نمایشگر همیشه روشن، قابلیتی است که اپل در مدل‌های پرو آیفون در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این مطلب به نحوه استفاده از این ویژگی و شخصی‌سازی آن خواهیم پرداخت.

اپل همیشه با احتیاط فراوانی ویژگی‌های جدید را به گوشی‌های خود اضافه می‌کند. برای مثال، قابلیت اتصال 5G با تاخیر چند ساله به آیفون اضافه و در دسترس کاربران این گوشی‌ها قرار گرفت. در طی چند سال اخیر نیز ویژگی‌های دیگری بوده‌اند که با اختلاف چند ساله به محصولات اپل اضافه شده‌اند. یکی از این ویژگی‌ها، قابلیت نمایشگر همیشه روشن یا Always on Display است که سال‌ها در گوشی‌های اندرویدی در دسترس بود و اپل نیز در نهایت از سری آیفون ۱۴، آن را به مدل‌های پرو اضافه کرد. در ادامه با پلازا همراه باشید تا به این ویژگی و نحوه کار با آن بپردازیم.

فهرست مطالب:

نمایشگر همیشه روشن چیست؟

قابلیت نمایشگر همیشه روشن ویژگی است که در برخی دستگاه‌های هوشمند مانند گوشی‌ها، ساعت‌های هوشمند و تبلت‌ها وجود دارد. با این قابلیت، می‌توانید اطلاعات ضروری را به صورت مداوم و حتی زمانی که صفحه گوشی خاموش است، مشاهده کنید. این اطلاعات شامل ساعت، تاریخ، اعلان‌ها، وضعیت باتری و حتی برخی اطلاعات دیگر مانند پیام‌های کوتاه یا تماس‌های از دست رفته می‌شوند که به صورت مینیمال روی صفحه قابل مشاهده هستند. این ویژگی بیشتر از همه در دستگاه‌هایی که دارای صفحه نمایش اولد هستند کاربرد دارد؛ چراکه در نمایشگرهای اولد، امکان خاموش کردن پیکسل‌ها به صورت مجزا وجود دارد و به همین دلیل در حالت نمایشگر همیشه روشن، می‌توان تنها پیکسل‌هایی که برای نمایش اطلاعات مورد نیاز است را روشن نگه داشت تا مصرف باتری دستگاه بالا نرود.

همچنین بخوانید :

فعال کردن نمایشگر همیشه روشن آیفون

این ویژگی به صورت پیش‌فرض در تمامی موبایل‌های آیفون که از آن پشتیبانی می‌کنند، فعال است؛ با این حال، برای اینکه مطمئن شوید سهوا آن را خاموش نکرده‌اید، می‌توانید به تنظیمات گوشی بروید و روی Display & Brightness بزنید.

نمایشگر همیشه روشن آیفون

سپس گزینه Always On Display را انتخاب کرده و در صفحه بعدی، سوییچ کنار Always On Display را فعال کنید. برای خاموش کردن این قابلیت نیز کافی است این گزینه را غیرفعال کنید.

شخصی‌سازی قابلیت Always-On Display

اپل امکان شخصی‌سازی این ویژگی را هم به شما خواهد داد و برخلاف موبایل‌های اندرویدی، تاکید زیادی هم بر استفاده از رنگ‌ها در صفحه نمایش همیشه روشن دارد. به صورت پیش‌فرض، دستگاه تصویر زمینه گوشی را هم صفحه نمایش همیشه روشن نشان داده و کمی آن را تار می‌کند. در این حالت، صفحه همچنان روشن است و به همین دلیل، مصرف باتری دستگاه نیز بالاتر خواهد رفت.

روشن ماندن صفحه گوشی آیفون

خوشبختانه اپل اجازه مخفی کردن والپیپر یا نوتیفیکیشن‌ها را نیز در این صفحه به شما می‌دهد. برای شخصی‌سازی این صفحه، کافی است به Settings بروید و Display & Brightness را انتخاب کنید.

روشن ماندن صفحه گوشی آیفون ۱۴

سپس روی Always-On Display بزنید و در صفحه بعدی، گزینه‌ Show Wallpaper را برای مخفی کردن والپیپر و Show Notifications را برای مخفی کردن نوتیفیکیشن‌ها، غیر فعال کنید. لازم به ذکر است که این گزینه‌ها در آپدیت iOS 16.2 در دسترس قرار گرفتند؛ بنابر این اگر آن‌ها را مشاهده نمی‌کنید، باید آیفون را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

علاوه بر این، در صورتی که می‌خواهید ساعت، فونت و ویجت‌ها را در این صفحه شخصی‌سازی کنید، باید به تنظیمات صفحه قفل گوشی بروید و از آنجا تغییرات را اعمال کنید؛ چراکه اپل از همان پیکربندی صفحه قفل گوشی، برای نمایشگر همیشه روشن استفاده می‌کند و اجازه داشتن دو پیکربندی جداگانه برای صفحه قفل و صفحه نمایش همیشه روشن را نمی‌دهد.

سوالات متداول

۱. کدام گوشی‌های آیفون از صفحه نمایش همیشه روشن پشتیبانی می‌کنند؟

این ویژگی تنها در مدل‌های پرو آیفون ۱۴ به بعد در دسترس قرار دارد. مدل‌های پرو که پیش از سری ۱۴ عرضه شده باشند یا آیفون پلاس و آیفون معمولی از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند.

۲. روشن ماندن صفحه گوشی آیفون ۱۴ عمر باتری را کاهش می‌دهد؟

در صورت استفاده از قابلیت Always on Display، مصرف باتری گوشی افزایش پیدا خواهد کرد و باتری مدت زمان کمتری دوام می‌آورد.

سخن پایانی

نمایشگر همیشه روشن آیفون، قابلیتی کاربردی است که می‌تواند تجربه کاربری بهتری از استفاده از این گوشی‌ در اختیار شما قرار دهد. با کمک این ویژگی، دیگر نیازی به روشن کردن صفحه دستگاه ندارید و می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را با یک نگاه به صفحه نمایش، مشاهده کنید. البته، همانطور که گفته شد، اپل این قابلیت را تنها در مدل‌های پرو عرضه شده پس از سری آیفون ۱۴، در دسترس کاربران قرار می‌دهد و دیگر مدل‌های آیفون، فاقد این ویژگی هستند.

منتخب کاربران

source