آنالیز فعالیت های پیج اینستاگرام 📊 یکی از راه های بررسی فعالیت پیج اینستاگرام شما می باشد که می تواند به رشد پیجتان کمک کند.

به طور کلی هر چند مدت یکبار باید آنالیز پیج انجام شود. در این مطلب از انزل وب به معرفی ۱۶ تا از بهترین ابزار و سایت آنالیز پیج اینستاگرام می پردازیم.

بهترین سایت های آنالیز پیج اینستاگرام

Best Instagram Analysis Tools

از بهترین سایت ها و ابزارهای آنالیز پیج اینستاگرام می توان موارد زیر را نام برد:

  •  Insights در بخش تنظیمات اینستاگرام
  • برنامه Hootsuite
  • برنامه Later
  • سرویس Buffer
  • برنامه Sprout Social
  • برنامه آنالیز و ردیابی خودکار منشن های Mentionlytics
  • برنامه Phlanx
  • برنامه Inflact
  • ابزار Not Just Analytics
  • سرویس ارزیابی پیج اینستاگرام Instrack
  • سرویس Toolzu
  • ابزار Socialstats برای آنالیز پیج اینستاگرام
  • ابزار آنالیز پیج اینستاگرام Analisa.io
  • برنامه Squarelovin
  • سرویس Hype Editor
  • ابزار Iconsquare

در ادامه این مطلب به بررسی ابزارهای آنالیز اکانت های بیزینسی اینستاگرام به صورت دقیق تر می پردازیم.

۱- آنالیز اینستاگرام از طریق بخش Insights اینستاگرام

بخش Insights اینستاگرام یکی از ابزار های رایگان آنالیز پیج اینستاگرام است که در تنظیمات اینستاگرام کاربران با اکانت تجاری وجود دارد. در استفاده از این قابلیت پیش از هر چیز به این نکته توجه داشته باشید که حتما باید اکانت بیزینسی (Business Page) داشته باشید. برای دسترسی به ابزار Insights بر روی سه خط گوشه راست و بالای صفحه بزنید و وارد منوی تنظیمات این برنامه شوید.

ابزار آنالیز پیج اینستاگرام

سپس در بخش For Professionals بر روی Insights بزنید.

ابزار آنالیز پیج اینستاگرام

در قسمت Overview می توانید آمار مربوط به قسمت های مختلف را بررسی کنید.

آنالیز پیج اینستاگرام

نمایش آمار فقط برای پست هایی که در پیج بیزینسی آپلود کرده اید، نمایش داده می شود. حتما به این نکته توجه داشته باشید که گاهی برخی از داده های این قسمت پس از ۹۰ روز از بین می روند.


دقت کنید که تیم انزل وب امنیت کامل سایر ابزارهای زیر تایید نمیکند و پیشنهاد میکنیم با احتیاط کامل از این سرویس ها استفاده نمایید. همچنین داده ها و تحلیل ابزارهای رایگان زیر که دسترسی به اکانت شما نمی گیرند تقریبی است.

۲- ابزار Hootsuite آنالیز پیج اینستاگرام

آنالیز پیج اینستاگرام

یکی از بهترین ابزار های آنالیز پیج های اینستاگرام سرویس Hootsuite می باشد. از نکات مثبت این برنامه می توان به ارائه آمار کاربردی و قابل فهم از فعالیت پیج های اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی نام برد. این برنامه رابط کاربری آسانی دارد و برای صاحبان بیزینس و یا تیم های آنالیز شرکت های تجاری و کسب و کار های کوچک  اینستاگرامی کمک کننده می باشد.

این برنامه فاکتورهای مختلفی مثل مقدار کلیک بر صفحه، کامنت، بازدید پیج، میزان مشارکت، بازنشر و یا ذخیره شدن پست ها توسط افراد و همچنین فاکتورهای دیگری مثل رشد تعداد فالوور های پیج و بازخوردهای منفی را بررسی می کند.

سرویس های آنالیز پیج اینستاگرام

۲-۱ بخش Hootsuite Insights

این بخش امکان بررسی رفتار برند و مشتریان در شبکه های اجتماعی را فراهم می کند. با استفاده از داده های این بخش کسب و کارها می توانند عملکرد برند خود را بررسی و تجربیات تجاری خود را بهبود ببخشند. این بخش جنسیت، محل زندگی و زبان دنبال کنندگان و مشتریان را بررسی می کند و شما می توانید رفتار خود را بر اساس نتایج این آنالیز ها تنظیم کنید.

