«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، از سال 2004 که فیسبوک را در خوابگاه خود در دانشگاه هاروارد راه‌اندازی کرد، راهی طولانی را پیموده است. پس از 20 سال، اکنون این میلیاردر 40 ساله در مصاحبه جدیدی درباره میراث و آینده‌ای که متا رقم خواهد زد، صحبت کرده است. زاکربرگ می‌خواهد مردم در آینده بگویند متا «تحولات واقعاً بزرگی» ایجاد کرده و صنعت و جهان را تغییر داده است.

مارک زاکربرگ در مصاحبه جدیدی با «Tiffany Janzen» درباره میراثی که 100 سال بعد از خود به جا خواهد گذاشت، صحبت کرده است. زاکربرگ می‌گوید کار او ساختن «پلتفرم‌های اساسی درمورد نحوه ارتباط افراد» است و این هدف همچنان به تکامل خود ادامه می‌دهد. او درباره متا گفت:

«من حدس می‌زنم 20، 30 سال بعد، ما هنوز شرکت فناوری خواهیم بود. ما شرکت سازنده اپلیکیشن نیستیم… بنابراین ما در وهله اول روی ساختن پلتفرم فناوری بنیادی تمرکز می‌کنیم.»

زاکربرگ همچنین گفت می‌خواهد متا شرکتی باشد که «چیزهای شگفت‌انگیز می‌سازد».

مارک زاکربرگ و آینده‌ای که متا رقم می‌زند

مارک زاکربرگ

هم‌بنیان‌گذار متا درباره میراث و آینده شرکتش می‌گوید:

«من دوست دارم مردم به گذشته ما نگاه کنند و بگویند اوه! آن‌ها تحولات بزرگی ایجاد کردند و شاید همه کارهایی که انجام دادند، به نتیجه نرسیده اما برخی از کارهایشان واقعاً به‌نوعی صنعت را به مسیرهای دیگری سوق داده است.»

مارک زاکربرگ در 20 سال اخیر کارهای بزرگی انجام داده. شرکت او طی این سال‌ها به رشد خود ادامه داد و رقبایی مانند اینستاگرام را سال 2012 و واتس‌اپ را سال 2014 تصاحب کرد. سپس زاکربرگ سال 2021، نام شرکتش را به متا تغییر داد؛ او می‌خواست شرکتش صرفاً به فیسبوک محدود نباشد و جهانی مخصوص به خودش، متاورس، بسازد.

در دوران هوش مصنوعی، زاکربرگ علاوه‌بر خرید بسیار زیاد تراشه‌های هوش مصنوعی انویدیا و توسعه هدست‌های کوئست به‌دنبال تسلط بر فناوری‌های پوشیدنی و AI است؛ متا چند روز قبل از عینک واقعیت افزوده Orion رونمایی کرد که طراحی سبک آن، تحلیل‌گران را تحت‌تأثیر قرار داده است.

source