تلگرام یکی از منعطف‌ترین پیام‌رسان‌ها به‌شمار می‌رود که امکانات متعددی را در زمینه شخصی‌سازی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. یکی از همین قابلیت‌ها، امکان تغییر فونت تلگرام است که در نسخه مخصوص موبایل و دسکتاپ در کنار نسخه تحت وب به آسانی قابل انجام است. برای آشنایی با روش انجام این کار در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

نگاهی کلی به امکانات مرتبط با متن در تلگرام

تلگرام یکی از پیشرفته‌ترین منوها در زمینه تغییر اندازه، حالت و سایر ویژگی‌های متن‌ها را درون خود جای داده است که بدون نیاز به نصب یا بهره‌گیری از ابزار اضافی در اختیار کاربران قرار دارد. چنین قابلیت‌هایی به کاربران کمک می‌کنند تا متنی خواناتر و جذاب‌تر را منتشر کنند که نه‌تنها خواندن آن برای مخاطبان آسان‌تر است؛ بلکه می‌تواند اطلاعات کلیدی و مهم را در کوتاه‌ترین زمان منتقل کند.

آموزش عوض کردن فونت Telegram

چندین حالت کلی برای یک متن در تلگرام در نظر گرفته شده‌است که که شامل اسپویلر، بولد، ایتالیک، مونو، خط‌کشیده و آندرلاین (زیرخط) می‌شود. البته گزینه اسپویلر کمی نسبت به سایر موارد جدیدتر است و در واقع نحوه نمایش متن را تغییر می‌دهد و تغییری در ظاهر خود حروف ایجاد نمی‌کند. افزودن لینک به متن هم از جمله گزینه‌هایی است که در منوی مربوط به تنظیمات متن در تلگرام به چشم می‌خورد.

نحوه تغییر فونت تلگرام در موبایل (اندروید و آیفون)

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، تلگرام قابلیت‌های متعدد مرتبط با متن را ارائه می‌کند. البته تغییر نوع فونت در نسخه مخصوص موبایل امکان‌پذیر نیست و برای انجام این کار، باید اقدام به تعویض فونت سیستمی دستگاه خود نمایید. در سوی دیگر، امکان استفاده از فونت دلخواه در نسخه دسکتاپ وجود دارد. همچنین با تغییر تنظیمات مرتبط با متن، برخی فونت‌های پیش‌فرض اعمال می‌شوند که با فونت معمولی متن، متفاوت هستند.

  • برای تغییر فونت تلگرام در اندروید و آیفون، باید از منوی داخلی پیام‌رسان استفاده‌کنید که استایل‌های مختلفی را درون خود جای داده است. به این منظور، تنها لازم است تا مراحل گفته‌شده در پایین را دنبال نمایید.
  • متن مورد نظر خود را در باکس پیام وارد کنید و سپس آن را انتخاب نماید.
  • از منوی باز شده در بالای متن انتخاب‌شده، روی آیکن سه‌نقطه بزنید.
  • حالا می‌توانید به استایل‌های گوناگون برای متن خود دسترسی داشته‌باشید.

استفاده از فونت‌های سفارشی در تلگرام موبایل

اگرچه امکان تغییر فونت تلگرام در نسخه موبایل آن ارائه نمی‌شود؛ اما این پیام‌رسان از متن‌های حاوی فونت‌های سفارشی که کپی شده باشند، پشتیبانی به عمل می‌آورد. همین امکان، می‌توانید به کاربران اجازه دهد تا متن‌های دلخواه خود را با فونت مورد نظر درون تلگرام قرار دهند. برای دستیابی به چنین هدفی، باید به سراغ ابزارهای تغییر فونت آنلاین بروید که در پایین، نحوه دسترسی به یکی از آنها توضیح داده‌شده‌است.

  • روی این لینک بزنید تا به وب‌سایت PicsArt منتقل شوید که یکی از انواع ابزارهای تغییر فونت آنلاین است.
  • متن خود را درون باکس وسط صفحه وارد کنید.
  • از پایین صفحه، فونت دلخواه را انتخاب نمایید.
  • اکنون می‌توانید متن را با فونت انتخاب‌شده، کپی کنید و درون تلگرام الصاق نمایید.
آموزش عوض کردن فونت Telegram

با روش گفته شده در بالا، نه‌تنها می‌توانید فونت پیام‌های خود را در تلگرام تغییر دهید، بلکه امکان نوشتن متن‌ها در سایر قسمت‌ها مثل بایو را با فونت دلخواه خواهید داشت. البته توجه داشته‌باشید که قابلیت مذکور بیشتر برای متون انگلیسی کاربرد دارد و فونت‌های کمتری برای رسم الخط فارسی – عربی یافت می‌شوند.



نحوه تغییر فونت تلگرام در کامپیوتر

نسخه دسکتاپ تلگرام در برخی زمینه‌ها، امکانات بیشتری را در مقایسه با نسخه موبایل پذیرا است که تغییر فونت تلگرام، در دسته همین موارد قرار می‌گیرد. کاربران در نسخه دسکتاپ نه‌تنها می‌توانند از طریق منوی تنظیمات متن به استایل‌های مختلف دسترسی داشته‌باشند، بلکه امکان تغییر فونت کلی برنامه و استفاده از فونت‌های سفارشی در تمام بخش‌ها را خواهند داشت.