۲-۲ ابزار Panoramiq Insights

این ابزار یک ویژگی جدید به داشبورد برنامه Hootsuite اضافه می کند و کمک می کند که فعالیت صفحه و موفقیت پست و استوری ها در جذب مخاطب را بررسی کنید. همچنین ابزار Panoramiq Multiview یک دید کلی از اینکه چگونه فالوور های شما با پیجتان تعامل می کنند، نشان می دهد. اضافه کردن این ابزار به برنامه Hootsuite به شما کمک می کند که منشن ها تگ ها و کامنت ها را بررسی و پاسخ دهید. با استفاده از این ابزار علاوه بر آنالیز پیج خودتان امکان آنالیز پیج اینستاگرام دیگران را هم دارید.

۳- سرویس آنالیز پیج Later

سرویس آنالیز پیج اینستاگرام later

سرویس آنالیز پیج اینستاگرام Later یکی از برنامه های ساده و کاربردی برای بررسی فعالیت پیج های اینستاگرام و انجام زمانبندی برای ارسال پست به شمار می رود. صاحبان بیزینسی که صفحه اجتماعی اینستاگرام دارند یا سایر مشاغل کوچک و بزرگ می توانند از این سرویس بهره ببرند. این ابزار  اما فاقد برخی از ویژگی های پیشرفته تر مثل تحلیل های استراتژیک رقابتی و یا سنجش حرفه ای عملکرد شرکت است.

۴- Buffer ابزار آنالیز پیج اینستاگرام

buffer سرویس آنالیز پیج اینستاگرام

یکی از ابزار های ساده برای بررسی عملکرد و آنالیز اینستاگرام سرویس Buffer می باشد. این سرویس برای برنامه ریزی و زمان بندی پست و فعالیت ها برای شبکه های اجتماعی اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، تیک تاک، لینکدین و یوتیوب کاربرد دارد. اما متاسفانه در زمینه آنالیز عملکرد شبکه های اجتماعی دارای ویژگی های پیشرفته بررسی داده ها و عملکرد این شبکه ها نیست. بیشترین کاربرد این برنامه این است که افراد می توانند هم پست های خود را زمانبندی کنند و  هم عملکرد پیج خود را به طور ساده آنالیز کنند.

۵- آنالیز اینستاگرام با Sprout Social

sprout آنالیز پیج اینستاگرام

یکی از ابزار های قدرتمند برای آنالیز پیج اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی برای تیم های تجاری در مقیاس های بزرگ سرویس Sprout Social می باشد که یکی از مدعیان قوی بررسی و آنالیز اینستاگرام است. این برنامه به برنامه ریزی ارسال پست در اینستاگرام و سایر برنامه های اجتماعی کمک می کند و اطلاعات کاملی در زمینه بهبود عملکرد صفحه شما و کسب نتایج بهتر فراهم می کند. نتایج بررسی اطلاعات این برنامه قابل چاپ کردن می باشد. اما به طور کلی این برنامه از لحاظ هزینه کمی گران تر از سایر برنامه های آنالیز پیج مثل Hootsuite و Buffer است.

۶- ابزار Mentionlytics آنالیز پیج اینستاگرام

ابزار آنالیز پیج اینستاگرام

برنامه بررسی و ردیابی خودکار منشن ها Mentionlytics می تواند به شما کمک کند تا دید دقیق تری نسبت به اینکه وضعیت صفحه شما چگونه است و اینکه در چه قسمتی بیشترین منشن و تگ را دارد، داشته باشید. این برنامه قابل هماهنگی و به روز رسانی با Hootsuite می باشد و برای برنامه های اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، یوتیوب و پینترست قابل اجراست.

۷- سرویس Phlanx آنالیز اینستاگرام

ابزار آنالیز پیج اینستاگرام

در صورتی که در کسب و کار خود نیاز به بررسی عملکرد و درصد مشارکت صفحه اینستاگرام رقبای خود را دارید، ابزار آنالیز پیج اینستاگرام Phlanx این امکان را برای شما فراهم می کند. این برنامه اطلاعات کاملی از تعداد فالوور و میزان مشارکت پیج و میزان لایک و کامنت در آنالیز پیج اینستاگرام دیگران می دهد. اما یکی از نکات منفی این برنامه این است که در این برنامه امکان تعیین بازه زمانی برای بررسی وجود ندارد.

۸- ابزار Inflact برای آنالیز پیج اینستاگرام

سرویس Inflact یک برنامه چند کاره بر پایه هوش مصنوعی است که در کنار تولید هشتگ و دانلود فایل های اینستاگرام و نمایش اطلاعات پیج دیگران، امکان آنالیز آمار پیج اینستاگرام را دارد. برای شروع فرایند آنالیز پیج اینستاگرام ابتدا نام کاربری پیج اینستاگرام را در کادر بالای صفحه بنویسید و Analyze را بزنید.

