S.T.A.L.K.E.R. 2: قلب چرنوبیل، چندین سال است که در استودیوی اوکراینی GSC Game World در حال توسعه است، بسیار قبل از اینکه این کشور در اوایل سال 2022 توسط روسیه مورد حمله قرار گیرد. امروز، مایکروسافت اعلام کرد که یک مستند رایگان در مورد ساخت این بازی اول شخص را در یوتیوب در تاریخ 3 اکتبر منتشر خواهد کرد.

اولین تریلر این مستند با عنوان War Game: The Making of ‘S.T.A.L.K.E.R. 2، اکنون در یوتیوب نیز قابل مشاهده است. این تریلر نشان می‌دهد که اعضای تیم GSC GameWorld در حال مقابله با رویداد های واقعی حمله روسیه و در عین حال تلاش برای تکمیل این بازی بسیار انتظار شده هستند.

 

بازی‌ سازان اوکراینی بازی‌ سازی در زمان جنگ

 

Variety اطلاعات بیشتری در مورد این مستند ارائه داده است. این رسانه با ماریا گریگوروویچ، مدیر خلاق بازی، مصاحبه کرده است که چگونه آنها می‌خواستند داستان خود را با جهان به اشتراک بگذارند، حتی اگر انجام این کار سخت باشد. او اظهار داشت:

“این درباره این نیست که من واقعاً می‌خواهم چیزی را از زندگی شخصی خود یا تیم ما به اشتراک بگذارم. ما واقعاً افراد عمومی نیستیم و به اشتراک گذاشتن چیزی شخصی سخت است. اما وقتی این فرصت از مایکروسافت به ما پیشنهاد شد، فکر کردیم که مهم است تا با جهان کمی بیشتر درباره سختی زندگی در زمان جنگ از جنبه شخصی به اشتراک بگذاریم.”

مستند جدید توسط اندرو استفان کارگردانی شده است که همچنین کارگردانی مجموعه چند قسمتی Power On: The Story of Xbox را بر عهده داشت که مایکروسافت در سال 2021 به صورت رایگان در یوتیوب منتشر کرد.

پس از چندین تأخیر، برخی به دلایل واضح، GSC GameWorld سرانجام S.T.A.L.K.E.R. 2: قلب چرنوبیل را در تاریخ 20 نوامبر منتشر خواهد کرد. این بازی به عنوان یک کنسول انحصاری موقت برای Xbox Series X|S مایکروسافت و همچنین برای PC از طریق Steam، GOG، Microsoft Store و Epic Games Store منتشر خواهد شد. این بازی یک لانچ انحصاری Day One برای PC Game Pass و Xbox Game Pass Ultimate مایکروسافت خواهد بود.

source