بیوگرافی سردار عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه  و همسرش و فرزندان با عکس و شهادت و تصاویر و سوابق او را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی عباس نیلفروشان (سپاه پاسداران) و همسرش و فرزندان + عکس و شهادت

بیوگرافی سردار عباس نیلفروشان

عباس نیلفروشان متولد ۱۳۴۵ یکی از فرماندهان سپاه پاسداران و معاون عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران در ۶ مهر ۱۴۰۳ در لبنان به شهادت رسید او از سال ۱۳۸۴ به عنوان معاون عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران مشغول به کار بوده است.

بیوگرافی عباس نیلفروشان (سپاه پاسداران) عکس قدیمی و جوانی و شهادت

عباس نیلفروشان کیست و اهل کجاست

عباس نیلفروشان معاون عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران اهل اصفهان بوده و در سن ۱۴ سالگی در سال ۱۳۵۹ به عنوان یک بسیجی وارد جبهه شد و کم کم به عضویت سپاه پاسداران درآمد و لشکر ۱۴ امام حسین و لشکر ۸ زرهی نجف اشرف را مدیریت می‌کرد وی دارای دکترای مدیریت استراتژیک از دانشگاه امام حسین بوده و عضو هیئت علمیه همین دانشگاه نیز بود مدتی نیز در دانشگاه امام حسین تدریس می‌کرد.

بیوگرافی شهید عباس نیلفروشان (سپاه پاسداران) و سوابق

سوابق

عباس نیلفروشان در سال ۱۳۵۹ وارد بسیج شد و کم کم موفق شد به عضویت سپاه پاسداران در بیاید و در جنگ ایران و عراق حضور فعال داشت و کم کم به درجات بالا رسیده و فرماندهی گردان و لشکر را بر عهده داشت.

همچنین ببینید

بیوگرافی سید حسن نصرالله و همسر و فرزندانش +تصاویر و داستان زندگی

بعد از جنگ به عنوان فرمانده بخش‌های مختلفی از سپاه پاسداران را مدیریت می‌کرد تا اینکه در سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۸۶ به مدت ۴ سال معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران را عهده‌دار بود او در سال ۱۳۸۹ تا سال ۱۳۹۳ به عنوان فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه پاسداران ه فعالیت می‌پرداخت و از سال ۱۳۹۸ تا ۶ مهر ۱۴۰۳ که به شهادت رسید معاون عملیات سپاه پاسداران بوده است ایشان در ۲۶ اکتبر ۲۰۲۲ از سوی آمریکا مورد تحریم قرار گرفت.

شهادت عباس نیلفروشان

سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان در حمله اسرائیل به بیروت در کنار شهید سید حسن‌ نصرالله به شهادت رسید.

بیوگرافی عباس نیلفروشان (سپاه پاسداران)

عباس نیلفروشان به همراه حسن نصرالله در جریان حمله هوایی به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت به شهادت رسیدند. بر اساس گزارش‌های رسمی ارتش اسرائیل، این حمله با هدف تخریب مقر فرماندهی حزب‌الله که در زیر زمین یکی از ساختمان‌های این منطقه قرار داشت، انجام شد و در نتیجه آن نصرالله و چند تن از مقامات ارشد حزب‌الله به شهادت رسیدند.

همسر و فرزندان عباس نیلفروشان

شهید عباس نیلفروشان متاهل بوده و دارای فرزند است درباره زندگی شخصی ایشان اطلاعات زیادی  وجود ندارد.

ماجرای شهادت

شهادت سردار عباس نیلفروشان، معاون عملیات سپاه و فرمانده سپاه قدس در لبنان را در حمله 6 مهر 1403 رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت (پایتخت لبنان) صورت گرفت سردار نیلفروشان همراه با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به شهادت رسید.

source