تلفن‌های هوشمند دستگاه‌های فوق العاده کاربردی هستند که امروزه بسیار مورد توجه واقع شده‌اند متاسفانه باتری گوشی ممکن است به دلایل مختلف دچار مشکل شود که ما در این محتوا زود خالی شدن باتری گوشی و راه‌های افزایش عملکرد باتری گوشی را بررسی می‌کنیم تا کسانی که دارای گوشی هوشمند هستند در مواجهه با مشکل زود خالی شدن باتری آن را شناسایی کرده و راه‌های حفظ سلامت باتری را بیاموزد با ما همراه باشید.

چرا باتری موبایل زود خالی می‌شود؟

دلایل مختلفی وجود دارند که هر یک از آن‌ها باعث خالی شدن باتری گوشی شده و برای گوشی‌های مختلف متفاوت هستند. در ادامه این دلایل را باهم مرور می‌کنیم.

  • افزایش نور و روشنایی بیش از حد صفحه نمایش
  • مجوزهای برنامه
  • آپلود و بکاپ عکس
  • باز ماندن برنامه‌های پرمصرف در پس زمینه گوشی
  • شارژ گوشی با شارژر غیر اورجینال، کند یا کابل معیوب
  • بستن برنامه‌های اخیر با تسک منیجر
  • روشن بودن دائمی وای فای
  • روشن بودن همیشگی نوتیفیکیشن
  • روشن بودن مداوم دیتای تلفن
  • زیاده‌روی در استفاده از تلفن هوشمند
  • به روز نبودن نرم‌افزارها
  • همگام‌سازی خودکار برنامه‌ها و داده‌ها

علت زود خالی شدن باتری گوشی سامسونگ

اگر دارای گوشی سامسونگ هستید و به تازگی باتری گوشی شما ضعیف شده و زود خالی می‌شود، باید بدانید که این مسئله به عوامل مختلفی بستگی دارد. گاهی اوقات تنظیمات گوشی ممکن است طوری باشد که مصرف باتری را بالا ببرد و حتی استفاده از شارژرهای غیر استاندارد نیز باعث این موضوع می‌شود. البته در برخی از گوشی‌های سامسونگ آپدیت نبودن سیستم عامل، فعالیت اپلیکیشن در بک گراند، فعال بودن قابلیت‌های پرمصرف گوشی و روشنایی صفحه نمایش نیز مصرف باتری بیش از اندازه و خالی شدن زود هنگام باتری را به دنبال دارند.

علت زود خالی شدن باتری شیائومی

اگر باتری گوشی شیائومی شما زود خالی می‌شود، قبل از خرید باتری موبایل حتماً بررسی کنید که مشکل گوشی از کجا است و چه عواملی باعث خالی شدن زود هنگام باتری می‌شوند!

گوشی‌های شیائومی بسیار پرطرفدار و پرفروش هستند و عمر مفید آن‌ها نسبتا بالا است. اما ممکن است عوامل مختلف بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این گوشی را تحت تاثیر خود قرار دهند. باتری گوشی شیائومی نیز خارج از این قاعده نمی‌باشد. عوامل مختلف مانند: عدم کالیبره بودن باتری، عدم استفاده از شارژر اورجینال، نصب نرم‌افزارهای پرمصرف ، باز بودن برنامه در پس زمینه، آپدیت نبودن اندروید تلفن، خراب بودن باتری، مصرف زیاد اینترنت، نور صفحه نمایش و… می‌توانند باعث زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی شوند.

راه‌های تشخیص سلامت باتری موبایل

برای تشخیص سلامت باتری گوشی می‌توانید از راه‌های مختلف اقدام کنید. از بررسی فیزیکی گرفته تا انجام برخی از اقدامات تخصصی. برای بررسی فیزیکی می‌توانید به قسمت پشت گوشی نگاه کنید در صورتی که باتری حالت نرمالی داشت، جای نگرانی وجود ندارد. اما اگر باتری منحنی یا سنگین‌تر از حد معمول بود، باید در رابطه با سلامت باتری خود نگران شوید. در ادامه سایر راه‌های تشخیص سلامت باتری موبایل از جمله کد تست و تنظیمات باتری گوشی را بررسی می‌کنیم.

کد تست باتری موبایل

کدهای دستوری شبیه به کد ussd بوده که تحت عنوان کد تست باتری اندروید در دسترس هستند البته این کدها علاوه بر سلامت باتری مشخصات دیگر هم نمایش داده و دارای کاربردهای متعدد می‌باشند برای بررسی سلامت باتری گوشی اندروید خود کافیست که از این کدهای تست استفاده کنید.

