخه اصلی وفادار می‌ماند (حتی گاهی اوقات به‌غلط!) و هم‌زمان، روحی تازه را به‌کالبد نسخه کلاسیک می‌دمد؛ اثری که علاوه‌بر تحسین هواداران قدیمی، برای نسل جدید هم جذاب است.

کریس اسکولیون، وبسایت VGC

وبسایت IGN: نمره ۸ از ۱۰

بازسازی سایلنت هیل ۲ یکی از برترین روش‌ها جهت بازگشت به‌یکی از عذاب‌آورترین مقصدها در دنیای بازی‌ها است.

تریستن اُگیلوی، وبسایت IGN

وبسایت The Gamer: نمره ۳.۵ از ۵

نسخه بلوبرتیم از سایلنت هیل ۲ حس نسخه‌ای گرافیکی‌تر از همان سایلنت هیل ۲ قدیمی را می‌دهد که در آن، معماها و محل قرارگیری آیتم‌ها یک سری تغییر داشته‌اند. مبارزات رضایت‌بخش‌اند و باس‌فایت‌ها بهتر شده‌اند؛ در نهایت اما برای این بازی که تجربه‌ای باکیفیت از ژانر ترس را ارائه می‌کند، طراحی صدای اغراق‌آمیز و یک سری ترس ناگهانی (جامپ-اسکر) جلوی بی‌نقص بودنش را گرفته‌اند.

جیمز کندی، وبسایت The Gamer

وبسایت GmaesRadar: نمره ۳.۵ از ۵

این بازی در مدرن‌سازی مجموعه سایلنت هیل، موفق‌ترین عملکرد سری در چندین سال اخیر را ثبت کرده است.

لیان هارلی، وبسایت GamesRadar

source