انشا در مورد سید حسن نصرالله کیست و نحوه شهادت برای مدرسه کودکانه و بزرگسالانه برای دانش اموزان را د  این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

انشا در مورد سید حسن نصرالله

انشاء در مورد سید حسن نصرالله

اکنون در ادامه انشاء در مورد سید حسن نصرالله با مقدمه و بدنه و نتیجه‌گیری برای شما عزیزان ارائه کرده ایم.
با ما همراه باشید.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان یکی از افراد سیاسی و نظامی مهم و موثر در تاریخ عصر خاورمیانه به حساب می‌آید، که در تاریخ ۳۱ اوت ۱۹۶۰ در بعلبک در یک خانواده شیعه دیده به جهان گشوده بود.
این چهره در سنین جوانی به کارهای سیاسی و اجتماعی می‌پرداخت و بعد از جریان جنگ داخلی لبنان به حزب الله ملحق شد.

بدنه:
سید حسن نصرالله بعد از اتمام جنگ در لبنان و برپایی حزب الله به یکی از رهبران این گروه مبدل گردید.
وی در سال ۱۹۹۲ به عنوان دبیر کل حزب الله منصوب گردید و تحت رهبری، ایشان در این حزب به یک نیروی نظامی و سیاسی قدرتمند در کشور لبنان و منطقه مبدل گردید.
حزب الله با هدف جنگ با اشغالگری اسرائیل در کشور لبنان و دفاع از حقوق مردم لبنان متشکل شده بود.
سید حسن نصرالله به خاطر استعدادهای رهبری و توانایی خود در بسیج نیروها موفق شد، از مردم لبنان و سایر کشورهای عربی کمک های بسیاری کند و توجه آنان را به خود جلب نماید.
با سخنرانی‌های خوب و قوی موفق شد روحیه مقاومت را در بین اهالی لبنان زنده نگاه دارد و به عنوان یک نماد از مقاومت در مقابل ظلم و ستم مطرح گردد.

یکی از شاخص‌ترین نقطه عطف در تاریخ حزب الله و سید حسن نصرالله به مبارزه ۳۳ روزه لبنان در سال ۲۰۰۶ باز می‌گردد. این مبارزه برای یورش نظامی صهیونیست به کشور لبنان شروع شد و حزب الله به عنوان نیروی مدافع در برابر این یورش ایستادگی کرد.

سید حسن نصرالله در این زمان با رهبری و استراتژی‌های نظامی‌اش موفق شد نه فقط به حفظ تمامیت ارضی کشور لبنان یاری رساند بلکه به اعتبار و محبوبیت حزب الله در سطح بین المللی افزود.

سید حسن نصرالله به عنوان یک رهبر مذهبی و سیاسی دیدگاه خاصی در مورد موضوعات منطقه‌ای و دنیا دارد.
او بسیار از سیاست‌های ایالات متحده و اسرائیل نقد می‌کند و از گروه‌های مقاومت در فلسطین و سایر کشورها حمایت می‌کند. بعضی ها به خاطر رویکرد نظامی آن و کمک به بعضی رژیم‌ها و گروه‌های مسلح مورد نقد جای می‌دهند.

سید حسن نصرالله به عنوان یکی از افراد مهم در خاورمیانه، بسیار در تحولات سیاسی و اجتماعی لبنان و منطقه موثر بوده است. وی نماد مقاومت در مقابل ظلم و ستم و از سویی، مشکلات بسیاری را برای امنیت و اثبات در منطقه ایجاد کرده است.

نتیجه گیری :
سید حسن نصرالله همیشه به عنوان یک شخصیت مهم وبحث برانگیز در تاریخ عصر لبنان و دنیای عرب مطرح می‌شود و شخصیت وی در تحولات ایام آتی این منطقه به همان صورت مورد توجه می‌باشد.

 انشا در مورد سید حسن نصرالله کیست و نحوه شهادت برای مدرسه

………………..

سید حسن نصرالله از روحانیون مبارز و مجاهد معاصر لبنان و دبیر کل جنبش حزب‌الله این کشور بود که سال‌ها در مقابل تجاوزات و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی ایستاد و از ملت مظلوم فلسطین دفاع کرد.

‌وی در نوجوانی در نزد پدرش در مغازه میوه‌فروشی کار می‌کرده. سید حسن نصرالله برخلاف دوستانش که همیشه راهی زمین‌های فوتبال و سواحل توریستی بیروت بودند، به مناطق مجاور کرنتینا همانند، ‌النبعه، سن الفیل و برج حمود می‌رفت تا از فضای معنوی مساجد آنها استفاده کند.

‌از سوی دیگر، حزب‌الله لبنان با‌تکیه‌بر این موفقیت، توانست حضور خود را در عرصه سیاسی لبنان تقویت کند، تا جایی که علاوه بر حضور پرتعداد در پارلمان لبنان، سکان تعدادی از وزارتخانه‌ها را نیز به‌دست گیرد.

همچنین ببینید

بیوگرافی سید حسن نصرالله و همسر و فرزندان +عکس جوانی و شهادت

در سال ۱۹۹۲ و پس از شهادت سید عباس موسوی، دبیرکل وقت حزب‌الله لبنان، با اجماع شورای رهبری حزب‌الله سید حسن نصرالله، دبیرکل جدید این جنبش شناخته شد.
‌شهادت سید عباس موسوی به همراه خانواده‌اش، تاثیر بسزایی در روحیه مردم لبنان و به وی‍ژه رزمندگان حزب‌الله گذاشت و پس‌از‌آن بود که مبارزات و حملات حزب‌الله شکل جدیدی به خود گرفت و حمایت عمومی در میان مردم لبنان از حزب‌الله رو به فزونی نهاد.
‌در این میان، “اسراییل” نیز در سال‌های ۱۹۹۳ و ۱۹۹۶ عملیات‌های “خوشه‌های خشم” و “تسویه حساب” را به اجرا گذاشت که با مقاومت سرسختانه حزب‌الله، که از کم‌ترین امکانات نظامی برخوردار بود، روبه‌رو شد.

 

source