یکی از رایج‌ترین کدها کد *#*#4636#*#* می‌باشد. برای آگاهی از سلامت باتری سامسونگ می‌توانید از کد *0228#* اقدام کنید این کد برای تست باتری گوشی سامسونگ شما است. کافی است که هر کدام از این کدها را در بخش تماس تلفن همراه سامسونگ یا شیائومی خود وارد کنید تا از سلامت باتری گوشی در هر دو برند مطمئن شوید.

تنظیمات باتری گوشی

برای انجام تنظیمات باتری گوشی سامسونگ یا شیائومی و اطمینان از سلامت باتری می‌توانید به بخش ستینگ تلفن همراه مراجعه داشته باشید. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • در ابتدا وارد بخش تنظیمات یا setting گوشی شوید.
  • سپس گزینه Battery and device care را لمس کنید.
  • صفحه را به سمت پایین کشیده تا گزینه Diagnostics را ببینید و روی آن ضربه بزنید.
  • بعد از باز شدن صفحه جدید وارد phone Diagnostics شوید.
  • در نهایت، گزینه Battery Status را لمس کنید تا وضعیت سلامت باتری برای شما نمایش داده شود.

چگونه از باتری گوشی خود مراقبت کنیم؟

برای مراقبت از باتری گوشی باید نکات زیادی را رعایت کنید تا طول عمر باتری گوشی شما افزایش پیدا کرده و زود به زود خالی نشود. در صورتی که اصول مراقبت از باتری گوشی را به طور کامل رعایت کنید، باتری شما تا سالیان سال مانند روز اول کار کرده و نیاز به تعویض یا تعمیر پیدا نمی‌کند.

در وهله اول سعی کنید که حتماً تلفن همراه خود را بین ۳۰ الی ۸۰ درصد شارژ کنید. یعنی به هیچ عنوان اجازه ندهید که شارژ گوشی کمتر از ۳۰ درصد یا بالاتر از ۸۰ درصد باشد. زیرا شارژ طولانی مدت نیز سلامت باتری را به خطر می‌اندازد.

به هیچ عنوان هنگام استفاده از تلفن همراه آن را شارژ نکنید.

زیرا استفاده همزمان با شارژ می‌تواند باعث داغ شدن باتری و کاهش طول عمر آن شود تا حد امکان تلفن همراه را در مکان‌های داغ و در معرض نور آفتاب قرار ندهید تا باتری آن داغ نشود. بهترین حالت شارژ کردن گوشی استفاده از شارژر اصلی و اورجینال خود گوشی بوده و شارژ گوشی هنگام خاموش بودن تلفن نیز به افزایش سلامت باتری منجر می‌شود.

سعی کنید اکثر اوقات از حالت پاور سیور استفاده کنید تا سلامت باتری شما حفظ شود. تا حد امکان از برنامه‌های غیر ضروری استفاده نداشته باشید و سعی کنید آن‌ها را حذف کنید. در صورتی که سیستم عامل گوشی شما دارای آپدیت جدید است، حتماً آن را به روزرسانی کرده تا باتری طول عمر بیشتری داشته باشد. استفاده از حالت پرواز و حالت دارک مود نیز از مواردی هستند که به حفظ سلامت و افزایش عمر باتری موبایل منجر می‌شوند.

نحوه درست شارژ باتری

روش‌های مختلفی هستند که می‌توانید با کمک آن‌ها به شارژ باتری گوشی بپردازید. برای مثال شارژ مستقیم باتری موبایل با آداپتور از جمله روش‌های پرطرفداری است که در گذشته بسیار استفاده می‌شد. در صورتی که شارژر در دسترس شما نیست، می‌توانید از این روش کمک بگیرید.

شارژ باتری لیتیومی با شارژر موبایل بهتر اتفاق می‌افتد. زیرا شارژر اختصاصی موبایل متناسب با ظرفیت باتری طراحی شده و آن را در سریع‌ترین زمان ممکن شارژ می‌کند. به منظور تقویت باتری موبایل هنگام شارژ گوشی حتماً آن را در حالت خاموش نگه داشته باشید تا شارژ باتری بدون اختلال انجام شود.

در نهایت باید اظهار داشت که زود خالی شدن باتری گوشی می‌تواند دلایل خاص خود را داشته باشد که با شناخت آن‌ها و با استفاده از روش‌های مختلف برای افزایش عملکرد باتری می‌توان این مشکل را برطرف کرد. با این وجود در صورتی که به هردلیلی نیازمند تهیه و تعویض باتری موبایل بودید، تنها کافی است به سایت فروشگاهی باتری اورجینال رجوع کنید و بابت خرید باتری‌های اصلی، 12 ماه (یکسال) گارانتی ضمانت کالا دریافت کنید.

منتخب کاربران

source