الشرق الاوسط: 

درخواست یونیفل برای کاهش تنش‌ها در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفل) روز جمعه خواستار کاستن از تشدید تنش‌ها، در پی اوجگیری قابل توجه درگیری‌ها در مرزهای لبنان و اسرائیل شدند.

«آندریا تننتی»، سخنگوی یونیفل، اعلام کرد این نیروها شاهد تشدید قابل توجه خصومت‌ها در سراسر خط آبی و در سراسر منطقه عملیاتی خویش است.

وی افزود: ما از افزایش تنش در سراسر خط آبی به شدت نگران هستیم و از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم که فورا تشدید تنش‌ها را متوقف کنند.

 

الامارات الیوم:  

پاسپورت اماراتی به شهروندان این امکان را می دهد که بدون ویزا وارد 179 کشور شوند

طبق «شاخص پاسپورت» شرکت مشاوره مالی جهانی آرتون کپیتال، که یک سیستم تعاملی است که متخصص در طبقه بندی قدرت پاسپورت ها است، طی سال جاری، گذرنامه امارات اولین جایگاه خود را به عنوان قوی ترین گذرنامه در جهان حفظ کرد. 

بر اساس آخرین به روز رسانی شاخص جهانی، گذرنامه اماراتی در حال حاضر دارنده آن را قادر می سازد بدون نیاز به روادید قبلی به 179 کشور (133 کشور بدون ویزا و 46 کشوری که ویزا آنها را پس از ورود می توان دریافت کرد) سفر کند. 

گذرنامه اماراتی به شهروندان این امکان را می دهد که از بین 198 کشوری که در این فهرست گنجانده شده است به بیش از 90 درصد از کشورهای جهان سفر کنند.

 

شفق نیوز: 

السودانی از شرکت‌های هندی خواستار سرمایه‌گذاری در عراق شد

نخست وزیر عراق در دیدار سفیر هند در بغداد ضمن گفت‌وگو درباره روابط دو جانبه و تقویت آن، از شرکت‌های هندی خواستار سرمایه‌گذاری در عراق شد.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق روابط دو جانبه و راه‌های تقویت و توسعه آن در عرصه‌های مختلف به ویژه با توسعه و فعالیت‌های عمرانی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مهمی که عراق شاهد آن است، در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

السودانی بر ضرورت پیگیری اجرای نتایج هجدهمین دور از نشست‌های کمیته عراقی- هندی برگزار شده در ژوئن سال گذشته و اهمیت برگزاری نشست‌های مشورتی سیاسی به صورت دوره‌ای و مداوم میان دو کشور در خصوص روابط دو جانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد و از شرکت‌های هندی خواستار سرمایه‌گذاری در عراق شد.

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

حضور عراق در نمایشگاه و کنفرانس انرژی پاک در امریکا

هیئتی از وزارت نفت عراق در نمایشگاه و کنفرانس «گاز تک 2024» (2024 Gastech) در ارتباط با انتقال به انرژی پاک و استفاده از گاز و نیتروژن در ایالت هیوستون امریکا شرکت کرد.

وزارت نفت عراق با انتشار بیانیه‌ای  این باره  به نقل از عزت صابر معاون وزیر نفت عراق در امور گاز که ریاست هیئت شرکت‌کننده در این کنفرانس را بر عهده داشت، اعلام کرد: در نمایشگاه و کنفرانس «2024Gastech» در باره شیوه‌های انتقال به انرژی پاک، سرمایه‌گذاری بهینه گاز و استفاده از گاز و نیتروژن بحث شد.

 

الجزیره: 

برنامه‌ریزی 15 ساله اسرائیل برای هک دستگاه‌های «پیجر» در لبنان

یک منبع اطلاعاتی امریکایی اعلام کرد رژیم صهیونیستی از 15 سال پیش برای نفوذ و هک کردن دستگاه‌های ارتباطی «پیجر» برنامه‌ریزی کرده بود.

شبکه امریکایی «ای بی سی نیوز» و روزنامه عبری یدیعوت به نقل از یک منبع اطلاعاتی امریکا اعلام کردند:  اسرائیل در ساخت دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم «پیجر» دست داشته، در حالی که شرکت تایوانی تحقیقات درباره ساخت این دستگاه‌ها را آغاز کرده است.

این منبع اطلاعاتی تصریح کرد: برنامه‌ریزی اسرائیل برای این نوع نفوذ در زنجیره تامین دستگاه‌های ارتباطاتی از حدود 15 سال قبل صورت گرفته است.

 

source