انیمه هارم خیالی با آن‌چه شما فکر می‌کنید، متفاوت است. انیمه Giji Harem درواقع داستان هارمی را روایت می‌کند که تنها یک دختر در آن حضور دارد!

در همه انیمه‌های هارم، پر است از دخترانی که به نحوی می‌خواهند خود را به شخصیت اصلی نزدیک کنند. اما در انیمه Pseudo Harem همه چیز متفاوت است. در این‌جا تنها رین ناناکورا حضور دارد که قصد دارد با بازی کردن نقش دختران متفاوت، تنها آرزوی ایجی را برآورده کند. می‌پرسید چطور؟ با پلازا در معرفی انیمه هارم خیالی همراه باشید.

فهرست مطالب

داستان انیمه هارم خیالی

معرفی انیمه هارم خیالی

انیمه هارم خیالی داستان دانش‌آموز دبیرستانی به نام ایجی کیتاهاما (Eiji Kitahama) را روایت می‌کند که در جستجوی محبوبیت و پذیرفته شدن در میان هم‌کلاسی‌هایش است. او در تلاش برای رسیدن به این هدف، روزهایش را در خیال‌پردازی و آرزوهای دست‌نیافتنی سپری می‌کند. از سوی دیگر، هم مدرسه‌ای جوان‌تر او، رین ناناکورا (Rin Nanakura) که دارای استعدادهای بازیگری خارق‌العاده‌ای است، تصمیم می‌گیرد به او کمک کند تا به این آرزو برسد.

برای این کار او به طور هوشمندانه‌ای از مهارت‌های بازیگری برای ساخت یک دنیای خیالی استفاده می‌کند. رین در واقع با استفاده از این هنر، به نوعی نقش‌آفرینی در قالب شخصیت‌های مختلفی را انجام می‌دهد تا به ایجی کمک کند به آرزویش برسد. او شخصیت‌های مختلفی را از دخترانی با ویژگی‌های گوناگون خلق می‌کند که هر کدام به نوعی ابراز عشق و علاقه به ایجی می‌کنند.

به‌ واسطه‌ی هنر نمایشی رین، ایجی موفق به ساخت یک هارم از دخترانی می‌شود که هر کدام به شکلی متفاوت عشق و علاقه‌ خود را به او نشان می‌دهند. اما حقیقت پشت این هارم واقعا چیست؟ نکته اینجا است که در واقع این رین است که در نقش تمامی این دختران بازی می‌کند و احساسات واقعی خود را به ایجی ابراز می‌کند، در حالی که ایجی از این موضوع بی‌اطلاع است. این پیچیدگی در داستان، طنز و احساسات انسانی را با هم ترکیب می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه یک نفر می‌تواند دنیای خیالی دیگری را به‌گونه‌ای بسازد که به نظر واقعی برسد.

همچنین بخوانید :

شخصیت های انیمه هارم خیالی

در انیمه Pseudo Harem شخصیت‌های زیادی وجود ندارد؛ البته اگر نقش‌های مختلف رین را نادیده بگیریم! به طور کلی داستان حول محور دو شخصیت اصلی می‌چرخد. این کاراکترهای دوست داشتنی عبارتند از:

ایجی کیتاهاما (Eiji Kitahama)

بررسی انیمه Pseudo Harem

ایجی کیتاهاما یک دانش‌آموز دبیرستانی و عضو باشگاه درام است. او شخصیتی مثبت، با طبعی شوخ و دوست‌داشتنی دارد. هدف او در زندگی به دست آوردن محبوبیت و داشتن یک هارم است. ایجی با وجود آرزوهایش، اغلب احساسات واقعی دیگران را تشخیص نمی‌دهد و رفتارهای محبت‌آمیز رین را به‌عنوان بخشی از بازیگری او تفسیر می‌کند. او به دنبال داشتن یک هارم است، اما گاهی خودش هم از احساسات واقعی‌اش نسبت به رین بی‌خبر است.

ویس اکتور این شخصیت کسی جز نوبوهیکو اوکاموتو (Nobuhiko Okamoto) نیست. اوکاموتو یکی از بهترین ویس اکتورهای ژاپنی است که در انیمه‌های بسیاری همچون انیمه آکادمی قهرمانانه من به جای کاتسوکی باکوگو، انیمه مید ساما به جای شخصیت اوسوی، انیمه جنگیر آبی به جای شخصیت رین اوکامورا، انیمه فرشتگان مرگ به جای شخصیت زک و انیمه کلاس آدمکشی به جای کارما آکابانه، حضور داشته است.

