اختصاصی طرفداری | دیگو سیمئونه، سرمربی اتلتیکومادرید، پس از پرتاب اشیا به سمت دروازه‌بان رئال مادرید، از جشن «تمسخرآمیز» تیبو کورتوا انتقاد کرد. سیمئونه احتمالاً حق داشت و کاپیتان اتلتیکو، کوکه هشدار داد: «باید بدانیم کجا هستیم و باهوش باشیم». او نیز احتمالاً حرف درستی زده است!

سیمئونه، مربی اتلتیکو، پرتاب اشیا توسط هواداران به سمت تیبو کورتوا را محکوم کرد؛ اما نقش دروازه‌بان بلژیکی را در تحریک تماشاگران نادیده نگرفت. کورتوا پس از اینکه ادر میلیتائو در استادیوم متروپولیتانو، میهمان را پیش انداخت، به‌سوی طرفداران اتلتیکو برگشت و شادی اغراق‌آمیزی را برابر آن‌ها انجام داد.

هواداران به‌شدت به کورتوا واکنش نشان دادند و وسایل مختلفی از جمله فندک و کیسه‌های پلاستیکی به سمت او پرتاب کردند. متعاقب این ماجرا، متئو بوسکتس، داور مسابقه، بازی را به حالت تعلیق درآورد و هر دو تیم را مجبور به ترک زمین کرد.

در تلاش برای آرام‌کردن هواداران اتلتیکو، سیمئونه و برخی از بازیکنانش از جمله کاپیتان کوکه و خوزه ماریا خیمنز از آنها خواستند از رفتار نادرست خودداری کنند. دلخوری و خشم آن‌ها وقتی آنخل کوریا گل تساوی دراماتیکی را به ثمر رساند فروکش کرد. گلی که در ابتدا مردود محسوب شد؛ اما با مداخله VAR گل دقیقه ٩٩ بازی را به‌تساوی کشاند و هواداران میزبان را راضی کرد. ولی به هر شکل حادثه کورتوا و تماشاگران اتلتیکو به شکل غیرقابل‌انکار این مسابقه همیشه سخت و طوفانی را تحت‌الشعاع قرار داد.

سیمئونه در مصاحبه‌های بعد از بازی اظهار کرد باید تلاش جمعی از سوی همه انجام شود تا از تکرار صحنه‌های مشابه در آینده جلوگیری شود:

همه ما باید کمک کنیم. اگر مردم را تحریک کنیم، عصبانی می‌شوند. شما می‌توانید یک گل را جشن بگیرید، اما نه با نگاه کردن به سکوها، و نه با تمسخر آنها و اجرای حرکات اضافی. این توجیهی برای عکس‌العمل پس از آن، از سوی تماشاگران ما نیست.

کوکه کاپیتان تیم هم در این باره گفت:

لحظه پرتنشی بود. این اتفاق نباید در یک زمین فوتبال رخ دهد. ما حرفه‌ای هستیم و باید بدانیم کجا هستیم و شرایط را درک کنیم، بازیکنان باید باهوش باشند، سایر حوادث پس از آن جایی در میادین ندارد.

پروتکل فوتبال اسپانیا تأکید کرده است اگر حادثه تکرار شود، مسابقه کاملاً متوقف خواهد شد. تکرار نشد و بازی تا پایان ادامه پیدا کرد. با این نتیجه باعث شد تا هر دو تیم پایتخت فصل بدون شکست خود را ادامه دهند.

مظنونان همیشگی دوباره ردیف شده‌اند؛ رئال مادرید با ۱۸ امتیاز در رده دوم و اتلتیکومادرید با ۱۶ امتیاز در رده سوم و بارسلونا با ۲۱ امتیاز از ۸ بازی در صدر جدول لالیگای اسپانیا قرار دارند و این در حالی است که بارسا اولین باخت فصل خود را در روز شنبه در شکست ۲-۴ مقابل اوساسونا متحمل شد.

