همانطور که در مقدمه اشاره شد، بازی با نمایی زیبا از ورودی یک معبد آغاز می‌شود. در طی مراحل، دیالوگی بین شخصیت‌ها رد و بدل نمی‌شود ولی در عین حال راوی بازی طی موقیعت‌های مختلف، داستان را به شکل زیبایی تعریف می‌کند. بازیکن کنترل یک سامورایی بی‌نام نشان را برعهده دارد و در شروع بازی، از او خواسته می‌شود تا چندین ضربه را به دو آدمک چوبی وارد کند که کاملا حکم آموزش مبارزه را دارد. در حین تجربه مراحل، گاهی یک دست سه بعدی نیز در وسط صفحه ظاهر می‌شود و یک طرح جدید را خلق می‌کند که در واقع از دیدگاه طراحی بازی است. این موضوع به شدت یادآور بازی خاطره‌انگیز Comix Zone است که از این مکانیزم به شدت استفاده می‌کرد.

ورود به مراحل بازی از طریق یک پرتال انجام می‌شود که در انتهای هر مرحله قرار گرفته است

در ادامه مسیر و همزمان که در حال شنیدن داستان از زبان روای هستید، با اولین شخصیت بازی که نقش اساسی را نیز ایفا می‌کند، آشنا می‌شوید. این شخصیت در واقع معشوقه همان سامورایی است که کنترل آن را برعهده دارید و باید مراحل و معماهای بازی را با کمک آن حل کنید که البته کار چندان آسانی را در پیش نخواهید داشت. ورود به مراحل بازی از طریق یک پرتال انجام می‌شود که در انتهای هر مرحله قرار گرفته است؛ در واقع پس از اتمام هرمرحله و رسیدن به انتهای مراحل، یک پرتال وجود دارد که با کلیک روی آن وارد یک جهان تازه می‌شوید. یکی از ویژگی‌های خوب بازی تنوع محیطی فوق‌العاده آن است که باعث می‌شود بازیکنان در حین تجربه بازی از دیدن محیط‌های تکرای خسته نشوند.

همانطور که اشاره شد، بازی شامل معماهای مختلفی است که هریک از آن‌ها چالش‌های مخصوص به خود را دارند. اکثر معماهای بازی به بازگشایی یکی مسیر خاص ختم می‌شوند که چاره‌ای جز حل آن‌ها ندارید. به‌عنوان مثال برای باز شدن یک مسیر باید دو جسم روی دو سکوی خاص قرار گیرند که در ابتدا باید یک جسم خاص را روی سکو اول و سپس خود بازیکن روی سکوی دوم قرار گیرد. در ادامه همین چالش با تنوع بیشتر و البته بسیار سخت‌تر مقابل بازیکن قرار می‌گیرد که تجربه آن را به خود بازیکن واگذار می‌کنم. نوع دیگری از معماهای بازی سازه‌های چند بعدی هستند که حل آن‌ها به مراتب چالشی‌تر است. در این نوع معماها باید به وسیله یک جسم چند ضلعی مسیری را ایجاد کنید که پس از اجرایی شدن آن در مسیر خواسته شده یک اتفاق به خصوص رخ دهد. در مجموع بازی Inked از حیث تنوع معماها و چالش‌ها، حسابی می‌تواند مخاطبان این دسته از آثار را محو خود کند.

source