طرفداری | عل اصصغر مدیرروستاپیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به حضور نمایندگان فوتبال ایران در لیگ نخبگان آسیا گفت:‌ متاسفانه اتفاقاتی که در چند وقت اخیر افتاد باعث شد اعتبار و آبروی ایران دست‌مایه شیطنت‌های داخلی و خارجی شود و به نوعی نام ایران و ایرانی لطمه ببیند.

علی‌اصغر مدیرروستا روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به عملکرد نمایندگان ایران در لیگ نخبگان آسیا پرداخت و اظهار داشت:

پرسپولیس در اولین بازی خود در خارج از خانه به مصاف نماینده عربستان رفت، پیش از این بازی تصور همه این بود که الاهلی بر بازی و پرسپولیس مسلط خواهد بود اما همه دیدیم روند کار به شکلی متفاوت پیش رفت و نماینده ایران تنها روی یک غافلگیری گل خورد و علی‌رغم تلاش‌های بسیاری که کرد نتوانست این گل را جبران کند.

وی ادامه داد:

سرخ‌پوشان تهرانی در این دیدار خیلی خوب ظاهر شدند و فقط روی بدشانسی و کم توجهی خودشان نتوانستند به گل برسند. حداقل این بود که دیدار دو تیم می‌بایست با نتیجه تساوی به پایان برسد تا عدالت در فوتبال رعایت شود که نشد. به نظر من بازیکنان پرسپولیس نشان دادند اگر سخت‌افزار و زمین مناسب باشد آنها از توانمندی بالایی برخوردار هستند و تفاوت عملکرد این تیم در لیگ برتر و در بازی روز گذشته در لیگ نخبگان، گواه این ادعاست.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد بازی استقلال تصریح کرد:

اول باید به کیفیت بد این زمین اشاره کرد، واقعیت این است که زمین بازی در حد نام و اعتبار فوتبال ایران و باشگاه‌ها استقلال نبود. این کیفیت زمین نشان دهنده سطح پائین مدیریتی است که در فوتبال ایران حاکم بوده و همه دیدند دو تیم در چه زمینی و با چه شرایطی به میدان رفتند. نکته دیگر این است که بازیکنان ما نشان دادند اگربه نام‌ها و اسامی بازیکنانی که جذب باشگاه‌های عربی می‌شوند توجه نشود، می‌توانند بر اساس شایستگی‌های خود نمایش قابل قبولی را به نمایش گذاشته و به درستی رقابت کنند. تفاوت ما این است که آنها به خوبی از داشته‌های خود نگهداری کرده و تبلیغات وسیعی را در دستور کار قرار می‌دهند و برای همین است که نگاه‌ها به فوتبال این کشورها تغییر کرده است.

مدیرروستا ادامه داد:

هرچند زمین و زمان به گونه‌ای بود که شرایط خاصی را در این بازی شاهد بودیم اما بازیکنان استقلال تلاش بسیاری کردند و همه دیدیم که با عملکرد خوب خود سه امتیاز شیرین و ابتدایی این لیگ را به نام خود ثبت کردند اما نکته مهم این است که هر دو نماینده ایران در ادامه راه، کار بسیار سختی پیش رو دارند و باید شرایط بهتری برای آنها فراهم شود.

ملی‌پوش اسبق فوتبال کشورمان با یادآوری بازی ایران و هند در زمان هدایت علی‌پروین گفت:

در آن زمان سفری به این کشور داشتیم که وضعیت شهر و نظافت بسیار بد بود اما شرایط ورزشگاه، هتل محل اقامت و زمین بازی تمامی استانداردهای جهانی را داشت و مشکلی از این بابت نداشتیم اما بعد از این همه سال، باید چنین شرایطی را در کشور خودمان شاهد باشیم. متاسفانه به دلیل برخی اتفاقات داخلی و عدم مدیریت برخی افراد در روزهای گذشته اعتبار و آبروی ایران بازیچه دست کشورهایی شد که در برابر فرهنگ و تمدن ما حرفی برای گفتن ندارند و باید این سوء‌مدیریت بررسی و با نفرات خاطی برخورد شود.

او با اشاره به اینکه ایران کشوری ثروتمند، غنی از فرهنگ و با سابقه طولانی در تاریخ است گفت:

کشوری مانند عربستان چندسال پیش درگیر اتفاقاتی شد که توجه همه جهان به سمت آنها جلب شد و واکنش‌های شدیدی هم به همراه داشت اما با تبلیغات وسیع در فوتبال و حضور ستاره‌های مطرح جهان، هم این فشار از روی آنها برداشته شد، ضمن آنکه فوتبال عربستان در دنیا برای خود اسم و رسمی پیدا کرد. سئوال دیگر من این است که چرا در یک برهه زمانی خاص، همه زمین‌های فوتبال در کشور خراب شد و با چنین وضعیتی مواجه شدیم. این مسیر به گونه‌ای است که احساس تعمدی بودن مطرح می‌شود و از مسئولان و متولیان امر درخواست دارم این مسائل را بررسی کنند تا همه چیز شفاف و روشن شود.

source