سید هاشم صفی‌الدین کیست و کجاست بیوگرافی سید هاشم صفی‌الدین حزب الله پدر همسر زینب سلیمانی را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی سید هاشم صفی‌ الدین

سید هاشم صفی‌ الدین معاون دبیرکل حزب الله میباشد که به عنوان نفر دوم حزب الله شناخته میشود او پدر همسر زینب سلیمانی است.

سید هاشم صفی الدین همچنین نسبت فامیلی با حسن نصرالله داشته و پسرعموی مادری وی است.

سید هاشم صفی‌الدین کیست

سید هاشم صفی‌الدین کیست

سید هاشم صفی‌الدین دومین چهره و مقام حزب الله است و  سالها در حزب الله فعالیت چشمگیر در چارت سازمانی داشته است و بعد از حسن نصرالله به عنوان عالی ترین مقام حزب الله شناخته میشود.

بعد از ترور سیدحسن نصرالله زمزمه هایی مبنی بر انتخاب ایشان به عنوان دبیرکل حزب الله لبنان شنیده میشود.

همچنین ببینید

بیوگرافی سید حسن نصرالله و همسر و فرزندان +عکس

بیوگرافی سید رضا صفی الدین حزب الله همسر زینب سلیمانی

سوابق

همانطور که گفته شد وی ریاست شورای اجرایی حزب الله را بر عهده دارد و بر فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و آموزشی حزب‌الله نظارت می‌کند. او در کنار نصرالله و شیخ نعیم قاسم سه نفر اصلی حزب الله لبنان را تشکیل می‌دهند. او از زمان تأسیس گروه حزب‌الله لبنان در سال ۱۹۸۲ عضو این گروه است. هاشم صفی‌الدین یکی از هفت عضو شورای مشورتی تصمیم‌گیرنده حزب‌الله لبنان است و در شورای اجرایی نیز بخش‌های مهمی از فعالیت‌های این گروه را اداره می‌کند.

بیوگرافی سید هاشم صفی‌ الدین حزب الله پدر شوهر زینب سلیمانی

 سید هاشم صفی‌ الدین پدر همسر زینب سلیمانی

ایشان پدر سید رضا صفی الدین بوده که همسر زینب سلیمانی است انها در سال 1399 ازدواج کردند.

در حال حاضر سید رضا صفی الدین یکی از مبارزان جان برکف حزب‌الله بوده که تلاش زیادی برای مبارزه با رژیم صهیونیستی انجام داده است و یکی از سربازان حزب اللهی می باشد که در بسیاری از جنگ ها حزب‌الله را یاری را فرماندهی کرده است

source