البیان:

امارات برتلاش خود را برای ایجاد یک شبکه اقتصادی قوی برای افزایش رشد جهانی تاکید می کند

وزارت دارایی امارات ، در هشتادمین سالگرد کنفرانس برتون وودز که قواعد نظام مالی جهانی را از طریق تأسیس صندوق بین‌المللی پول و گروه بانک جهانی ایجاد کرد در برتون وودز، نیوهمپشایر، در ایالات متحده، در 26 و 27 سپتامبر، شرکت کرد. امارات ، تأکید کرد که در تلاش است تا یک شبکه اقتصادی قوی ایجاد کند که به افزایش رشد جهانی کمک می کند.

محمد بن هادی الحسینی وزیر دولت در امور مالی که در راس هیات این کشور بود، بر اهمیت نقش امارات در ارتقای ثبات اقتصادی در سطح بین المللی تاکید کرد. 

 

الشرق: 

کاهش نرخ بیکاری در میان عربستانی ها 

نرخ بیکاری در عربستان در سه ماهه دوم سال 2024 به 7.1 درصد کاهش یافته است، که این عدد بسیار نزدیک به هدف چشم انداز 2030 است، این پایین ترین سطح بیکاری  از سال 2021است و همچنین طبق آمارهای بیکاری از بانک مرکزی عربستان، پایین ترین میزان از سال 1999 است.

نرخ بیکاری در میان سعودی ها در سه ماهه دوم سال جاری به روند کاهشی خود ادامه می دهد، زیرا نسبت به سه ماهه اول سال 2024 0.5 واحد درصد کاهش یافته است.

افزایش هزینه‌های دولت و پروژه‌های توسعه‌ای بزرگ به ایجاد هزاران فرصت شغلی جدید در سال‌های گذشته کمک کرده است، وورود تعداد زیادی از زنان سعودی به بازار کار کمک  بسیاری به این کاهش کرده است.

 

خبرگزاری رسمی سوریه: 

امضای توافقنامه معافیت متقابل روادید بین سوریه و اندونزی

سوریه و اندونزی با یکدیگر توافقنامه‌ای در خصوص معافیت متقابل روادید برای دارندگان گذرنامه‌های دیپلماتیک امضا کردند.

این توافقنامه که در دیدار «بسام صباغ» وزیر امور خارجه سوریه با «رتنو مارسودی» همتای اندونزیایی خود در نیویورک و در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به امضا رسید، شامل معافیت متقابل از روادید ورود برای دارندگان گذرنامه‌های دیپلماتیک خواهد بود و نشان از رویکرد و تاکید دو کشور بر تقویت و تحکیم روابط دوجانبه بین آن‌ها است.

دو طرف در این دیدار همچنین اوضاع و تحولات منطقه را در سایه تجاوزات اسرائیل علیه فلسطینیان، تشدید تنش‌های اخیر علیه لبنان و حملات مکرر به سوریه مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 

الفرات نیوز: 

تداوم ارسال کمک از عراق به لبنان

سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که تلاش‌ها برای پذیرش کمک‌های امدادی در بغداد از استان های مختلف برای پاسخ به فراخوان مرجعیت عالیقدر دینی برای کمک به غزه و لبنان ادامه دارد.

در بیانیه واحد رسانه‌ای الحشد الشعبی آمده است که کاروان‌های امدادی در حال ورود به محل مرکزی جمع آوری کمک‌ها به لبنان هستند.

الحشد الشعبی اعلام کرد که این کمک‌ها در این مرکز جمع آوری و شمارش و سپس مجددا به سمت جمهوری عربی سوریه و سپس جمهوری لبنان بارگیری می‌شود.

بنابر اعلام الحشد الشعبی، این کمک‌ها از استان‌های مختلف عراق، شامل مواد غذایی، لوازم مرتبط با کودکان و زنان، چادر، تشک، پتو و کمک‌های دیگر است.

 

الخلیج اونلاین: 

صادرات 720 میلیون دلاری بخش خصوصی قطر

تاق قطر اعلام کرد صادرات بخش خصوصی کشور در سه ماهه دوم سال جاری با افزایش 3.5 درصدی در مقایسه با سه ماهه اول سال جاری، از 690 میلیون دلار، به 720 میلیون دلار رسید.

اتاق قطر در گزارش خود آورده است ارزش محصولات سوختی در سه ماهه دوم با کاهش 17.7 درصدی در مقایسه با سه ماهه اول با 145.3 میلیون دلار به 119.48 میلیون دلار رسید.

ارزش صادرات آلومنیوم و محصولات آلومینیومی در سه ماهه دوم سال جاری با کاهش 31 درصدی در مقایسه با سه ماهه اول با 120.30 میلیون دلار به 82.95 میلیون دلار رسید.

مجموعه کشورهای آسیایی به غیر از کشورهای شورای همکاری و کشورهای غربی، در صدر فهرست مقاصد صادرات بخش خصوصی قطر قرار گرفته است.

 

source