ابزار آنالیز پیج اینستاگرام

این سرویس اطلاعاتی شامل میانگین میزان مشارکت پیج، زمان مناسب برای پست به صورت هفتگی و روزانه و بهترین هشتگ ها و کلمات در کپشن پست ها را نشان می دهد. البته برخی از قابلیت ها مثل نمایش نمودار فالوورها و یا جزئیات درصدها تنها در نسخه پریمیوم این سرویس قابل دریافت میباشد.

سرویس آنالیز پیج اینستاگرام inflact

۹- سرویس Not Just Analytics

سرویس آنالیز پیج اینستاگرام

ابزار Not Just Analytics یک ابزار حرفه ای برای آنالیز پیج اینستاگرامی شما می باشد. این برنامه با آنالیز اطلاعات پیج شما و رقبایتان می تواند شما را از نکات مثبت و منفی پیج رقبایتان نیز آگاه کند. با استفاده از این برنامه و پس از اطلاع از روش و استراتژی های رقبایتان می توانید از روش های آن ها برای پیشرفت کاری خود استفاده کنید. مثلا مفیدترین و پر استفاده ترین هشتگ های پیج رقبایتان را بیابید و از آن برای رشد پیج خود استفاده کنید. در این سرویس علاوه بر ارائه آمار و بررسی اطلاعات پبج برای زمان آپلود پست و درصد مشارکت، این اطلاعات به تفکیک روز و ساعت هم بر روی نمودار ارائه می شود.

ابزار آنالیز پیج اینستاگرام

این ابزار در دو نسخه سایت (امکان اضافه کردن به عنوان افزونه کروم) و اپلیکیشن موبایل وجود دارد.

سرویس آنالیز پیج اینستاگرام

۱۰- سرویس ارزیابی و آنالیز پیج اینستاگرام Instrack

سرویس های آنالیز پیج اینستاگرام

سرویس آنالیز پیج اینستاگرام Instrack از سال ۲۰۱۲ خدمات آنالیز اطلاعات صفحات اینستاگرام را برای استفاده برندها و اینفلوئنسرها ارائه می دهد. آنالیز پیج اینستاگرام در این برنامه در قالب نمودار و تصاویر قابل فهم برای صفحه اینستاگرام شما و همچنین صفحه اینستاگرام سایر افراد تنها با وارد کردن نام کاربری قابل دریافت می باشد. همچنین امکان دسته بندی صفحات و مقایسه آن ها با هم وجود دارد.

در این برنامه و در قسمت Historical Stats اطلاعات نرخ تعامل (Engagement Rate) و فالو به تفکیک هر روز ارائه می شود.

آنالیز پیج اینستاگرام

۱۱- آنالیز پیج اینستاگرام با Toolzu

آنالیز پیج اینستاگرام

یکی دیگر از ابزار های آنالیز پیج اینستاگرام سرویس Toolzu می باشد که با الگوریتم های پیشرفته و در زمان کم و بدون نیاز به نصب نرم افزار های دیگر اطلاعات مربوط به پیج اینستاگرام را  به صورت نمودار ها و داده هایی قابل فهم در اختیار افراد قرار می دهد. همچنین پر کامنت و لایک ترین پست ها در این ابزار رتبه بندی خواهند شد.

۱۲- ابزار Socialstats

ابزار آنالیز پیج اینستاگرام

سرویس Socialstats یکی از ابزارهای ساده برای آنالیز پیج اینستاگرام می باشد که اطلاعات مفیدی در جهت بهبود روند پیج اینستاگرامتان در اختیار شما قرار می دهد. همچنین در صورتی که قبلا از این سرویس استفاده کرده باشید اطلاعات پیج شما در قسمت History این سرویس محفوظ خواهد ماند و امکان دسترسی به آن را خواهید داشت.

در این برنامه همچنین امکان دریافت ایمیل آنالیز هفتگی پیج اینستاگرامتان وجود دارد و به صورت نامحدود امکان بررسی نتایج آنالیز پیج های مختلف و مقایسه آن ها با یک دیگر را دارید. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که دیدن نتایج آنالیز در این برنامه تنها در صورت داشتن حساب کاربری در سایت و ورود به آن امکان پذیر می باشد.

۱۳- سرویس Hype Editor

سرویس های آنالیز پیج اینستاگرام

با استفاده از ابزار Hype Editor شما می توانید پیج اینستاگرام خود و یا شخص دیگری را آنالیز کنید. نسخه رایگان این برنامه تنها رتبه یا رنک پیج در مقیاس جهانی و در کشور محل فعالیت پیج را ارائه می دهد و سایر اطلاعات مثل نرخ تعامل و یا نمودارهای فعالیت پیج تنها در نسخه پولی این سرویس قابل دریافت میباشد.