رین ناناکورا (Rin Nanakura)

زمان پخش انیمه گیجی هارم

رین ناناکورا شخصیت اصلی انیمه هارم خیالی است. او عضو باشگاه درام دبیرستان است و از مهارت‌های بازیگری خود برای بازی در نقش‌های مختلف استفاده می‌کند تا ایجی کیتاهاما را جذب کند. رین شخصیتی دوست‌داشتنی و در عین حال کمی خجالتی دارد. به همین دلیل، به جای بیان مستقیم احساسات خود، از بازیگری و ایفای نقش‌های گوناگون مانند یاندِره-چان، تسوندِره-چان و دختر باحال استفاده می‌کند تا توجه ایجی را جلب کند.

سائوری هایامی (Saori Hayami) صداپیشه شخصیت رین ناناکورا را برعهده داشته است. هایامی بدون شک یکی از خوش صداترین ویس اکتورهای زن در ژاپن است. او تاکنون با صدای بهشتی خود به شخصیت‌های بسیاری جان بخشیده از بین آن‌ها می‌توان به یومکو جابامی در انیمه قمارباز، یور فورگر در انیمه جاسوس x خانواده، شینوبو کوچو در انیمه شیطان کش، شوکو نیشیمیا در انیمه صدای خاموش، یوتسوگی در انیمه مونوگاتاری و شینوا هیراگی در انیمه اسرافیل پایانی، اشاره کرد.

آیاکا ناناکورا (Ayaka Nanakura)

داستان انیمه هارم خیالی

آیاکا ناناکورا خواهر کوچکتر رین است. او یک دانش‌آموز دبستانی است که به عنوان یک شخصیت مکمل در داستان حضور دارد. آیاکا بیشتر برای نشان دادن جنبه‌های مختلف روابط در خانواده ناناکورا در داستان حضور دارد.

او با حضور خود، بخشی از زندگی رین را به تصویر می‌کشد و رابطه خواهری آن‌ها باعث تقویت ارتباطات و درک متقابل میان شخصیت‌ها می‌شود. آیاکا به دلیل موقعیت خود به عنوان خواهر کوچکتر، گاهی اوقات به عنوان یک عنصر تعادل‌بخش در داستان عمل می‌کند، به‌ ویژه در موقعیت‌هایی که احساسات پیچیده در جریان هستند.

همچنین بخوانید :

موتوکونی ناکایاما (Motokuni Nakayama)

شخصیت های انیمه هارم خیالی

موتوکونی ناکایاما یکی از اعضای باشگاه درام بوده و در کنار ایجی و رین فعالیت می‌کند. موتوکونی ظاهر یک نوجوان با موهای سیاه کوتاه و چشمان قهوه‌ای را دارد که معمولا یونیفرم مدرسه یا لباس‌های متناسب با فعالیت‌های باشگاه درام را می‌پوشد.

جونیچی سووابه (Junichi Suwabe) با صدای جادویی خود به این شخصیت جان بخشیده است. سووابه صدایی طلایی و بسیار جذاب دارد به همین دلیل، بیشتر در قالب شخصیت‌های جذاب ظاهر می‌شود. او تاکنون در انیمه‌هایی همچون انیمه یوری روی یخ به جای ویکتور نیکیفوروف، انیمه جوجوتسو کایسن به جای شخصیت سوکونا، انیمه شبدر سیاه به جای یامی سوکهیرو، انیمه خادم سیاه به جای آندرتیکر، انیمه بلولاک به جای شویی بارو، انیمه ماش: ماهیچه و جادو به جای ریو گرانتز و انیمه بلیچ به جای شخصیت گریمجا یگرجاکز، حضور داشته است.

همچنین بخوانید :

تسوگوتو ایواتا (Tsuguto Iwata)

نقد انیمه Giji Harem

تسوگوتو ایواتا یکی از اعضای باشگاه درام و به عنوان نویسنده‌ی فیلمنامه فعالیت می‌کند. او در نوشتن داستان‌های ترسناک مهارت خاصی دارد و به نوعی این استعداد در شخصیت‌پردازی او نمود پیدا می‌کند. تسوگوتو ظاهر یک نوجوان با موهای قهوه‌ای و قد متوسط دارد که همیشه لباسی مناسب برای فعالیت‌های باشگاه می‌پوشد.

همچنین بخوانید :

نقد انیمه Giji Harem

انیمه هارم خیالی توسط استودیو Nomad تولید شده و کارگردانی آن را توشی‌هیرو کیکوچی بر عهده داشته است. این انیمه در تاریخ 4 ژوئیه 2024 (13 تیر 1403) به نمایش درآمد. یوکو کاکیهارا به عنوان نویسنده سریال و یوشیهیسا ساتو به عنوان طراح شخصیت‌ها در تیم تولید این انیمه حضور داشته‌اند. موسیقی متن توسط تسویوشی واتانابه ساخته شده است.

این انیمه بر اساس مانگایی به همین نام که توسط یو سایتو نوشته و تصویرگری شده، ساخته شده است. مانگا در ابتدا به صورت یک وب‌کمیک در حساب توییتر نویسنده از ژوئن 2018 تا مارس 2021 منتشر شد و سپس از ژانویه 2019 تا مارس 2021 در مجله Monthly Shonen Sunday به صورت سریالی چاپ شد. این مجموعه در نهایت در 157 قسمت و 6 جلد چاپی به پایان رسید.

