به نقل از رسانه TheGamer استودیو Fntastic، سازنده بازی The Day Before که با سیل عظیمی از انتقادات روبه‌رو شد، همزمان با تلاش برای بازتعریف خود، درخواست پول کرده‌اند.

فنتستیک طی پیامی در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد که با استفاده از روش کیک استارتر به‌دنبال سرمایه‌گذار می‌گردد تا بتواند استودیو را دوباره احیا کند. این استودیو در بیانیه‌ی خود نوشت: «ما از همه‌ برای وضعیت بازی The Day Before عذرخواهی می‌کنیم و مسئولیت همه‌ اتفاقات رخ‌داده را به‌طور کامل می‌پذیریم.»

این استودیو همزمان با توسعه بازی بعدی خود قصد دارد تا اشتباه‌های پیشین خود را جبران کند؛ این بازی که Escape Factory نام دارد، یک اثر چندنفره کو‌آپ است که بر پایه حل پازل‌هایی بر اساس فیزیک، ۴ تا ۸ پلیر را به کارخانه‌هایی خطرناک می‌برد. برنامه جدید فنتستیک این است که با درنظر داشتن چندین قانون جدید مانند صداقت، شفافیت و حرفه‌ای‌گرایی به مسیر خود ادامه دهد؛ همچنین استراتژی‌های یادشده در اظهارات این استودیو، تمرکز فنتستیک روی تعامل با جامعه گیمینگ، استانداردهای توسعه و هویت برند را نشان می‌دهد.

این استودیو در پاسخ به سوال‌های متعدد مخاطب‌ها، دلیل تلاش برای بازگشت خود را توضیح داده است. در این پاسخ‌نامه ذکر شده است که:‌ «پس از بسته شدن استودیو، ما به اشتباه‌ها و تغییرات بزرگ داخلی خود فکر کرده‌ایم تا بتوانیم عملکرد خود را بهبود ببخشیم. ما جلوی شیوه استفاده از داوطلب‌های خارجی را گرفته‌ایم و اکنون به‌طور کامل رویکردی حرفه‌ای را در برنامه خود قرار داده‌ایم. صداقت، شفافیت و تعامل با جامعه به اولویت‌های اول ما تبدیل شده است و همزمان با درس گرفتن از اشتباه‌های اخیر خود، ما برنامه Fntastic 2.0 را برای احیای این استودیو درنظر گرفته‌ایم.»

source