فیلم بیشه یکی از فیلم‌های جدید وسترن سال 2024 در ژانر وسترن است که با توجهات خوبی روبه‌رو شد. در این مقاله با معرفی و بررسی فیلم The Thicket همراه شما هستیم.

وسترن در واقع به معنای اصیل‌ترین فرم هنری ساخته شده در آمریکا است که مادر فیلم‌های امروزی محسوب می‌شود. خاستگاه این ژانر به این کشور و پس از جنگ داخلی آمریکا برمی‌گردد. روزگاری ژانر وسترن تمام گیشه‌های موفق سینما را به خود اختصاص داده بود. این ژانر از قرن بیستم تا دهه 60 میلادی همچنان یکه تازی می‌کرد.

فیلم The Thicket یا بیشه به کارگردانی الیوت لستر (Elliott Lester) و نویسندگی کریس کلی (Chris Kelley) در سال 2024 ساخته شد. داستان این اثر اقتباسی از رمانی با همین عنوان اثر جو آر لنسدیل (Joe R. Lansdale) محسوب می‌‌شود که توسط Samuel Goldwyn Films توزیع شد. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی فیلم The Thicket 2024 همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم The Thicket

ژانر فیلم سینمایی بیشه جنایی، درام، مهیج و وسترن است. این اثر 6 سپتامبر 2024 (16 شهریور 1403) اکران شد. مدت زمان این اثر 108 دقیقه است.

داستان فیلم بیشه

داستان فیلم بیشه

خلاصه فیلم سینمایی بیشه درباره یک شکارچی مزدبگیر به نام رجینالد جونز است که شهرت زیادی دارد. او توسط پسری جوان که خواهرش دزدیده شده برای کمک فراخوانده می‌شود. طی تحقیقات مشخص می‌شود که خواهر پسر به دست قاتلی وحشی دزدیده شده و رجینالد با گروه خود به دنبال این قاتل و نجات دختر می‌رود.

بازیگران فیلم بیشه

در این بخش با معرفی هنرپیشگان این فیلم همراه شما می‌شویم که از بازیگران شناخته شده هستند.

پیتر دیکلینج در نقش رجینالد جونز ؛ از بازیگران فیلم بیشه

خلاصه فیلم سینمایی بیشه

یتر دیکلینج (Peter Dinklage) بازیگر اهل آمریکا متولد 11 ژوئن 1969 (21 خرداد 1347) است. او جز جامعه کوتاه قامتان حساب می‌شود و با دیده شدن خود به عنوان یک هنرپیشه کوتاه قامت تغییرات زیادی در این جامعه به وجود آورد. شروع بازیگری پیتر دیکلینج با یک فیلم کمدی به نام Living in Oblivion بود و چندین سال در نقش‌های کلیشه‌ای آقای نقش داشت. در نهایت این بازیگر با نقش تیریون لنیستر در سریال پرطرفدار بازی تاج و تخت (Game of Thrones) به شدت زیادی رسید و توانست چهار بار برنده جایزه امی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شود. او همچنین برای این نقش برنده جوایز گلدن گلوب و انجمن بازیگران فیلم شد. او علاوه بر تسلط بر تکنیک‌های بازیگری، صدای خوبی نیز دارد.

همچنین بخوانید :

جولیت لوئیس در نقش بیل گلو بریده

بازیگران فیلم بیشه

جولیت لوئیس (Juliette Lewis) هنرپیشه، خواننده و موسیقدان اهل کشور آمریکا در 21 ژوئن 1973 (31 خرداد 1352) چشم به جهان گشود. او بازیگری را به طور رسمی با فیلم Bronco Billy شروع کرد و بیشتر به واسطه ایفای شخصیت‌های نام سوم در آثار مختلف شناخته می‌شود. لوئیس اکثرا در فیلم‌های مستقل و هنری بازی می‌کند. نقش‌آفرینی‌های این بازیگر برای او نامزدی اسکار، گلدن گلوب و دو جایزه امی به ارمغان آورد. فیلم‌های تنگه وحشت (Cape Fear)، محکومیت (Conviction)، تعویض (The Switch)، سریال‌های رازها و دروغ‌ها (Secrets and Lies) و ژاکت زردها (Yellowjackets) از آثار شاخص این بازیگر هستند.

همچنین بخوانید :

اسمه کرید مایلز در نقش لولا پارکر ؛ از بازیگران فیلم بیشه

هنرپیشه های فیلم بیشه

اسمه کرید مایلز (Esmé Creed-Miles) هنرپیشه اهل کشور انگلیس در 5  فوریه 2000 (16 بهمن 1378) چشم به جهان گشود. این هنرپیشه کار خود را از کودکی و نقش کودکی شرلی تمپل در فیلم Mister Lonely شروع کرد. او سپس با ایفای نقش‌ در سریال‌های هانا (Hanna)، کارخانه عروسک (The Doll Factory)، فیلم‌های دریاچه زندگی (Pond Life) و مه نقره‌ای (Silver Haze) پرداخت.

