مایکروسافت دو بروزرسانی برای ویندوز ترمینال منتشر کرده است. نسخه ۱.۲۲.۲۷۰۲.۰ برای کسانی که نسخه‌ های آزمایشی را آزمایش می‌کنند و نسخه ۱.۲۱.۲۷۰۱.۰ برای کانال پایدار در دسترس است. بر خلاف بروزرسانی قبلی که بزرگترین نسخه ترمینال نامگذاری شد، بروزرسانی‌ های این هفته ویژگی‌ های بهبود یافته کوچک و رفع اشکال را ارائه می‌دهند.

با این حال، شایان ذکر است که ویندوز ترمینال ۱.۲۱.۲۷۰۱.۰ در حال حاضر فقط در گیت‌ هاب در دسترس است – مایکروسافت یک “مشکل آزاردهنده آویزان” در سیستم‌ هایی با ویندوز ۱۱ نسخه ۲۳H2 تشخیص داد، بنابراین انتشار آن را متوقف کرد. یک رفع برای مشتریان آسیب دیده به زودی از طریق ویندوز آپدیت در دسترس خواهد بود.

 

ویندوز ترمینال بهتر شد

 

در اینجا تغییرات ویندوز ترمینال ۱.۲۱.۲۷۰۱.۰ آمده است:

تغییرات:

Alt+Keypad Plus دیگر خورده نمی‌شود مگر اینکه EnableHexNumpad در رجیستری فعال باشد.

اکنون می‌توانید دامنه ورودی پیش‌ فرض را برای IME با یک گزینه در صفحه شروع یا کلید JSON defaultInputScope (enum default (default), alphanumericHalfWidth) پیکربندی کنید؛ این باید به شما امکان دهد تا ترمینال را مجبور کنید حتی اگر معمولاً به زبان دیگری تایپ می‌کنید، ورودی انگلیسی را بپذیرد.

 

رفع اشکال:

اکنون می‌توانید بیش از یک ایموجی را همزمان در ویندوز ۱۰ وارد کنید.

در cmd و python (و سایر کاربران ورودی خط کنسول)، انتخاب یک فرمان از تاریخچه دیگر آن را برای بار دوم در تاریخچه وارد نمی‌کند.

برخی از ترجمه‌ ها برای صحت بروزرسانی شده‌اند.

ترمینال در انتقال تمرکز به پنجره‌ های ایجاد شده توسط (و زیر یا بالای) برنامه‌ های کنسول میزبانی شده بسیار بهتر شده است.

کادر جستجو دیگر نتایج جستجو را در بالا سمت راست (مگر اینکه جایی برای پیمایش نباشد) پوشش نمی‌دهند.

ما تلاش خواهیم کرد تا موقعیت پیمایش شما را تغییر ندهیم وقتی که کادر جستجو باز است اما به نتایج نگاه نمی‌کنید.

source