اوایل آگوست گذشته سامسونگ اعلام کرد درحال ساخت نازک‌ترین تراشه حافظه جهان برای دستگاه‌های آینده خود است؛ این تراشه برای پردازش قابلیت‌های هوش مصنوعی بهینه خواهد شد. اکنون نیز اخبار بیشتری از مشخصات سخت‌افزاری گلکسی اس ۲۵ اولترا منتشر شده است نشان می‌دهد این دستگاه احتمالاً به ۱۶ گیگابایت رم مجهز می‌شود.

این اطلاعات را منبع آگاه Ice Universe در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشته. به گفته Ice Universe، گلکسی اس ۲۵ اولترا که قرار است اوایل سال ۲۰۲۵ معرفی شود، به‌ احتمال زیاد مدلی با رم ۱۶ گیگابایتی خواهد داشت.

گلکسی اس ۲۵ اولترا برای پردازش قابلیت‌های هوش مصنوعی به این میزان رم نیاز دارد

گلکسی S25 اولترا

آخرین گوشی سامسونگ که با این میزان رم روانه بازار شده بود، گلکسی اس ۲۱ اولترا بود که سال ۲۰۲۱ عرضه شد. گلکسی اس ۲۴ اولترا نیز هم‌اکنون مجهز به ۱۲ گیگابایت رم است. اکنون منبع آگاه Ice Universe با قطعیت اعلام می‌کند گلکسی S25 اولترا ۱۶ گیگابایت رم خواهد داشت، حتی اعلام کرده این موضوع ۱۰۰ درصد تأیید شده است.

سامسونگ پیش‌ازاین اعلام کرده بود تراشه‌های حافظه ۱۲ نانومتری‌اش در ظرفیت‌های ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی موجود خواهند بود. باتوجه‌به اعلامیه پیشین سامسونگ و اخبار جدیدی که این منبع آگاه منتشر کرده، می‌توان تا حد زیادی از وجود ۱۶ گیگابایت رم در اس 25 اولترا مطمئن بود. گلکسی اس 25 و اس 25 پلاس نیز احتمالاً ۱۲ گیگابایت رم خواهند داشت.

دلیل استفاده از حافظه رم ۱۶ گیگابایتی در پرچم‌دار آینده سامسونگ را شاید بتوان در پشتیبانی این دستگاه از قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی جست‌وجو کرد. قابلیت‌های هوش مصنوعی معمولاً حجم زیادی از حافظه دستگاه را به خود اختصاص می‌دهند و سامسونگ با نصب رمی ۱۶ گیگابایتی می‌خواهد از عملکرد روان و بی‌مشکل پرچم‌دار آینده خود مطمئن شود. اپل نیز رم پرچم‌داران جدید خود را به 8 گیگابایت ارتقا داده است.

تاامروز نیز اطلاعات قابل‌توجهی از گلکسی S25 اولترا به بیرون درز کرده است؛ برای مثال، گفته می‌شود برآمدگی دوربین این دستگاه کمتر از آیفون ۱۶ پرو مکس خواهد بود. بنچمارک‌های منتشرشده نیز از بهبود قابل‌توجه عملکرد سخت‌افزاری این دستگاه حکایت دارند.

source