دیروز، مایکروسافت نسخه LTSC 2024 از ویندوز 11 را منتشر کرد و به طور کامل به تمام ویژگی‌ های جدیدی که در مقایسه با ویندوز 10 به دست آورده است، پرداخت. این شرکت همچنین مطلبی مفصل در مورد اطلاعات ارتقاء ویندوز 11 نسخه 24H2، سازگاری و همچنین ویژگی‌ های آن برای رایانه‌ های اداری و سازمانی منتشر کرد.

علاوه بر این موارد، مایکروسافت همچنین به مدیران سیستم‌ های فناوری اطلاعات در مورد قابلیت استقرار جدیدی که به چنین مدیرانی اجازه می‌دهد بین نصب یک بروزرسانی ویژگی یا عدم نصب آن انتخاب کنند، یادآوری کرده است. این شرکت این تغییر سیاست را در اوایل سال جاری در ماه مه معرفی کرد و با این ویژگی، یک بروزرسانی می‌تواند به‌ عنوان «مورد نیاز» برچسب‌ گذاری شود، در این صورت بروزرسانی ویژگی 24H2 بلافاصله نصب می‌شود، یا به‌عنوان «اختیاری» که به این معنی است، برخلاف قبل، بروزرسانی ویژگی هنوز به‌ طور اجباری نصب نمی‌شود.

 

اختیاری شدن بروزرسانی ویندوز 11

 

ارنب میترا، مدیر ارشد برنامه مایکروسافت 365، این اطلاعات را از طریق پستی در X در حساب رسمی آنها به اشتراک گذاشت:

از خط مشی بروزرسانی‌ های ویژگی #MSIntune #WUfB برای اختیاری یا اجباری کردن بروزرسانی #Windows11 24H2 استفاده کنید.

 

همانطور که عموماً اتفاق می افتد، مایکروسافت می خواهد شما ارتقا دهد و برای آن دسته از رایانه هایی که هنوز روی ویندوز 10 هستند، “فوراً” این کار را انجام دهید. این شرکت می‌گوید سازگاری برنامه‌ های کاربردی سیستم‌ عامل آن درجه یک است و ادعاهایی مانند «ویندوز 11 سازگارترین سیستم‌ عامل ویندوز تا به حال» را مطرح می‌کند.

 

با وجود برخی از نکات غیر ضروری، ویندوز 11 نسخه 24H2 واقعاً ویژگی‌ های جدید اعلام نشده زیادی را نیز به همراه دارد. اگرچه برخی از اینها ممکن است برای همه مناسب نباشند، مانند عملکرد سریعتر ReFS، برخی دیگر برای عموم مردم طراحی شده اند. این موارد شامل مواردی مانند ارتقاء WDDM 3.2 است که ممکن است منجر به خرابی‌ های کمتر درایور گرافیک در نسخه 24H2 و همچنین کدگذاری ویدیویی AV1 شود.

source