یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (سه‌شنبه) از حمله دقیق پهپادی به یافات (تل آویو) و «امر الرشراش» (ایلات) خبر داد و گفت که این حملات به دقت به هدف برخورده کرده‌اند.

او همچنین گفت که در این حمله از چهار فروند پهپاد «صماد 4» استفاده شده است.یحیی سریع با بیان اینکه یمن همچنان در کنار مردم فلسطین و لبنان قرار دارد، از امت اسلام و مردم عرب خواست تا سکوت خود را شکسته و مشارکت فعالی در این «نبرد سرنوشت‌ساز» داشته باشند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره اعلام کرد: نیروهای مسلح یمن در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین در نوار غزه و ملت لبنان و مقاومت دلیرانه آن‌ها و همچنین در پاسخ به حملات تجاوزکارانه به یمن، یگان پهپادی یمن با یک پهپاد «یافا» تل‌آویو را هدف قرار داد.

طبق گزارش شبکه المسیره، وی همچنین اعلام کرد: نیروهای مسلح یمن همچنین با چهار فروند پهپاد «صماد ۴» منطقه «ام الرشراش» را هدف قرار دادند.

نیروهای مسلح یمن پیش از این نیز چند بار با استفاده از موشک بالستیک مافوق صوت «فلسطین ۲» «تل‌آویو» را هدف قرار داده بود.

طبق گفته یحیی سریع، در این ۲ عملیات چند هدف نظامی در تل‌آویو و ام الرشراش (ایلات) با موفقیت هدف قرار گرفته شدند.

وی در ادامه افزود: ما به مجاهدان فلسطین و لبنان به خاطر دفاع از ملتشان در برابر تجاوزات اسرائیلی – آمریکایی و نقشه‌های آنها با هدف به زانو درآوردن همه کشورها و مردم آنها درود می‌فرستیم.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن ادامه داد: ما بر حمایت عملی خود از ملت فلسطین و لبنان تا شکست تجاوز و خنثی شدن نقشه‌های جنایتکارانه و توطئه‌های توسعه طلبانه آن تاکید می‌کنیم.

یحیی سریع همچنین گفت: ما از همه ملت‌های عرب و اسلامی می‌خواهیم که سکوت را بشکنند و فعالانه در این نبرد سرنوشت ساز شرکت کنند.

یمنی‌ها در جولای گذشته نیز تل آویو را با این نوع پهپاد مورد هدف قرار داده بودند؛ این پهپاد برای رسیدن به تل آویو باید 2 هزار کیلومتر را طی 10 ساعت بپیماید.

«صماد 4» همچنین دارای دو بمب 25 کیلوگرمی را با خود حمل می‌کند و همچنین به دلیل پرواز در ارتفاع پایین از چشم رادارها دور می‌ماند.

وقوع حوادث دریایی در شمال غرب حدیده

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع چند حادثه دریایی در اطراف حدیده خبر داد.

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس UKMTO تاکید کرد گزارشی از یک حادثه در ۹۷ مایل دریایی شمال غرب حدیده دریافت کرده است.

این در حالی است که این سازمان پیشتر گفته بود گزارشی از یک حادثه در ۶۴ مایل دریایی شمال غربی حدیده، یمن دریافت کرد.

سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا افزود: این کشتی در ۶۴ مایل دریایی شمال غربی حدیده یمن، چهار حادثه در نزدیکی خود گزارش کرد.

طبق گزارش این سازمان یک کشتی مستقیماً توسط یک شهپاد مورد اصابت قرار گرفت اما نام کشتی هنوز مشخص نیست.

این حادثه در حالی است که عملیات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های مرتبط با اشغالگران یا عازم بنادر رژیم صهیونیستی برای همبستگی با غزه در پرتو جنگ تل‌آویو، در دریای سرخ، دریای عرب و اقیانوس هند و دریای مدیترانه ادامه دارد. ارتش یمن همچنین از زمانی که ارتش آمریکا و انگلیس حملات هوایی را در داخل یمن انجام دادند، کشتی‌های مرتبط با آمریکا و بریتانیا را نیز به اهداف خود اضافه کرده است.

 

source