مایکروسافت که چند روز قبل نسخه 2024 ویندوز 11 را معرفی کرد، مجموعه نرم‌افزارهای کاربردی خود را در قالب «آفیس 2024» عرضه می‌کند. این بسته نرم‌افزاری حق اشتراک ندارد و می‌توان آن را در نسخه Home & Student با قیمت 149 دلار و در نسخه Home & Business با قیمت 249 دلار در مایکروسافت استور خرید.

برخلاف مایکروسافت 365 که مبتنی بر اشتراک ماهیانه و سالیانه است، کاربران فقط با یک‌ بار خرید آفیس 2024 می‌توانند برای همیشه از نرم‌افزارهای آن بهره ببرند. ردموندی‌ها در وب‌سایت خود برخی قابلیت‌ها و آپدیت‌های این بسته نرم‌افزاری را برای کاربران شرح داده‌اند.

مجموعه برنامه‌های جدید‌ آفیس را می‌توان در ویندوز ۱۰، ۱۱ و 3 نسخه macOS شامل نسخه‌های Sequoia ،Sonoma و Ventura نصب کرد.

آفیس 2024 و قابلیت‌های آن

تم‌های جدیدی به آفیس اضافه‌شده که منطبق با پس‌زمینه‌های ویندوز 11 است و حالا از ورژن جدید «OpenDocument Format 1.4» پشتیبانی می‌کند. به‌منظور دسترسی راحت‌تر کاربران و افراد ناتوان، ابزارهای جدیدی اضافه‌شده و چکرها (checker) نیز برای بهینه‌سازی دسترسی‌پذیری تقویت شده‌اند.

نرم‌افزارهای آفیس 2024

علاوه‌براین، کاربران راحت‌تر می‌توانند تصاویر را از گوشی‌هایشان به نرم‌افزارهای آفیس اضافه کنند؛ به‌علاوه نمودارها و عملکردهای اکسل نیز پویاتر به‌ نظر می‌رسد و داکیومنت‌های ورد (Word) آسان‌تر بازیابی می‌شوند. از دیگر قابلیت‌ها می‌توان به جست‌وجوی بهتر در Outlook و تقویت عملکرد لمسی سیستم‌عامل مک‌ او‌اس اشاره کرد.

آفیس ۲۰۲۴ بدون نرم‌افزار Publisher معرفی شده؛ نرم‌افزاری که برای طراحی و انتشار اسناد گرافیکی استفاده می‌شد و ردموندی‌ها توسعه آن‌ را از اوایل سال میلادی جاری متوقف کرده بودند.

نسخه‌های تجاری و دانشجویی آفیس وجه اشتراک زیادی دارند اما اولی نرم‌افزار Outlook و مجوز استفاده‌های تجاری را هم ارائه می‌کند. هر 2 نسخه 5 سال پشتیبانی دارند و از اول اکتبر امسال (10 مهر 1403) تا 9 اکتبر 2029 (18 مهر 1408) آپدیت‌های امنیتی و رفع باگ‌ها را دریافت می‌کنند.

source