شهید ابراهیم زمانی کیست بیوگرافی شهید ابراهیم زمانی باجگانی و نحوه شهادت با عکس و جزئیات پیدا شدن پیکر این شهید را در مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی شهید ابراهیم زمانی باجگانی

شهید ابراهیم زمانی باجگانی از شهدای دفاع مقدس متولد ۱۳۴۸ در روستای باجقان بافق بوده که سال ۱۳۶۶ در منطقه شلمچه به شهادت رسید متاسفانه پیکر ایشان در آن زمان مفقود شد و هیچ گونه اثری از وی پیدا نشد و به عنوان جاوید الاثر اعلام ش.

د تا اینکه در ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ در منطقه شلمچه شناسایی شده و به زادگاهش شهرستان یزد منتقل شد پیکر این شهید مطهر در ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ به فرودگاه شهید صدوقی انتقال پیدا کرد و با حضور گسترده مردم شهید پرور یزد برای خاکسپاری آماده شد.

نحوه شهادت

شهید ابراهیم زمانی باجگانی در ۱۸ فروردین ۱۳۶۰ در عملیات کربلای ۸ شلمچه به شهادت رسید اما با توجه به شرایطی که در محل وجود داشته امکان انتقال پیکر او به عقب نبوده و در نهایت پیکر این شهید مفقود شده اما چند روز پیش در پی تفحص منطقه آثاری از پیکر این شهید یاب شد و برای تدفین به محل زادگاهش منتقل شد.

شهید ابراهیم زمانی باجگانی در ۶ مهرماه قرار است در روستای باجگان واقع در شهرستان بافق استان یزد به خاک سپرده شود.

نحوه شناسایی شهید ابراهیم زمانی باجگانی

اکنون پیکر مطهر این شهید بعد از ۳۷ سال با آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی شده و سرانجام به آغوش وطن بازگشت و روز ششم مهر ماه در روستای باجگان بافق تشیع و تدفین می‌شود.

source