هواداران اتلتیکو
هواداران اتلتیکو احساس واقعی خود را به کورتوا ابراز کردند

در فصل گذشته نیز، سناریوی مشابهی رقم خورد. رئال مادرید در طول وقت‌های اضافی در سانتیاگو برنابئو، زمانی که مارکوس یورنته گل تساوی دیرهنگام اتلتیکومادرید را به ثمر رساند، دو امتیاز مهم را از دست داد. اگرچه تساوی نهایی ۱-۱ شانس اتلتیکو را برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی تقلیل داد، نتیجه‌ای که برای مردان سیمئونه چندان مفید نبود.

 قبل از شروع بازی با مصدومیت وینیسیوس از ناحیه گردن و خروج از ترکیب اصلی، درام برای رئال مادرید آغاز شده بود. اعلام شد، جانشین او خوسلو خواهد بود؛ اما در نهایت کارلو آنچلوتی برای براهیم دیاز، بازیکن سابق منچسترسیتی را انتخاب کرد. بار دیگر انتخابی درست بود. دیاز شروع خیره‌کننده‌ای داشت و گل هوشمندانه‌ای به ثمر رساند.

اتلتیکو علی‌رغم داشتن چندین موقعیت برای خلع سلاح مادرید موفق نشد حمله رئال مادرید را دفع کند و دیاز توپ را پس از عبور از کوکه وارد دروازه اوبلاک کرد. رئال مادرید به دلیل مصدومیت آنتونیو رودیگر، دنی کارواخال را در مرکز دفاع قرار داده بود و با حضور دیاز در جلو، در برابر توپ‌های بلند درون محوطه صدمه پذیر به چشم می‌آمد.در نیمه دوم، خیمنز با کرنر آنتوان گریزمان با ضربه سر به گل تساوی اتلتیکومادرید را زد اما سائول در موقعیت آفساید قرار داشت و گل مردود اعلام شد.

دیگو سیمئونه با تغییرات خود در نیمه دوم با ورود ممفیس دپای و آنخل کوریا سؤالات بیشتری را از خط دفاعی رئال مادرید مطرح کرد، اما به نظر می‌رسید شاگردان کارلو آنچلوتی هر سه امتیاز را از آن خود کرده‌اند و برتری خود را به همسایه تحمیل کرده‌اند.

اما ضعف رئال در برابر توپ‌های بلند در وقت اضافه آشکار شد. توپ بلند از ممفیس دیپای، دوئلی را بین یورنته و ناچو برای توپ ایجاد کرد. ناچو سعی کرد توپ را با پای خود دفع کند، و یورنته ضربه سر را زودتر از لونین زد و اتلتیکو در عین ناباوری به گل مساوی دست یافت. درامای اصلی روی داده بود. شب درخشانی برای مردان سپیدپوش نبود.

یورنته پس از بازی در پاسخ به این سؤال که آیا احساس پیروزی می‌کنید، پاسخ داد: «نه، دو امتیاز از دست دادیم»

دیدار داربی که به بن‌بست آتشینی رسیده بود به پایان رسید و اتلتیکو در عین شادی گل مساوی به‌خوبی احساس کرد یک امتیاز دردی را از آن‌ها دوا نخواهد کرد.

روخی‌بلانکوس در فصل گذشته دو برد خانگی مقابل لوس بلانکوس به دست آورد، یکی در لالیگا و دیگری در کوپا دل ری. دیگو سیمئونه، سرمربی تیم آگاه بود؛ تیمش برای از پای انداختن قهرمان فعلی آنچه را که لازم است را در اختیار دارد؛ اما به آنچه چشم داشت دست پیدا نکرد.

ظاهراً در این فصل لالیگا هم قهرمان «باز هم» میان دو رقیب همیشگی خواهد بود؛ بارسلونا یا رئال مادرید!

ولی مطمئن هستیم اتلتیکو نقش تعیین‌کننده خود را در مبارزات این فصل بازی خواهد کرد. نتیجه این بازی نشان آن بود و نگرش هرگز نمیر، مبارزه، تلاش و مقاومت همیشه بخشی از اتلتیکوی دیه گو سیمئونه باقی خواهد ماند.

source