۱۴- ابزار Iconsquare

آنالیز پیج اینستاگرام

یکی دیگر از ابزارهای آنالیز پیج اینستاگرام سرویس Iconsquare می باشد. ابن سرویس اطلاعاتی در رابطه با تعامل در پیج و ارتباطات در قالب نمودار ارائه می دهد. دریافت این اطلاعات مشروط به داشتن حساب کاربری و پرداخت نسخه پولی این سرویس می باشد.

۱۵- آنالیز پیج اینستاگرام رایگان با Analisa.io

آنالیز پیج اینستاگرام

ابزار آنالیز پیج اینستاگرام Analisa.io با استفاده از هوش مصنوعی به مواردی از قبیل بهترین زمان برای آپلود پست و بررسی نمودارهای اطلاعات مخاطبین پیج می پردازد. این برنامه یک برنامه رایگان برای آنالیز عملکرد پیج و آنالیز صفحه رقبا می باشد.

یکی از بهترین ویژگی های این برنامه این است که جزئیات آنالیز به صورت دقیق و حرفه ای، با امکان تنظیم بازه زمانی برای انجام آنالیز در اختیار مخاطب قرار می گیرد. در کنار تمامی موارد مثبت این برنامه می توان به نکات منفی و محدودیت هایی مثل پولی بودن برخی از نمودارها و الگوسازی ها از هشتگ ها اشاره کرد.

۱۶- آنالیز پیج اینستاگرام با Squarelovin یه صورت رایگان

ابزار آنالیز پیج اینستاگرام

بر اساس گفته کارشناسان صفحات تجاری بهتر است انتظارات کاربران را به درستی شناسایی کنند. سرویس Squarelovin یکی از برنامه های رایگان و خوب در زمینه آنالیز صفحات اینستاگرام به شمار می رود.

این ابزار شامل بررسی و آنالیز ویژگی هایی مثل آنالیز هشتگ ها و فعالیت های صفحات اینستاگرامی می باشد. استفاده از این ایزار باعث می شود که شما یک ارتباط خوب و موثر با مشتریان خود در زمینه تولید محتوا داشته باشید.

از ویژگی های دیگر این ابزار می توان به آنالیز دقیق مواردی مثل Impression، دسترسی به پیج، نرخ تعامل کاربران، رشد پیج و رشد تعداد فالوور های پیج اشاره کرد. همچنین این ابزار امکان بررسی فعالیت و آنالیز هشتگ های صفحات را در بازه زمانی مشخص فراهم می کند و این آمار را در فایل PDF و یا در فرمت Excel ارائه می دهد.

در کنار موارد مثبت این برنامه برخی از محدودیت ها مثل سرعت پایین برنامه و نبود امکان آنالیز و تحلیل فعالیت رقبا و شنفت اجتماعی وجود دارد.

سوالات متداول

آنالیز پیج اینستاگرام چیست؟

بررسی یک پیج از زوایای مختلف مثل تعداد فالور ها، لایک، کامنت، نرخ تعامل و کشف عواملی که باعث افت و رشد بازدهی پیج در بازه ی زمانی مشخص می شود را آنالیز پیج اینستاگرام می گویند.

جمع بندی

ابزارهای آنالیز پیج اینستاگرام عملکرد و نکات مثبت و منفی پیج را گزارش می دهند. این آمار اینکه کدام عمل بازدهی بیشتری برای پیج داشته است را مشخص می کنند. آنالیز پیج اینستاگرام برای مواردی از قبیل اینکه کدام نوع پست یا استوری برای پیج مناسب تر بوده است و نکات منفی و یا مثبت فعالیت های پیج را کمک کننده می باشد. از این جهت بهتر است که آنالیز پیج اینستاگرام به وسیله ابزار آنالیز پیج هر چند مدت یک بار انجام شود.

در بین این ابزارها بهترین و قابل اعتماد ترین ابزار که میتواند به تحلیل و آمار اعتماد کرد ابزار داخلی Insights خود پیج های تجاری اینستاگرام است. دقت کنید که تحلیل مابقی ابزارها در صورتی که دسترسی به اطلاعات پیج شما نداشته باشند تقریبی است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب به آموزش به معرفی ۱۶ تا از بهترین ابزار های آنالیز پیج اینستاگرام پرداختیم. شما چه تجربه ای از انجام آنالیز پیج اینستاگرام دارید؟ نظرات خود را با ما در یخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

source