  • برای تغییر استایل متن در نسخه دسکتاپ، ابتدا متن مورد نظر را در باکس پیام تایپ کنید.
  • قسمت دلخواه از متن را انتخاب نمایید و سپس روی آن راست کلیک کنید.
  • از منوی باز شده گزینه Formatting را انتخاب نمایید.
  • اکنون می‌توانید از میان گزینه‌های مختلف، استایل دلخواه خود را انتخاب نمایید.
تغییر فونت تلگرام در نسخه دسکتاپ

روش گفته شده در بالا به شما این امکان را می‌دهد تا با ایجاد اسپویلر اقدام به پنهان کردن متن کنید، قسمت‌های مهم را بولد یا ایتالیک نمایید یا حتی کدها و فرمول‌ها را به‌حالت Monospace تبدیل کنید که امکان کپی کردن و خواندن آن آسان‌تر است. با این حال اگر می‌خواهید فونت دلخواه خود را درون تلگرام به کار ببرید و تمامی منوها را تغییر دهید، می‌توانید از روش گفته شده در پایین نیز کمک بگیرید.

  • در نسخه دسکتاپ تلگرام، روی آیکن همبرگری گوشه بالایی صفحه کلیک کنید.
  • از منوی باز شده، به بخش تنظیمات (Settings) بروید.
  • در صفحه تنظیمات، گزینه Chat Settings را انتخاب نمایید.
  • در صفحه باز شده، روی گزینه Font Family بزنید و سپس فونت دلخواه خود برای اعمال در برنامه را انتخاب نمایید.
  • پس از تغییر فونت روی گزینه Save بزنید. یکبار نیاز به ریستارت کردن برنامه خواهید داشت تا تغییرات صورت گرفته در آن اعمال شود.
تغییر فونت تلگرام در نسخه دسکتاپ

به‌کمک روش بالا، می‌توان اقدام به تغییر فونت تلگرام به‌صورت کلی در اپلیکیشن دسکتاپ کرد و فونت انتخاب‌شده برای تمامی بخش‌ها از جمله منوهای داخلی برنامه هم در کنار متن‌ها، اعمال می‌شود. با این حال‌، بهتر است از فونتی استفاده‌کنید که تنوع حالتی بالایی داشته‌باشد تا بتوانید متن‌های گوناگون را به‌راحتی از هم تمایز دهید. فونت‌های قابل انتخاب در این روش از فولدر Fonts در دستگاه نمایش داده می‌شوند که با جستجوی نام آن در منوی استارت ویندوز، می‌توانید به‌تمامی فایل‌های درون آن دسترسی داشته‌باشید یا فونت‌های جدید را به آن انتقال دهید.

تغییر فونت تلگرام با کد

یکی دیگر از راهکارها برای تغییر فونت تلگرام در نسخه موبایل و کامپیوتر همراه با نسخه تحت وب، بهره‌گیری از برچسب‌های مرتبط با تنظیمات متن است. در این روش، متن خود را باید درون تگ مورد نظر با استایل انتخابی قرار دهید. اگرچه استفاده از تگ‌های HTML راحت‌ترین گزینه برای تغییر فونت تلگرام نیستند؛ اما به‌هرحال یکی از مسیرها برای انجام چنین کاری محسوب می‌شوند. در پایین می‌توانید تگ‌های مختلف برای استایل‌های گوناگون را مشاهده کنید.

  • بولد کردن متن با استفاده از تگ <b> </ b>
  • ایتالیک کردن متن با استفاده از تگ <i> </ i>
  • خط کشیدن در زیر متن با استفاده از تگ <u> </ u>
  • خط کشیدن روی متن با استفاده از تگ <s> </ s>
آموزش عوض کردن فونت Telegram

با تغییر فونت، تلگرام خود را زیباتر کنید

بسیاری از ما روزانه از تلگرام استفاده می‌کنیم. هرچند این سرویس پیام‌رسان به‌خودی‌خود نسبتاً جذاب و زیبا طراحی شده است، اما تغییر فونت راه دیگری است که با آن می‌توانید نوشته‌ها و پست‌های خود را از یکنواختی خارج کنید.

در این مطلب به تمام راه‌هایی مربوط به تغییر فونت تلگرام اشاره کردیم که با آن‌ها می‌توانید پست‌های خود را به شیوه زیباتری برای مشتریان و دوستان خود ارسال کنید.

سؤالات متداول کاربران

چگونه فونت تلگرام را عوض کنیم؟

با نگه‌داشتن انگشت خود روی متن انتخاب شده در موبایل یا رفتن به تنظیمات نسخه دسکتاپ می‌توانید اقدام به تغییر فونت تلگرام نمایید.

آیا تغییر اندازه فونت تلگرام ممکن است؟

خیر؛ امکان تغییر اندازه فونت تلگرام در پیام‌های ارسالی وجود ندارد؛ اما با تغییر استایل می‌توانید کمی خوانایی حروف را افزایش دهید.

آیا تغییر کلی فونت تلگرام امکان‌پذیر است؟

بله؛ تنها در نسخه دسکتاپ می‌توانید با رفتن به تنظیمات‌، اقدام به تغییر فونت تلگرام به‌صورت کلی و استفاده از فونت دلخواه در تمامی بخش‌ها کنید.

source