چند روز پیش، مایکروسافت به نظر می‌رسید که تاریخ انتشار بروزرسانی ویژگی Windows 11 24H2 را فاش کرده باشد. با این حال، پس از گزارش گسترده تاریخ به اشتراک گذاشته شده، این شرکت اطلاعات را ویرایش کرد و آن را با چیزی غیر اختصاصی‌ تر جایگزین کرد.

مایکروسافت ممکن است دلیلی برای انجام این کار داشته باشد، یا این امکان وجود دارد که همزمان با انتشار نسخه جدیدی از HLK (Hardware Lab Kit) برای Windows 11 24H2 و Server 2025، این شرکت نسخه جدیدی از HLK را منتشر کند. HLK اولیه برای این دو سیستم عامل در ماه مارس منتشر شد. مایکروسافت می‌گوید این بروزرسانی برای رفع خطا های آزمایشی موجود در HLK اصلی مارس است.

 

بروزرسانی جدید HLK برای بهبود عملکرد ویندوز 11

 

برای کسانی که تعجب می‌کنند، HLK اساساً به تولید کنندگان سخت‌ افزار کمک می‌کند تا سازگاری را تضمین کنند و فرآیند صدور گواهینامه درایور را انجام دهند. خطاها در زمینه HLK اساساً به باگ‌ ها یا مشکلاتی اشاره دارند که ممکن است باعث شوند آزمایش صدور گواهینامه روی سخت‌ افزار یا درایورهای کاملاً سازگار “ناموفق” شود.

Windows HLK تحت پوشش WHCP یا برنامه سازگاری سخت‌ افزار ویندوز قرار می‌گیرد. این یک چارچوب آزمایشی است که برای کمک به تولید کنندگان سخت‌ افزار و شرکای مایکروسافت در آزمایش و اطمینان از سازگاری مناسب سخت‌ افزار و درایورها روی ویندوز 11 و 10 و سایر سیستم‌ ها طراحی شده است، تا بتوانند گواهی WHQL یا آزمایشگاه‌ های کیفیت سخت‌ افزار ویندوز را دریافت کنند.

در صورتی که مطمئن نیستید که رایانه شما با 24H2 سازگار است، مایکروسافت الزامات سیستم را برای نسخه جدید تغییر نمی‌دهد، اگرچه دستگاه‌ های دارای پردازنده‌ های بسیار قدیمی دیگر نمی‌توانند از این الزامات عبور کنند.

مایکروسافت در پست جدید وبلاگ جامعه فنی خود درباره این اعلامیه، نحوه عملکرد HLK بروزرسانی شده را توضیح داده است:

مایکروسافت خوشحال است که اعلام کند ما یک HLK بروزرسانی شده برای Windows 11 24H2 و Windows Server 2025 منتشر خواهیم کرد.

این نسخه از HLK شامل رفع خطاهای آزمایشی خواهد بود که به حفظ کیفیت کلی آزمایش کمک می‌کند و در عین حال زمان رسیدگی به مسائل شناخته شده آزمون را کاهش می‌دهد. نسخه بروزرسانی شده HLK جایگزین نسخه RTM خواهد شد که در سایت دانلود HLK در دسترس است. شرکا می‌توانند با استفاده از نسخه RTM HLK برای Windows 11، نسخه 24H2 و Windows Server 2025 یا HLK بروزرسانی شده به WHCP ارسال کنند، تا زمانی که نتایج قبولی قابل دستیابی باشد (معافیت‌ ها قابل قبول هستند).

اطلاعات بیشتر در مورد خطاها نیز به اشتراک گذاشته شده است. این شرکت افزوده است که برای اطمینان از بررسی‌ های سازگاری منظم برای درایورها و سخت‌ افزار بدون نیاز به وابستگی به خطاها، به این مدل خدمات‌ دهی منتقل می‌شود که مطمئناً یک چیز خوب است:

انتظار می‌رود خطاهایی که در نسخه بروزرسانی شده برطرف می‌شوند، 90 روز پس از انتشار HLK بروزرسانی شده منقضی شوند. با انتقال به این مدل خدمات‌ دهی که کیفیت کلی آزمایش را حفظ می‌کند و وابستگی به خطاها را کاهش می‌دهد، ما اذعان می‌کنیم که HLK بروزرسانی شده ممکن است همه سناریوها را برطرف نکند. اگر پس از استفاده از HLK بروزرسانی شده، هرگونه خطایی همچنان مرتبط باشد، لطفاً برای دریافت کمک با CSS تماس بگیرید.

source