انیمه هارم خیالی درواقع یک اثر در ژانر هارم بوده که به یک دختر محدود شده است. این موضوع در کمتر انیمه هارمی دیده شده، پس می‌توان گفت که این اثر همان موضوع را به شیوه‌ای متفاوت و بسیار منحصر به فرد بیان کرده است. همچنین، این انیمه بیشتر به کسانی توصیه می‌شود که دوست دارند لحظات شیرین و دلنشین دو نوجوان را مشاهده کنند.

تعداد قسمت های انیمه هارم خیالی

از همان ابتدا، داستان بیشتر شبیه یک مجموعه‌ای از لحظات روزمره و شیرین شخصیت‌ها است تا یک داستان منسجم. به نظر می‌رسد این انیمه نیازی به یک خط داستانی اصلی ندارد، زیرا هدف اصلی آن ایجاد حس شادی و نشاط در بیننده است. آرت رنگارنگ، موسیقی زمینه‌ی آرام و تعاملات دوست‌داشتنی بین شخصیت‌ها این تجربه را به چیزی شبیه به خوردن یک آب‌نبات شیرین با پودر قند تبدیل کرده است.

یکی از نکات برجسته این انیمه، شخصیت‌های اصلی آن است. شخصیت اصلی مرد انیمه، برخلاف بسیاری از کلیشه‌های این ژانر، جذاب و دوست‌داشتنی است. او نه بی‌احساس است و نه اذیت‌کننده؛ بلکه حمایتی، طنزآمیز و با صدایی دلپذیر است. در برخی موارد حتی احساسات خود را نیز ابراز می‌کند، اگرچه معمولاً آن را در قالب بازیگری پنهان می‌کند.

اما قهرمان اصلی واقعی داستان، رین ناناکورا است. او توانایی شگفت‌انگیزی در تغییر به هر نوع شخصیتی دارد که شما بخواهید. او با هر لبخند خود انرژی و شادی را منتقل می‌کند و هر لحظه‌ی حضور او در صفحه، شما را به خود جذب می‌کند. او مانند خورشیدی است که با هر تابشش انرژی مثبت به شما منتقل می‌کند.

اگرچه اثر هارم خیالی از یک خط داستانی مشخص پیروی نمی‌کند، اما هدف اصلی آن به نمایش گذاشتن لحظات شیرین بین شخصیت‌ها است. این انیمه به جای تمرکز بر توسعه‌ عمیق شخصیت‌ها یا ایجاد کشش داستانی، بیشتر بر ایجاد فضایی شاد و دل‌نشین تمرکز دارد. شاید این موضوع برای برخی بینندگان نقطه ضعفی به نظر برسد، زیرا می‌توانست با یک داستان قوی‌تر و پیچیده‌تر، پتانسیل‌های بیشتری از شخصیت‌ها را به نمایش بگذارد.

چیزی که در این انیمه بیشتر به چشم می‌خورد، نقش آفرینی بی نقص هایامی به جای شخصیت رین است. هایامی با بهره‌گیری از طیف وسیعی از مهارت‌های صداپیشگی خود، با هر تغییر شخصیت رین، توانسته تنوع و عمق بسیاری به نقش خود بدهد.

نکته برجسته درباره عملکرد هایامی این است که او قادر است به راحتی از یک شخصیت به شخصیت دیگر تغییر کند، از صدای لطیف و مهربان به صدایی محکم و جدی و از یک شخصیت تسوندِره به کول-چان. با نقش‌آفرینی هایامی، تماشاگران نه تنها با یک شخصیت، بلکه با مجموعه‌ای از شخصیت‌های متنوع در قالب یک نفر روبه‌رو می‌شوند.

همچنین بخوانید :

امتیازات انیمه Pseudo Harem

بررسی انیمه Pseudo Harem در سایت‌های مختلف نشان داده که مخاطبان از این اثر رضایت بالایی داشته‌اند. همچنین، نمرات خوبی را نیز به آن داده‌اند. این انیمه در سایت imdb نمره 7.1 و در سایت مای انیمه لیست نمره 7.5 را به دست آورده است.

کلام آخر

انیمه هارم خیالی داستان شیرینی از یک عشق پنهان نوجوانانه را روایت می‌کند؛ دختری که دوست دارد با به حقیقت تبدیل کردن شخصی که عاشقش است، احساسات خود را نشان دهد. انیمه Giji Harem برای تمام کسانی که به دنبال یک داستان ملایم و دلپذیر از روزهای شیرین نوجوانی هستند، بسیار مناسب است. پس تا دیر نشده انیمه Pseudo Harem را دانلود و تماشا کنید.

source