همچنین بخوانید :

لوون هاوک در نقش جک پارکر

تاریخ اکران فیلم The Thicket

لوون هاوک (Levon Hawke) بازیگر آمریکایی در 15 ژانویه  2002 (25  دی 1380) به‌ دنیا آمد. او پسر ایتن هاوک (Ethan Hawke) بازیگر معروف، اوما تورمن (Uma Thurman) هنرپیشه آمریکایی و برادر مایا هاوک (Maya Hawke) بازیگر و خواننده آمریکایی است. او به عنوان فردی که در یک خانواده هنرمند به دنیا آمد، وارد این حرفه شد و نخستین‌ بار با سریال اتاق شلوغ (The Crowded Room) دیده شد و در اول راه هنری خود قرار دارد.

اندرو شولز در نقش هکتور

ژانر فیلم سینمایی بیشه

اندرو شولز (Andrew Schulz) بازیگر، استندآپ کمدین و سازنده پادکست اهل کشور آمریکاست. این هنرپیشه در 30 اکتبر 1983 (8 آبان  1362) متولد شد. سپس از دهه 2000  میلادی وارد حوزه حرفه‌ای خود شد. اندرو شولز بیشتر بخاطر حضور در آثار کمدی، پادکس‌ها و استندآپ کمدی‌های خود مشهور است.

سایر هنرپیشه های فیلم بیشه عبارتند از:

  • جیمز هتفیلد (James Hetfield) در نقش سیمون دیزی
  • لزلی گریس (Leslie Grace) در نقش جیمی سو
  • گبنگا آکینابگه (Gbenga Akinnagbe) در نقش یوستیس هوارد
  • آلیس هوارد (Arliss Howard)
  • میکون بلیر (Macon Blair)
  • ند دنهی (Ned Dennehy)

نقد فیلم بیشه

بیشه فیلمی با بازیگران جذاب بود که انتخاب ژانر وسترن برای آن باعث شد که طرفداران این ژانر و افرادی که سابقه دیدن سریال بازی تاج و تخت را دارند، دوست داشته باشند فیلم را تماشا کنند. اگرچه شما در این اثر شاهد یک وسترن متفاوت و جذاب و همچنین بازی خوب و خارج از کلیشه‌ای از پیتر دیکلینچ هستید. اما مشکل فیلم The Thicket این است که عمق ندارد. در واقع نداشتن عمق در این اثر باعث می‌شود که شخصیت‌های پردازش شده توسط کریس کلی نتوانند در نزد مخاطب ماندگار و یا حتی مورد توجه قرار گیرند. فیلم از یک اثر فاخر اقتباس شده اما نحوه کارگردانی و نویسندگی آن جای اشکال دارد.

نقد فیلم بیشه

در پایین نمرات فیلم The Thicket را مشاهده می‌کنید:

نام سایت امتیاز
آی‌ام‌دی‌بی (IMDb) 5.7/10
راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) 80/100
متاکریتیک (Metacritic) 56/100

از بین 5 منتقدی که در متاکریتیک به فیلم رای داده‌اند، 2 نفر نظری مثبت و 3 نفر نظری متوسط داشته‌اند. در ادامه با این نظرات همراه شما هستیم.

ویلیام بیبیانی / TheWrap نمره: 78

یک داستان افتضاح که در بهترین شکل روایت شد.

شارلوت سیمونز / We Got This Covered نمره: 70

انتخاب بازیگران عالی بودند و فیلم داستانی مناسب داشت اما ای کاش فیلم بیشه بال‌های خود را بیشتر می‌گستراند‌. دیکلینج در پروژه‌های پرتحرک و جذاب عملکرد خوبی دارد و مشتاق آنان است.

کریگ دی لینزی / RogerEbert.com نمره: 50

فیلم The Thicket ممکن است آن دسته از تماشاگران که عاشق صحنه‌های پر از تفنگ و وحشی‌گری هستند را راضی کند اما کسانی که کتاب را خوانده‌ باشند می‌دانند که این فیلم شایسته آن نیست.

همچنین بخوانید :

رکس رید / Observer نمره: 50

الیوت لستر و کریس کلی به عنوان کارگردان و نویسنده برای وقت گذراندن و توجیه ببینندگان خسته‌ای که از وسترن متنفر هستند، با اضافه کردن ویژگی‌های عجیب و غریب و اتفاقات نادر در مدت زمان دو ساعته فیلم تمام تلاش خود را می‌کنند تا مخاطب را متقاعد کنند در حال تماشای یک اثر منحصر به فرد است.

برایان فارور / The Playlist نمره: 42

اگرچه دیکلینج واقعا بازیگر خوبی است که بهترین عملکرد این فیلم را داشته و لوئیس نیز به خوبی شخصیت خود را به مخاطب نشان داد و ثابت کرد هنر بازیگری او بسیار بیشتر است. اما این ویژگی‌ها نتوانستند فیلم را تبدیل به یک اثر خوب کنند.

سخن نهایی

بررسی فیلم سینمایی بیشه

در این مقاله با معرفی و بررسی فیلم سینمایی بیشه همراه شما هستیم. این اثر در ژانر وسترن و مهیج ساخته شد و ویژگی‌های مثبتی همچون بازی خوب بازیگران داشت. نظر شما درباره این اثر چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

منتخب کاربران

source