بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، فرآیند ساخت بازی‌های ویدیویی را سرعت بخشد. این خبر در گزارش جدید شرکت سونی منتشر شده است.

به گزارش اینسایدر گیمینگ، سونی، شرکت مادر پلی استیشن، در گزارشی اعلام کرده است که قصد دارد با تقویت فناوری‌هایی مانند پردازش سه‌بعدی بی‌درنگ، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، به سازندگان کمک کند تا محصولات خود را سریع‌تر و با هزینه کمتر به‌دست طیف گسترده‌تری از طرفداران برسانند.

این گزارش فاش می‌کند که پلی استیشن در تولید بازی Marvel’s Spider-Man 2 از یادگیری ماشین استفاده کرده است. در این پروژه، نرم‌افزار تشخیص صدا برای همگام‌سازی خودکار زیرنویس‌ها با دیالوگ‌های شخصیت‌ها به کار گرفته شده که فرآیند زیرنویس‌گذاری را به طور قابل توجهی کوتاه کرده است.

سونی همچنین از ساخت استودیوی ضبط حجمی خود خبر داده که داده‌های سه‌بعدی را از افراد و مکان‌ها برای ایجاد تصاویر باکیفیت بالا تولید می‌کند. این شرکت قصد دارد تا از این محتوای سه‌بعدی با کیفیت‌بالا، در سراسر گروه‌های خود استفاده کند و حتی امکان فروش خارجی آن‌ها را نیز بررسی می‌کند.

علاوه‌براین، سونی از همکاری با شرکت اپیک گیمز برای استفاده از موتور آنریل در پردازش سه‌بعدی بی‌درنگ خبر داده است. آن‌ها توانسته‌اند با استفاده از این موتور، اجزای گرافیکی سه‌بعدی را از یک موزیک ویدیو در یک بازی مجددا استفاده کنند و یک فیلم کوتاه مفهومی تولید کنند.

استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در صنعت بازی‌سازی، موضوعی بحث‌برانگیزی است. برخی نگران تأثیر این فناوری‌ها بر خلاقیت و اشتغال هستند، در حالی که دیگران آن را راهی برای تولید سریع‌تر و ارزان‌تر بازی‌ها می‌دانند.

نظر شما درباره استفاده شرکت‌ها از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای ساخت سریع‌تر و ارزان‌تر بازی‌ها چیست؟ آیا فکر می‌کنید این فناوری‌ها می‌توانند به بهبود کیفیت بازی‌ها کمک کنند یا ممکن است تأثیر منفی بر صنعت بازی‌سازی داشته باشند؟

source