آیا تغییرات شدید آب و هوا عادی هستند؟

شاید شما هم در منطقه خود روزهایی با دوره‌ های طولانی گرم یا سرد، بارش زیاد یا حتی بدون باران را تجربه کرده باشید. آیا این نوسانات شدید واقعاً غیرمعمول هستند؟ مایکروسافت اکنون ویژگی جدیدی در سرویس MSN Weather خود دارد که قرار است نشان دهد روند های آب و هوای فعلی چگونه با رویداد های آب و هوایی تاریخی مقایسه می‌شوند.

 

پیش‌ بینی شخصی‌ سازی شده آب و هوا با MSN Weather

 

در یک پست در وبلاگ رسمی مایکروسافت بینگ، این شرکت می‌گوید MSN Weather اکنون چیزی را که آن را موتور بینش آب و هوا می‌نامد، دارد. این موتور از دهه‌ ها داده‌ های قبلی در مورد دما، بارش، رطوبت و باد جهان استفاده می‌کند تا روند های فعلی در مناطق محلی را مقایسه کند و ببیند آیا تغییری از حالت عادی وجود دارد یا خیر.

اگر چیزی در الگوهای آب و هوای محلی شما از داده‌ های تاریخی خارج شود، MSN Weather به شما اطلاع می‌دهد. نمونه‌ هایی از چنین اطلاعیه‌ای می‌تواند شامل این باشد که اگر دمای پایین محلی شما بسیار پایین‌ تر از حد معمول است یا اگر دوره طولانی بدون باران یا بارش کم را پشت سر گذاشته‌اید.

موتور بینش آب و هوا همچنین چیزی را که مایکروسافت Trendbuster می‌نامد، دارد که پیش‌ بینی می‌کند آیا یک روند آب و هوای محلی فعلی در نهایت به پایان می‌رسد یا خیر.

این تنها آخرین افزوده به برنامه و سرویس MSN Weather است که برای دو سال گذشته توسط شرکت ارزیابی ForecastWatch به عنوان دقیق‌ ترین ارائه دهنده پیش‌ بینی جهانی نامگذاری شده است.

در ماه‌های اخیر، این سرویس ویژگی‌ های مبتنی بر هوش مصنوعی را اضافه کرده است که پیش‌ بینی‌ های دقیق‌ تر برای باران و ابرهای جهانی، همراه با پیش‌ بینی‌ های آب و هوای بلند مدت تا 30 روز پیش‌ بینی را ارائه می‌دهد.

در اوایل تابستان، مایکروسافت شروع به آزمایش تغییراتی در برنامه آب و هوای از پیش نصب شده در ویندوز 10 و 11 کرد. این تغییرات شامل اضافه کردن یک طراحی Fluent-like به نوار بالای صفحه اصلی برنامه، یک تم جدید روشن و یک بخش جدید نقشه‌ های آب و هوا با برخی از کنترل‌ های جدید بود.

source